Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1,5 år. Vi er begge 22 år gamle, jeg studerer og han jobber. 
Han har aldri vært en forholdstype og trives best med å gjøre sine ting når det passer best for han. Men vi har alltid fått det til å funke og har egentlig hatt det veldig bra sammen. 
Nå har han funnet ut at han er usikker på om han har lyst til å fortsette. Han føler at vi har gått over til å bli litt mer venner, og har ikke de samme følelsene, men sier at han fremdeles elsker meg og vil være i et forhold med meg, men er usikker på om det er rett for han nå. 
Vi har begge blitt enige om å prøve hardt å få dette til å fungere, men ingen vet helt hva vi skal gjøre. Hvordan kan følelsene komme tilbake, hvis han ikke er så glad i å gjøre typiske kjæresteting? Begge vil dette, og vil at vi skal funke. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han og kan ikke forestille meg et liv der jeg ikke ser og snakker med han hver dag. Vi snakker mye om dette men vet ikke helt hva vi skal gjøre.

Anonymkode: 3d6b5...0eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå opp og finn en bedre fyr. Ikke kast bort tiden på en som ikke vet om han vil være sammen med deg. 

Anonymkode: 65d7b...cca

• Liker 32
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slå opp og finn en bedre fyr. Ikke kast bort tiden på en som ikke vet om han vil være sammen med deg. 

Dette, du har holdningen om at DERE må få det til å funke, DERE må jobbe for det. Hvem dere? Her det jo han som må overbevise deg om at han vil ha deg og er verdt å bruke tid og krefter på. Hvordan skal DU jobbe for at dere skal fungere når det er han som ikke vet hva han vil? 

Anonymkode: 8595e...3e9

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg elsker han, og vet at jeg ikke klarer å komme meg opp om morgenen dersom det blir slutt. Han er min første kjæreste. Og han sier at han vil være sammen med meg, men vet ikke om det passer akkurat nå

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men jeg elsker han, og vet at jeg ikke klarer å komme meg opp om morgenen dersom det blir slutt. Han er min første kjæreste. Og han sier at han vil være sammen med meg, men vet ikke om det passer akkurat nå

Selvrespekt mode on NÅ! Vet ikke om det passer? Hva faen?

Anonymkode: 8595e...3e9

• Liker 24
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han

Dette må du gjøre noe med. Selvfølgelig er han i sin fulle rett til å gjøre det slutt, det er du også, sånn er det å være i et forhold. Selv jeg som er gift har det helt klart for meg at hvis mannen min kommer til at han har det bedre uten meg så må han bare gå. Jeg vil synes det er trist, men jeg klarer meg selvfølgelig alene, jeg er tross alt et voksent menneske.

Du er 22 år, det skal ikke være vanskelig å være i forhold da. Jeg anbefaler deg å lære deg å bli lykkelig alene og være din egen beste venn før du går inn i noe forhold igjen.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 11
Skrevet

Førstegangs forelskelse er tøft og alle går gjennom det. Du fortjener en som bidrar like mye som deg i forholdet. Du fortjener en som ikke tviler på forholdet. 

Han er en guttunge og det kommer til å bli slutt mellom dere, og det er med en god sikkerhet! 

Gjør deg SELV en tjeneste å slå opp med den guttungen før han gjør det! 

At du ikke kan leve uten han er bare en overdrivelse og det vil du fort innse når dere ikke er sammen lengre. 

• Liker 8
Skrevet

Hvis du ikke klarer deg uten han, så må du jobbe med deg selv. Vi er ikke sammen med noen fordi vi er avhengig av dem.

Enten så vil han være sammen med deg, eller så vil han ikke. Han kan ikke forvente å få en "tilgodelapp" på deg til han har bestemt seg / rast fra seg. Slår han opp nå og sier kanskje senere, så må du gjøre det helt klart at det er slutt, og at du ikke kommer til å vente på han, men gå videre med ditt liv. Om han vil bli sammen med deg senere, så får dere heller se hva som skjer da. Men ikke sett livet ditt på vent!

Anonymkode: 6e7ef...5ab

• Liker 6
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er det man sier når man vil gjøre det slutt, men man vil unngå å være en drittsekk som sårer deg. Han er allerede med én for ute av forholdet - din eneste sjanse til å kanskje få ham tilbake er ved å gjøre det slutt tvert (cold turkey) og la ham svette og føle på det å miste deg. Det fungerer kun dersom du ikke åpenlyst piner etter han og forteller ham hvor mye du savner ham osv. Si at du fortjener bedre enn en fyr som ikke vet om det passer å være sammen med deg akkurat nå, så da vil du heller kutte ham ut og komme deg over ham. 

Anonymkode: 215d1...b57

• Liker 9
Skrevet

Han prøver å si på en fin måte at det er slutt. Han vil ikke mer, tenker jeg, samtidig som han ikke ønsker å såre deg - fordi han likevel er glad i deg som en venn. Men dette er ikke noe å bygge et liv på. 

Du kommer til å være fryktelig lei deg i begynnelsen, men det går over og plutselig en dag våkner du og er glad igjen. Det går nok fortere enn du tror. Dessuten er du ung, du kommer til å få flere kjærester enn bare ham og de forholdene kommer sannsynligvis til å bli bedre, siden du blir eldre og mer moden.

Din lykke avhenger ikke av ham, slik du føler det nå, det vil gå over. Det er sånn det er å være ung, man føler at verden går under om man ikke er sammen med Erik, eller er venn med Annika, eller studerer akkurat sosiologi osv. Heldigvis oppdager man etterhvert at det ikke er sånn, fordi mennesker kommer og går og livet forandrer seg kontinuerlig. Og ens lykke blir mer en indre tilstand.

• Liker 11
Gjest Bamse20
Skrevet

Elsker hvordan kvinner på kg bare "slå opp med engang".

Ikke hør på disse småjentene.

Fortsett å prøv, så kommer  det nok til å fungere. Mange har opp og ned ganger i forhold, da er det viktig at man gir begge tid og så elsker man værandre igjen snart

Skrevet

Kan det fungere? Han elsker meg og vil være med meg, det vet jeg. Men han mener jeg fortjener bedre

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det fungere? Han elsker meg og vil være med meg, det vet jeg. Men han mener jeg fortjener bedre

Slår han opp med deg, så lyger han hvis han sier at han elsker deg og vil være med deg. Dette er ikke et Shakespeare-skuespill. Dette er livet. Elsker man noen som elsker deg tilbake, så slår man ikke opp. Er man en feig løgner som synes det er vanskelig å slå opp, så sier en løgner som f.eks "det er ikke deg, det er meg" eller "du fortjener bedre"

Anonymkode: 6e7ef...5ab

• Liker 5
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han elsker deg IKKE. Lær deg her og nå at om en mann elsker deg virkelig så vil han være sammen med deg,.Den mannen som elsker sin kvinne vil ikke gjøre det slutt. 

Enkelt sagt. Han elsker deg ikke. Så slutt å høre på dritpraten hans og våkn opp!!

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, Bamse20 skrev:

Elsker hvordan kvinner på kg bare "slå opp med engang".

Ikke hør på disse småjentene.

Fortsett å prøv, så kommer  det nok til å fungere. Mange har opp og ned ganger i forhold, da er det viktig at man gir begge tid og så elsker man værandre igjen snart

De store jentene har vært små en gang og kjenner igjen døve unnskyldninger når vi ser dem. Han har mista den første forelskelsen og ser ikke poenget med å være sammen da. Men synes det er hyggelig om hun tar på seg skylda for bruddet når å leve i usikkerheten blir for mye. Folk som klarer seg i et forhold snakker ikke til hverandre på denne måten. 

Anonymkode: bcd84...8c5

• Liker 7
Gjest Mysticgirl
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1,5 år. Vi er begge 22 år gamle, jeg studerer og han jobber. 
Han har aldri vært en forholdstype og trives best med å gjøre sine ting når det passer best for han. Men vi har alltid fått det til å funke og har egentlig hatt det veldig bra sammen. 
Nå har han funnet ut at han er usikker på om han har lyst til å fortsette. Han føler at vi har gått over til å bli litt mer venner, og har ikke de samme følelsene, men sier at han fremdeles elsker meg og vil være i et forhold med meg, men er usikker på om det er rett for han nå. 
Vi har begge blitt enige om å prøve hardt å få dette til å fungere, men ingen vet helt hva vi skal gjøre. Hvordan kan følelsene komme tilbake, hvis han ikke er så glad i å gjøre typiske kjæresteting? Begge vil dette, og vil at vi skal funke. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han og kan ikke forestille meg et liv der jeg ikke ser og snakker med han hver dag. Vi snakker mye om dette men vet ikke helt hva vi skal gjøre.

Du skal si at så lenge han er usikker, vil du at det skal være slutt du også. Si at du vil ha en mann som er sikker på sin kjærlighet og kan han ikke gi deg det, må du bare gå , for din egen lykke :)  

Ikke la deg bli avhengig av en mann, du klarer deg fint alene :) Og det finnes masse fisk i havet som vil ha en dame som deg .

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjær deg, du er ung. Du kommer til å klare dette. Du fortjener bedre enn en dust som syns at forholdet "ikke passer akkurat nå". Et forhold skal være stabilt og trygt, og den ene skal ikke vingle på den måten. Han vil ikke være sammen med deg om det ikke passer i dag. Han prøver å gi slipp på deg, jeg syns du skal la han gjøre det. 

Ta sorgen, og kom deg på beina igjen. Du kommer til å finne deg en bedre fyr ❤️ 

• Liker 2
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han og kan ikke forestille meg et liv der jeg ikke ser og snakker med han hver dag.

Og dette er kanskje problemet?

Jeg hadde blitt sprø om jeg hadde en kjæreste som var så klamrende som det. Du er helt nødt til å ha dine egne interesser utenom forholdet. Dere må gjøre ting sammen også, men ikke hver dag hele tiden.

Anonymkode: 0da95...b18

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt uenig med en del av de andre her, så her skal du få et svar fra en litt annen synsvinkel. 

Jeg synes det er fint at han sier ifra. Han føler dere er gått over til å være mer venner enn kjærester, men istedet for å la det bygge seg opp til det er for sent å gjøre noe med det, sier han i fra nå - fordi han ønsker at dere skal få forholdet inn på rett kjøl. 

I mitt forhold har vi også vært innom to sånne episoder. En da vi hadde vært sammen i rundt 2-3 år og det var jeg som tok initiativ til praten, og en da vi hadde vært sammen i rundt 5 år og det var han som tok initiativ til praten. Ja, det var kjipt. Men ved å la partneren få innsyn i hvordan vi hadde det i forholdet kunne vi gjøre en ekstra innsats for å komme tilbake dit vi begge ønsket å være. Nå har vi vært sammen i snart 14 år, og jeg er kjempe glad for at vi har en såpass åpen og ærlig kommunikasjon at vi også kan snakke om disse tingene før det er for sent. 

Om jeg var deg ville jeg tatt en prat med han, hørt hva han ønsker mer av i forholdet og av deg, og du kan reflektere over det samme. Det kan være dere finner ut at dere ikke kan innfri hverandres ønsker, men da vet dere hvertfall at dere begge har hatt muligheten, og at ingen blir ført "bak lyset" av en partner som lar de negative tankene om forholdet bygge seg opp til det sprekker og forholdet ikke kan repareres. 

Om om det skulle komme til det punktet at dere ikke er kjærester lenger, så kommer du til å komme deg igjennom det også, selv om det er vondt å tenke på nå. ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...