Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste uken hatt mye kynnere. De er der hele dagen, og kommer gjerne helt uprovosert. Har i dag også fått mensmurringer, er førstegangsgravid og begynner å bli bekymret og redd. Noen med samme erfaring? Eller noen erfarne gravide med tips til hva man skal gjøre? Skal til fastlegen om en uke..

Anonymkode: 137e9...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg forstår at de er vanlig å kjenne på. Burde sikkert ha sagt det bedre. Det jeg bekymrer meg over er hyppigheten, hvor mye kynnere er for mye? 

Skrevet

Hallo 😊 hvis du er bekymret over hyppigheten, så burde du kanskje sjekke det ut. Jeg har selv ganske mye, og moren min hadde også ganske mye. Hun hadde faktisk 3,4 cm åpning og måtte ta det veldig med ro de siste månedene. 

Anonymkode: 08d5e...917

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Hvordan sjekker man det ut når man er så kort på vei? Kan vel ikke ringe føden? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Hvordan sjekker man det ut når man er så kort på vei? Kan vel ikke ringe føden? 

Du går vel til en jordmor til samtaler? Ta kontakt med henne :) 

Anonymkode: afe27...b33

Skrevet

Hvis det er mye kan du henvises for ultralyd av livmorhalsen. Jeg tok ultralyd samtidig medmagebelte/riebelte uke 22, 24, 26 og 28 fordi det var så mye. Men livmorhalsen ble ikke påvirket.

Anonymkode: de2aa...aaa

Skrevet

Jeg fikk hyppige kynnere, som var litt vonde, omtrent på samme tidspunkt. Bestilte legetime og fikk henvisning til sykehus. De sjekket livmorhalsen min 2 ganger for å utelukke at den ble påvirket. 

Lykke til! 

Anonymkode: 3a0ad...483

Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er mye kan du henvises for ultralyd av livmorhalsen. Jeg tok ultralyd samtidig medmagebelte/riebelte uke 22, 24, 26 og 28 fordi det var så mye. Men livmorhalsen ble ikke påvirket.

Anonymkode: de2aa...aaa

Takk for svar, og godt å høre at livmorhalsen ikke ble påvirket. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg forstår at de er vanlig å kjenne på. Burde sikkert ha sagt det bedre. Det jeg bekymrer meg over er hyppigheten, hvor mye kynnere er for mye? 

Det kan være greit å be om å få sjekke det opp gjerne de kan måle livmorhalsen og gjerne du kan ta det litt med ro ei lita stund. Drikker du mye koffein?

Anonymkode: 13e1d...00c

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være greit å be om å få sjekke det opp gjerne de kan måle livmorhalsen og gjerne du kan ta det litt med ro ei lita stund. Drikker du mye koffein?

Anonymkode: 13e1d...00c

Jeg skal prøve å få tak i fastlegen før neste uke. Har ikke hatt hell med det før, så tviler på det går denne gangen. Nei, jeg fikk litt avsmak på kaffe i første trimester så har drukket minimalt etter jeg ble gravid. 

Skrevet

Jeg fødte for tidlig fordi kynnerne etterhvert påvirket livmorhalsen. Ved regelmessige eller veldig hyppige kynnere som kommer relatert til stress eller aktiviteter burde man roe ned. Dersom regelmessigheten ikke gir seg og/eller du opplever ubehag ringer du føden. 

Anonymkode: 83c45...2cc

Skrevet

Jeg fødte for tidlig fordi kynnerne etterhvert påvirket livmorhalsen. Ved regelmessige eller veldig hyppige kynnere som kommer relatert til stress eller aktiviteter burde man roe ned. Dersom regelmessigheten ikke gir seg og/eller du opplever ubehag ringer du føden. 

Takk! Det skal jeg. Det er nok dessverre relatert til stress i mitt tilfelle for høyt aktivitetsnivå har jeg ikke kapasitet til nå 😪 Gikk du med kynnere over lengre tid? Når fødte du? 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Det skal jeg. Det er nok dessverre relatert til stress i mitt tilfelle for høyt aktivitetsnivå har jeg ikke kapasitet til nå 😪 Gikk du med kynnere over lengre tid? Når fødte du? 

Kjente dem fra uke 14 som førstegangs. Ble hyppige fra uke 24. Begynte å bli regelmessige etter uke 29, og utviklet seg til rier uke 32. Fødte uke 35. 

Skrevet

Hadde også kynnere i uke 21 og sterke mensmurringer i korsrygg. Jeg ringte jordmor, som ba meg følge med og avvente. Det gikk over etter 1-2 dager. Nå er jeg i uke 37, og merker at mensmurringene tidvis oppstår igjen. Regner med det jeg kjenner på nå er modningstegn. 

Anonymkode: 8febe...1cc

Skrevet

Hadde også kynnere i uke 21 og sterke mensmurringer i korsrygg. Jeg ringte jordmor, som ba meg følge med og avvente. Det gikk over etter 1-2 dager. Nå er jeg i uke 37, og merker at mensmurringene tidvis oppstår igjen. Regner med det jeg kjenner på nå er modningstegn. 

Åå, håper det samme skjer med meg! Lykke til med innspurten 🧡🧡

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åå, håper det samme skjer med meg! Lykke til med innspurten 🧡🧡

Takk for det 🥰 lykke til du og! Håper smertene slipper taket. Prøv å roe ned om du kan! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...