Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Varighet? Smerte? ❤

Anonymkode: c3f91...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen blødning eller smerte her i noen av mine svangerskap 

Anonymkode: a7fe1...228

• Liker 5
Skrevet

Ingen smerter, men bare litt rødt på dopapiret 5dpo.

Anonymkode: bbfa2...86c

Skrevet

Fikk en dråpe blod noen dager over forventet mens. Endel murringer i underlivet samme dag. Dro på jobb og tenkte jeg hadde fått perioden. Da jeg kom hjem så jeg at jeg hadde jo ikke blødd no mer. 

Ble veldig i stuss,men antok perioden bare var litt ustabil. Utover uka kom det bittelitt blod, en dråpe bare her og der. Før det slutta helt og smertene også forsvant.

Så en måned senere kom ikke mensen. Da skjønte jeg at jeg var gravid. Tok testen da og er i uke 11. Så blødde bittelitt rundt forventa mens i kombinasjon med litt smerter.

Veldig vanlig, har jeg nå forstått fra helsepersonell. Blødning helt i starten er utrolig vanlig, mer bekymringsfullt å blø i uke 6+ , men selv da er det oftest ufarlig. 

Livmora vokser jo og hele fysikken der nede endres jo. Ikke rart noen blør litt!! 

Anonymkode: 6c57e...d5f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen blødning eller smerte her i noen av mine svangerskap 

Anonymkode: a7fe1...228

Hun spurte etter folk som hadde hatt festeblødning. Din kommentar fremstår totalt poengløs og irriterende.

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Hos meg var det nok "hormonell blødning", men jeg har i hvert fall hatt en blødning rundt den tiden jeg ventet mensen i begge svangerskap. Mest lyserosa blod og litt friskt blod, i ca. 6 dager første gang og 2-3 dager andre gang. 

Anonymkode: 6f0d8...1f9

Skrevet

Et par dager med blodig utflod ca 5 dager etter eggløsning kanskje 

Anonymkode: cc8b2...fe6

Skrevet

Noen med blodpropper? Jeg trodde jeg hadde en kraftig menstruasjon forrige svangerskap.

Ts 

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen med blodpropper? Jeg trodde jeg hadde en kraftig menstruasjon forrige svangerskap.

Ts 

Sikker på at du mener blodpropper?😅 Heller koagler kanskje?

Anonymkode: 8f614...077

• Liker 3
Skrevet

Ingen koagler her, men rosa på papiret ca en uke etter forventet mens og så var det rosa i 5-6 dager. 

Så når jeg trodde jeg var 7 uker på vei utifra menstermin mente legen at siden jeg hadde festeblødning en uke etter forventet mens så var jeg nok bare 5-6 uker på vei. Jeg ble faktiskt satt frem en uke på OUL så da kom teknisk sett festeblødning to uker etter befruktning. 

Anonymkode: f11c1...73a

Skrevet

Har fem barn, aldri hatt noen blødning overhodet i mine svangerskap. 

Anonymkode: 595da...2fe

• Liker 2
Skrevet

To barn, kjente "festesmerter" (som små knip i livmora), men ingen blødning.

Anonymkode: 73c49...81a

Skrevet

Jeg trodde festeblødning bare var en myte?

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske omdiskutert ja. Mest sannsynlig er det snakk om en hormonell blødning. 

Anonymkode: 00967...057

• Liker 1
Skrevet
På 21.10.2020 den 8.14, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente et stikk i nedre mage da jeg ble befruktet, mest sannsynlig. Noe de påstår er en myte. Men jeg visste da at jeg var gravid, før positiv test og alt. Mange opplever dette, mens jordmødre og leger hevder det er innbilning. Jeg var ikke i tvil, og flere har opplevd samme. Bare ett lite skarpt stikk.

Litt over to uker senere hadde jeg festeblødning. Det påstår de også at er påfunn, innbilning. Men jeg verket i livmoren i ca en uke og kjente at noe fant seg til rette der i livmora, og småblødninger. Helt ulikt mensen. En helt egen opplevelse, som jeg følte på meg hva handlet om.

De som har så sterke meninger i helsevesenet må forstå at menneskekroppen først og fremst er utrolig flink til å varsle eieren om hva som foregår, at kjenner vi etter kan vi tolke mye selv.

Men det er mye penger å hente på folks uro over egen helse, så de bedriver skremselspropaganda og setter alt i tvil, så du skal bekymre deg i hjel og løpe til privatklinikker.

• Liker 2
Skrevet
On 10/21/2020 at 8:14 AM, AnonymBruker said:

Ja. Eller, det er veldig vanlig med hormonelle blødninger tidlig i svangerskapet, men det er ikke bevist at noen av dem har noe å gjøre med at egget fester seg. Om folk opplever små blødninger før IKM så tolkes det ofte som "festeblødning" men er altså mest sannsynlig tilfeldig. 

Anonymkode: e2ca4...62c

• Liker 1
Skrevet
På 20.10.2020 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du mener blodpropper?😅 Heller koagler kanskje?

Anonymkode: 8f614...077

Jeg må bare kommentere at i følge appen jeg bruker skal man sjekke av for blodpropp/ikke blodpropper. Derfor dukket det ordet opp.

Ts

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjente et stikk i nedre mage da jeg ble befruktet, mest sannsynlig. Noe de påstår er en myte. Men jeg visste da at jeg var gravid, før positiv test og alt. Mange opplever dette, mens jordmødre og leger hevder det er innbilning. Jeg var ikke i tvil, og flere har opplevd samme. Bare ett lite skarpt stikk.

Litt over to uker senere hadde jeg festeblødning. Det påstår de også at er påfunn, innbilning. Men jeg verket i livmoren i ca en uke og kjente at noe fant seg til rette der i livmora, og småblødninger. Helt ulikt mensen. En helt egen opplevelse, som jeg følte på meg hva handlet om.

De som har så sterke meninger i helsevesenet må forstå at menneskekroppen først og fremst er utrolig flink til å varsle eieren om hva som foregår, at kjenner vi etter kan vi tolke mye selv.

Men det er mye penger å hente på folks uro over egen helse, så de bedriver skremselspropaganda og setter alt i tvil, så du skal bekymre deg i hjel og løpe til privatklinikker.

Å kjenne et stikk som følge av befruktning er fysisk umulig. Har du i dele hele tatt lest om hva som skjer under befruktning? Det er ingenting som kan sende noen signaler til kroppen din før egget har festet seg. Ja du har kjent noe, men det var ikke befruktningen du kjente. 

Anonymkode: 00967...057

• Liker 4
Skrevet

Har opplevd festeblødning i èn av mine 7 graviditeter. På 9 dpo tørker jeg meg etter tissing og da kom det plutselig et tørk med knallrødt friskt blod. Tørker febrilsk videre, men da kom det ikke mer. Ble med det ene tørket... Noen få dager senere testet jeg positivt.

• 4 uker senere...
Skrevet
På 23.10.2020 den 9.02, Amatariel skrev:

Har opplevd festeblødning i èn av mine 7 graviditeter. På 9 dpo tørker jeg meg etter tissing og da kom det plutselig et tørk med knallrødt friskt blod. Tørker febrilsk videre, men da kom det ikke mer. Ble med det ene tørket... Noen få dager senere testet jeg positivt.

Åh, akkurat slik du beskriver det har jeg det. Fikk brunt blod på søndag, igår holdt det med et truseinnlegg. Idag har det nesten stoppet. Tynt lyserødt blod. Sorry beskrivelsen! 

Kan jeg være gravid? Aldri hatt mensen kun i 3 dager. 

Anonymkode: aceb0...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...