Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter enn så lenge tvillinger. Er veldig tidlig.

lurer egentlig på når dere fikk mage? Og om det var første gang dere var gravide eller om dere hadde barn fra før.

Anonymkode: 24bb1...cb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk mage ganske fort, men jeg hadde faktisk mindre fysiske plager da jeg gikk med tvillinger enn bare en. La på meg mindre også, sikkert siden jeg var i så god form og mer aktiv. Fra 6 mnd kunne jeg ikke ligge på rygg, og den siste måneden var tung. 

Nå fødte jeg også 4 uker før tiden, og kan ikke si at jeg var veldig lei meg for det, når det gikk bra. 

Gratulerer med tvillinger! Det er fantastisk! ♥️

Skrevet (endret)

Jeg fikk mage som var synlig for andre rundt uke 16, fra uke 20 kom folk bort på gata og lurte på om termin var rett rundt hjørnet. Symfysemålet var innafor normalen, men jeg er petit og magen sto rett ut, man så ikke bakfra at jeg var gravid. (Og jeg var i starten av 20-årene) Jordmor kommenterte at "gravidmagen var veldig synlig". Tvillingsvangerskapet var det første svangerskapet mitt.

Fødte i uke 32+5.

Endret av Summeer
Skrevet

Takk for svar 😍

vi er veldig spente! Er selv veldig lav men slank/normal kropp så kan bli spennende å se.

Anonymkode: 24bb1...cb0

Skrevet

Magen kom rundt uke 16. Jeg vokste veldig fort. Da jeg var i 7 mnd så lurte fremmede folk på hvor lang tid jeg hadde gått over termin. Blir litt lei av "morsomme" kommentarer. Jeg hadde en spiss, stor mage. Magen syntes ikke bakfra, kunne se at jeg var gravid for jeg vagga 😁. Jordmor på føden fikk andre jordmødre inn på rommet mitt for å vise frem den flotte magen (som hun sa) hun syntes den var veldig stor. Var godt utenfor skjemaet. 

Det dumme med å vokse fort og bli stor (bortsett fra strekkmerker) er mye ligamentsmerter, mensmurringer og etterhvert mye kynnere. 

Jeg fødte i uke 36 med KS. De prøvde å sette meg i gang, men siden livmoren min var strekt så veldig mye så klarte ikke livmoren å trekke seg sammen. Det var ihvertfall forklaringen fra gynekologen når det ikke gikk. Var veldig sliten de to siste månedene. Tilbrakte de stort sett på sofaen. Men du for et herlig og morsomt svangerskap! Jeg har kun tvillingene så ikke noe enling svangerskap å sammenligne. 

Anonymkode: 19966...684

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magen kom rundt uke 16. Jeg vokste veldig fort. Da jeg var i 7 mnd så lurte fremmede folk på hvor lang tid jeg hadde gått over termin. Blir litt lei av "morsomme" kommentarer. Jeg hadde en spiss, stor mage. Magen syntes ikke bakfra, kunne se at jeg var gravid for jeg vagga 😁. Jordmor på føden fikk andre jordmødre inn på rommet mitt for å vise frem den flotte magen (som hun sa) hun syntes den var veldig stor. Var godt utenfor skjemaet. 

Det dumme med å vokse fort og bli stor (bortsett fra strekkmerker) er mye ligamentsmerter, mensmurringer og etterhvert mye kynnere. 

Jeg fødte i uke 36 med KS. De prøvde å sette meg i gang, men siden livmoren min var strekt så veldig mye så klarte ikke livmoren å trekke seg sammen. Det var ihvertfall forklaringen fra gynekologen når det ikke gikk. Var veldig sliten de to siste månedene. Tilbrakte de stort sett på sofaen. Men du for et herlig og morsomt svangerskap! Jeg har kun tvillingene så ikke noe enling svangerskap å sammenligne. 

Anonymkode: 19966...684

Jeg hadde også alt på magen, som stakk stadig lengre frem, og vagget ikke engang før helt på slutten. Spratt liksom rundt med med en voksende mage helt til uke 30-32. Først da ble jeg litt for tung til å trippe lett rundt med en stadig større mage. 

Husker jeg traff på en studiekamerat på butikken, som jeg bare såvidt hilste på, siden vi aldri virkelig hadde kjent hverandre godt. Jeg så at han virket litt paff over magen, og da jeg rundet hjørnet hørte jeg at han sa til kjæresten sin "Herregud jeg har aldri sett en SÅ gravid kvinne." 😆

Så sikkert utrolig sprekkeferdig ut, med en nesten skremmende stor mage i forhold til resten av kroppen, iallefall for dem som ikke visste at det var to inni der.  Folk ble vel redd for at de plutselig måtte stå til tjeneste i aktiv fødsel. 😄

Skrevet

Begynte å få noe mage fra uke 19-20 ☺️

Anonymkode: 2c879...514

Skrevet

Jeg er i uke 23 med tvillinger nå, magen er omtrent like stor som da jeg var i uke 35 med førstemann😆 Er høy og slank til vanlig, lagt på meg 10 kg hittil. Magen kom tidlig, var klart synlig for andre i uke 12-14. 

Anonymkode: 01b7f...fc2

Skrevet

Mine første, magen kom uke 16!

Anonymkode: 1789f...f1d

Skrevet

Min mage kom ganske sent, rundt uke 20. Jeg ble heller ikke veldig diger, sikkert på grunn av at de kom nesten 5 uker for tidlig. Men de var friske og raske, ingen kuvøse eller den slags.

Anonymkode: f64ed...c2a

Skrevet

Min tredje graviditet, fikk nesten ikke mage før uke 20. Er 33 uker nå og får fortsatt høre at jeg "er ganske liten". Skjønner ikke logikken i d for jeg ble veldig stor med de to forrige og fosterne er i følge alle ul-kontroller innenfor normalen på fostervekst. 🤷‍♀️ Er 10 år siden sist graviditet.

Anonymkode: 11264...420

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...