AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Noen som har blitt gravid veldig kort tid etter krisersnitt? Rundt 2 måneder etter? Jeg lurer på hvordan det har gått med tanke på arret etter keisersnitt. Anonymkode: 97035...a91
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Noen som har blitt gravid veldig kort tid etter krisersnitt? Rundt 2 måneder etter? Jeg lurer på hvordan det har gått med tanke på arret etter keisersnitt. Anonymkode: 97035...a91 Det skulle stå keisersnitt, ikke krisersnitt 😜 Anonymkode: 97035...a91
Anonym6789 Skrevet 21. oktober 2020 #3 Skrevet 21. oktober 2020 Det er vel anbefalt å vente et år pga arrvev som skal gro skikkelig 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Skrevet 21. oktober 2020 Faren med å bli gravid igjen er jo at arret skal sprekke opp når magen vokser eller man går i fødsel. Sjansen er lav hvis arret har fått lov til å gro skikkelig, men 2 måneder etter fødsel?? Det høres direkte farlig ut. Anonymkode: 36356...0d9 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #5 Skrevet 22. oktober 2020 Jeg mistenkte at jeg var gravid fordi jeg har fått svak positiv tester 3 dager på rad (som ble sterkere dag for dag). Men 4. dagen var det så og si negativ, (ubersvak strek) så jeg tenker det må være HCG fra fødselen. Og ja, skjønner at det kan være farlig å bli gravid så raskt etter ks. Vært veldig uansvarlig og korttenkt som har hatt samleie en gang uten prevensjon. 😝 Anonymkode: 97035...a91
IkkeStudentLenger Skrevet 23. oktober 2020 #6 Skrevet 23. oktober 2020 Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg ikke bør bli gravid før etter 2 år etter keisersnittet mitt (som var for 2 uker siden).
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #7 Skrevet 23. oktober 2020 59 minutter siden, IkkeStudentLenger skrev: Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg ikke bør bli gravid før etter 2 år etter keisersnittet mitt (som var for 2 uker siden). Var det noen komplikasjoner? Jeg ble gravid rett under ett år etter KS men mistet to ganger, så nr to kom over to år etter nr 1. Fikk aldri høre noe om å vente så lenge. Fikk komplikasjoner med såret/morkaken festet seg i arret, men det var nok tilfeldig og kunne skjedd om det var gått 2 måneder eller 10 år.... Anonymkode: c5fc7...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #8 Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, IkkeStudentLenger skrev: Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg ikke bør bli gravid før etter 2 år etter keisersnittet mitt (som var for 2 uker siden). Til meg sa legene på sykehuset at det ikke var noe problem med «to tette» etter keisersnitt. Derfor planla jeg nytt barn relativt raskt og jeg fødte nå nylig nøyaktig 2 år etter keisersnittet. Ble altså gravid på nytt etter 15 mnd. Helt uproblematisk. Både graviditet og fødsel. Anonymkode: 9ae7d...7aa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #9 Skrevet 23. oktober 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til meg sa legene på sykehuset at det ikke var noe problem med «to tette» etter keisersnitt. Derfor planla jeg nytt barn relativt raskt og jeg fødte nå nylig nøyaktig 2 år etter keisersnittet. Ble altså gravid på nytt etter 15 mnd. Helt uproblematisk. Både graviditet og fødsel. Anonymkode: 9ae7d...7aa Stor forskjell på 2 og 15 måneder etter et keisersnitt da...😖 Anonymkode: a1ddb...a67 5
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #10 Skrevet 23. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Stor forskjell på 2 og 15 måneder etter et keisersnitt da...😖 Anonymkode: a1ddb...a67 Eh ja.. Men jeg svarte personen jeg siterte som hadde fått beskjed av leger å vente i 2 ÅR med å bli gravid. Vet at min erfaring ikke er relevant for trådstarter. Men syntes det er viktig å vise til at det og måtte avstå fra graviditet i to hele år etter keisersnitt ikke er en anbefalt prosedyre for alle. Anonymkode: 9ae7d...7aa
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #11 Skrevet 23. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Eh ja.. Men jeg svarte personen jeg siterte som hadde fått beskjed av leger å vente i 2 ÅR med å bli gravid. Vet at min erfaring ikke er relevant for trådstarter. Men syntes det er viktig å vise til at det og måtte avstå fra graviditet i to hele år etter keisersnitt ikke er en anbefalt prosedyre for alle. Anonymkode: 9ae7d...7aa Greit nok det. Mente ikke at det var noe galt i det du skrev, bare det at det er stor forskjell på 2 og 15 måneder, og jeg ser for meg at det må være grusomt vondt med en voksende mage bare 2 måneder etter at man har fått et svært snitt i magen liksom.. Dette er jo tross alt en tråd som handler om nettopp det😋 Anonymkode: a1ddb...a67
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 Hvis du kan unngå det og ikke er gravid allerede,, så er det best å vente en stund. Risikoen for komplikasjoner er ikke så stor, men hvis det skulle gå galt kan det være veldig alvorlig. Anbefalt å vente litt så det får tid til å gro. Anonymkode: e0146...57f 1
IkkeStudentLenger Skrevet 26. oktober 2020 #13 Skrevet 26. oktober 2020 On 10/23/2020 at 12:03 PM, AnonymBruker said: Var det noen komplikasjoner? Jeg ble gravid rett under ett år etter KS men mistet to ganger, så nr to kom over to år etter nr 1. Fikk aldri høre noe om å vente så lenge. Fikk komplikasjoner med såret/morkaken festet seg i arret, men det var nok tilfeldig og kunne skjedd om det var gått 2 måneder eller 10 år.... Anonymkode: c5fc7...ecd Ikke noen komplikasjoner med selve keisersnittet såvidt jeg vet. Var hastekeisersnitt dog, vet ikke om det har noe å si? Kan være det er forskjell.
IkkeStudentLenger Skrevet 26. oktober 2020 #14 Skrevet 26. oktober 2020 Fant litt informasjon her https://www.klikk.no/foreldre/baby/etter-fodselen/tiden-etter-keisersnitt-2384707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå