AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Er da gravid med IVF. Min sviger familie vet om prosessen, men ikke min familie. Jeg er ikke en veldig åpen person slik som min samboer. usikker på om jeg skal la min familie vite om det. hva gjør dere? Anonymkode: 6a749...116
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Gratulerer! Hvor langt er du på vei? Jeg er 6+2 i dag. Skal på ultralyd-undersøkelse i uke 7 og 10. Tenker kanskje å si det hvis alt ser bra ut i uke 10. Men det er bare mitt valg, mange hadde sikkert sagt det før Anonymkode: 6a952...223
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Min familie vet at vi ønsker oss barn og prøver aktivt. Anonymkode: 6a952...223
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gratulerer! Hvor langt er du på vei? Jeg er 6+2 i dag. Skal på ultralyd-undersøkelse i uke 7 og 10. Tenker kanskje å si det hvis alt ser bra ut i uke 10. Men det er bare mitt valg, mange hadde sikkert sagt det før Anonymkode: 6a952...223 Er 5+1 så veldig tidlig, men det jeg er usikker på er om jeg skal fortelle om ar vi har tatt prøverør...eller bare Late som det var naturlig Anonymkode: 6a749...116
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Svigerfamilien vet det. Jeg regner med at barnet skal vite det. Blir det ikke veldig rart om familien din får vite om det senere? Og rart for barnet om du aktivt lyver om hvordan det ble skapt til familien? Eventuelt kan du jo bare si du er gravid. Tviler på at de spør hvordan det skjedde... 😅 Anonymkode: ff0dc...27b
Påmfritt Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg er 6 uker i morgen og det er prøverør. Vi har fortalt det til nærmeste familie på mannens side, reservemamman min og to av mine nære venninner. Jeg skulle helst ha ventet så lenge som mulig men jeg trenger noen å prate med det om for jeg blir helt gal. Og det tenker jeg er greit uavhengig av om dette blir en baby eller ikke. Alle er klar over at vi holder på med prøverør og har gjort det lenge så det var på en måte naturlig å fortelle hvordan det siste forsøket gikk.
Påmfritt Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Vil forøvrig legge til at ingen har rett til å vite at du er gravid, eller hvordan babyen er laget, før du er klar til å fortelle om det☺️
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Syntes ikke det er nødvendig å si ved mindre det faller naturlig å fortelle det. Gravid er gravid uavhengig av metode 😊 Gratulerer så mye til dere begge med baby på vei❤️ Anonymkode: 473ca...379 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svigerfamilien vet det. Jeg regner med at barnet skal vite det. Blir det ikke veldig rart om familien din får vite om det senere? Og rart for barnet om du aktivt lyver om hvordan det ble skapt til familien? Eventuelt kan du jo bare si du er gravid. Tviler på at de spør hvordan det skjedde... 😅 Anonymkode: ff0dc...27b Hvorfor skal barnet vite dette? Mitt første barn ble laget ved prøverør, og det vet han ikke, og jeg har ingen planer om å fortelle ham det. Han er ti år nå. Kanskje jeg sier det dersom det en gang i fremtiden blir naturlig å snakke om ulike måter å lage barn på, men dette er ikke noe jeg ser noen grunn til å fortelle ham bare for å fortelle. Familiene våre vet det heller ikke, det er ikke noe det er naturlig for meg å være åpen om. Anonymkode: 40cda...c4f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 Det tenker jeg blir helt opp til hva som kjennes rett for deg Hos oss vet både familie og en del venner at barna ble til ved IVF, og det er helt ok for meg å si det til folk hvis det av en eller annen grunn skulle være naturlig å ta opp. Jeg har f.eks. sagt det til folk i forbindelse med at de spør om vi ikke snart skal ha en til, for å få sagt at det ikke er barebare. Men dette er så individuelt. For meg er det ikke unaturlig å si noe om det. Hvis du syns det kjennes best å holde det privat er det virkelig ikke noe noen har noe med og ikke noe du trenger å si. Det blir som at noen gjerne forteller at barnet ble unnfanget på et hotell i Paris, mens andre virkelig ikke kunne tenke seg å dele noe sånt. Anonymkode: 51e4f...df8 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 Tenker du selv velger når du vil si du er gravid. Ikke verre enn det. videre så er ivf såpass vanlig i vår tid at skjønner godt at du ikke nødvendigvis tenker at dette skal du fortelle omgivelser om. Poenget er vel at du er gravid. De færreste tenker på hvordan du ble gravid ja. Jeg har et barn som ble til ved hjelp av hormonstimulering (letrozol). Har ikke annonsert det til folk, men er et par venninner som vet fordi de har gått gjennom det samme Anonymkode: ac992...0e4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #12 Skrevet 20. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er 5+1 så veldig tidlig, men det jeg er usikker på er om jeg skal fortelle om ar vi har tatt prøverør...eller bare Late som det var naturlig Anonymkode: 6a749...116 Hvis det går til helsikken i vold så kan du trenge forståelse og empati, uten at de vet at dere må gjennom slike store tiltak for å bli gravid og uten at de vet dere er gravid så kan du heller ikke få forståelse om det går galt og du går rett i kjelleren. Familie skal være støtte i livet både i glede og i vanskeligere stunder og dette med svangerskap, barn, fødsler, babytid osv da er det godt å ha noen som bryr seg om deg og ditt ve og vel og ditt avkom å søke støtte hos, eller i det minste forståelse. Anonymkode: f70a4...871
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Skrevet 20. oktober 2020 Vi fortalte det til familie mens jeg var gravid. Husker ikke helt hvordan.. Jeg tenker også det er naturlig at barnet får vite dette etterhvert 🤔 Hadde jo syntes det var naturlig å vite det om jeg selv var et prøverørsbarn Anonymkode: 0bbfc...14a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå