Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har hatt kreft, ble frisk fra kreften men ettervirkninger  har gitt med utmattelse sykdom som har gjort at jeg har vært utenfor arbeidslivet 4-5 år. 
nå er jeg mye bedre , skal jeg starte å studere og ønsker å søke en liten deltidsjobb (10%-30% i butikk) som jeg vet at jeg kan «stå» i :) 

egentlig er hullet noe jeg ønsker å forklare nærmere i et ev intervju, men jeg tenker at jeg aldri blir innkalt til et intervju hvis ikke gir et grunnlag for det i søknaden? 

Hva tenker dere?

Hvordan formulere meg? 

er det noen arbeidsgivere her? Hva kan jeg skrive i søknaden slik at du vil gi meg en sjanse? :) 

Anonymkode: 7d722...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv at du har vært syk i de årene. Det er jo en ærlig sak og ingen seriøs arbeidsgiver vil diskvalifisere deg på grunn av det. 

• Liker 1
Skrevet

Tror nok folk skjønner om du har hatt kreft. Det er ikke som om du har drevet dank hjemme fordi du er lat eller ikke vet hva du vil bli når du blir stor. Du har jo vært alvorlig syk.

lykke til

Anonymkode: 89caa...718

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ha droppet å forklare hullet i søknaden, det kan du evt. si noe om på intervju dersom de spør. Og «utmattelsessykdom» ville jeg ha droppet å nevne i det hele tatt, da det reiser spørsmålet om du er i stand til å jobbe i hektiske perioder. Si du har hatt kreft. Ikke noe mer.

Anonymkode: 4a537...c37

• Liker 4
Skrevet

Takk for svar :) 

jeg er redd å ikke bli vurdert til intervju en gang hvis jeg ikke sier noe om hullet på søknaden ? 

noen som ansetter her? Hva ville dere ha tenkt? 

Anonymkode: 7d722...598

Skrevet

Gratulerer med friskmelding fra kreften! Jeg tenker at du ikke har hull i CV-en din. Du har tross alt brukt årene til å bli frisk og å stable deg på beina igjen. Det å ha kreft er jo en "jobb" i seg selv, og noe som du nå har kommet styrket ut i fra. 

I en søknad hadde jeg skrevet noe om motivasjonen din, ala "nå som jeg er friskmeldt av kreft gleder jeg meg til å begynne å jobbe igjen". Formuler det gjerne bedre enn meg... og tilpass det til jobben du søker. 

Poenget er at du viser at det er en stor grunn til at du har vært "borte" fra arbeidslivet de siste årene, og er nå klar til å begynne igjen. Snu det til noe positivt. 

Lykke til! 😀 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Brevkniven skrev:

Gratulerer med friskmelding fra kreften! Jeg tenker at du ikke har hull i CV-en din. Du har tross alt brukt årene til å bli frisk og å stable deg på beina igjen. Det å ha kreft er jo en "jobb" i seg selv, og noe som du nå har kommet styrket ut i fra. 

I en søknad hadde jeg skrevet noe om motivasjonen din, ala "nå som jeg er friskmeldt av kreft gleder jeg meg til å begynne å jobbe igjen". Formuler det gjerne bedre enn meg... og tilpass det til jobben du søker. 

Poenget er at du viser at det er en stor grunn til at du har vært "borte" fra arbeidslivet de siste årene, og er nå klar til å begynne igjen. Snu det til noe positivt. 

Lykke til! 😀 

Veldig bra tips! Det er nok lettere å bli innkalt til intervju hvis du skriver at du har hatt kreft og at du er positiv til at du er blitt frisk.

Hvis du bare skriver at du har vært syk, vil kanskje den som leser søknaden tenke at det blir ukomfortabelt å spørre deg mer om sykdommen, og dermed dessverre ikke ta deg til intervju..

Anonymkode: 1664d...f90

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...