Signal Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 har lenge ønsket meg et funksjonslys som et blinklys på sykkel og sparkesykkel. Syns det er skummelt å ikke bli sett av biler når man skal svinge. hva tenker der om blinklys på sykkel og sparkesykkel?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Man lærte vel på barneskolen at man skal bruke hendene til å gi signalisere hvilken retning man skal svinge. Clas Ohlson har blinklys til sykkel, finnes garantert mye å velge hvis man leter. https://www.clasohlson.com/no/CYCL-WingLights-Pop%2C-blinklys-til-sykkel/p/Pr311844000 Anonymkode: 820ee...bc1 2
Signal Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man lærte vel på barneskolen at man skal bruke hendene til å gi signalisere hvilken retning man skal svinge. Clas Ohlson har blinklys til sykkel, finnes garantert mye å velge hvis man leter. https://www.clasohlson.com/no/CYCL-WingLights-Pop%2C-blinklys-til-sykkel/p/Pr311844000 Anonymkode: 820ee...bc1 det jeg ser på som et problem med clas ohlson sine blinklys er at de skal festes inne i det hullet på styet, og må derfor ta av gummihåndtakene. Er heller ikke alle sykler og sparkesykler med slikt hull.
Signal Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 20. oktober 2020 tenker det er veldig praktisk, spesielt på sparkesykkel siden det blir umulig å strekke ut armen.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 På sykkel tror jeg det blir forvirrende ettersom bilister og andre forventer å se en arm ut på siden, og ikke ser etter et lite blinklys. Tror ikke man vil se det rett og slett. På sparkesykkel aner jeg ikke. De burde ikke vært i trafikken i det hele tatt😆 Anonymkode: 26799...5a1 4
Signal Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2020 Ønsketenkning at alle skulle hatt blinklys for å få et mer trygt og effektivt trafikksystem. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: På sykkel tror jeg det blir forvirrende ettersom bilister og andre forventer å se en arm ut på siden, og ikke ser etter et lite blinklys. Tror ikke man vil se det rett og slett. På sparkesykkel aner jeg ikke. De burde ikke vært i trafikken i det hele tatt😆 Anonymkode: 26799...5a1 Tenker som deg. Anonymkode: a0122...63c
Signal Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2020 Voi og de forskjellige el-sparkesykkelmerkene burde virkelig ha et slikt system, både med blinklys og lydhorn i det minste!
Signal Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #9 Skrevet 20. oktober 2020 6 timer siden, Signal skrev: Voi og de forskjellige el-sparkesykkelmerkene burde virkelig ha et slikt system, både med blinklys og lydhorn i det minste! hvis kommunen hadde påbudt el-sparkesyklene blinklys, tror jeg flere ville kjøpt det på sykkel og. Bare tenk hvor mange kollisjoner som skjer og hvordan dette hadde hjulpet!!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 9 timer siden, Signal skrev: har lenge ønsket meg et funksjonslys som et blinklys på sykkel og sparkesykkel. Syns det er skummelt å ikke bli sett av biler når man skal svinge. hva tenker der om blinklys på sykkel og sparkesykkel? Du skal da ikke være der biler er. Du skal på fortauet i sakte trygg hastighet alle steder det plutsellig kan dukke opp en fotgjenger. Tar du igjen en fotgjenger skal hastigheten NED inntil du er forbi eller de har sett deg. Slutt å sperr for biler! Anonymkode: 2343d...7d5 1
Signal Skrevet 20. oktober 2020 Forfatter #11 Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal da ikke være der biler er. Du skal på fortauet i sakte trygg hastighet alle steder det plutsellig kan dukke opp en fotgjenger. Tar du igjen en fotgjenger skal hastigheten NED inntil du er forbi eller de har sett deg. Slutt å sperr for biler! Anonymkode: 2343d...7d5 er jo sykkelfelt som fører syklister i kryss og rundkjøringer osv. Sykler er jo sett på som biler i trafikken de og? 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #12 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, Signal skrev: er jo sykkelfelt som fører syklister i kryss og rundkjøringer osv. Sykler er jo sett på som biler i trafikken de og? Ah sykkelfelt ja.. Der er jeg også tbh. Trodde du mente ute i veien. Aldri sett sykkelfelt i en rundkjøring. Men jeg tenker at biler tar mer hensyn når de ser meg foran dem, akkurat fordi de ikke vet hvor jeg skal. Så dersom jeg skal gjennom en rundkjøring ser jeg først om det er mange biler som kommer bak meg. Og så venter jeg eventuelt på at de skal kjøre først, og så svipper jeg gjennom rundkjøring. Ellers bruker jeg fotgjengerfelt. Går selvfølgelig av sparkesykkelen, med mindre det ikke er en sjel i nærheten. Anonymkode: 2343d...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 Tja, i teorien er det en god idé, i praksis er jeg mer skeptisk. Jeg har faktisk sett en sparkesykkel med blinklys, og jeg syntes ikke det fungerte så bra. Sykler og sparkesykkel er ganske smale, så blinklyset blir så nært bak lyset at det ikke er så stor visuell forskjell. På sparkesykkel er lyset også plassert veldig lavt, så i fart vil det være vanskelig å legge merke til. Jeg oppdaget bare blinklyset fordi vi sto lenge på rødt lys. Blinklys på styret er heller ikke så god idé, fordi det ikke vil være synlig bakfra. Det kan da bli farlige situasjoner om en syklist har blinket til venstre og så bli forbikjørt av bilen bak som ikke så blinklyset. En arm ut til siden er tryggere, siden det er lettere å se. Et annet problem med blinklys er at det er så fryktelig vanskelig å bruke dem i biler, og jeg ser ikke for meg at det er enklere når man balanserer på en sykkel. Anonymkode: 40636...f11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2022 #14 Skrevet 15. april 2022 On 10/20/2020 at 11:01 PM, AnonymBruker said: Du skal da ikke være der biler er. Du skal på fortauet i sakte trygg hastighet alle steder det plutsellig kan dukke opp en fotgjenger. Tar du igjen en fotgjenger skal hastigheten NED inntil du er forbi eller de har sett deg. Slutt å sperr for biler! Anonymkode: 2343d...7d5 I og med at en elsparksykkel ofte har fart på 20 km, bør man enten kjøre i sykkelfeltet eller i veien. Til NØD på fortauet hvis det ikke er en sjel der. En god bilsjåfør klarer å kjøre forbi en elsparkesykkel i et sykkelfelt eller om vedkommende kjører helt mot veikanten. Kan man ikke kjøre forbi, er man ikke god nok. Er for øvrig ingen elsparkesyklister som bruker armen i en rundkjøring. Derfor det hadde vært kjekt med blinklys. Anonymkode: 2b2ff...4d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå