SoWhat? Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 (endret) Og hva er det siste du ville jobbet med/som? Prøv å svar uten å sleng dritt om ulike yrker da. Vær saklige. Jeg selv elsker å jobbe innen service. Å gi folk en hyggelig opplevelse, eller rettere sagt, bidra til det 🙂 SÅ viktig er jeg ikke, men en viktig del av å gi folk et godt måltid og hyggelig atmosfære. Jeg gikk fra en godt betalt jobb( også innen tjenester og service) til å servere gjester. Ja, det kan være jækla slitsomt, og alle gjester er ikke like greie. Har en som kommer hver eneste tirsdag og spiser lunsj. Og klager hver eneste gang! på ett eller annet. Men han er fast gjest og ellers til lite bryderi, og vi er blitt litt glad i den skruen også. Jeg kunne jobbet i butikk og alt som har med service å gjøre. Det siste jeg tror jeg ville klart å jobbe som er forsvarsadvokat og på bibliotek. Uten at jeg sammenlikner de to yrkene. Jeg tror ikke jeg ville klart å forsvare noen jeg trodde var skyldig. Så beundrer firsvarsadvokater mye! Jeg elsker bøker, men bibliotekar må være kjedelig. Alt for stille også! Endret 20. oktober 2020 av SoWhat?
SPOCA Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 (endret) Jeg har i grunn interesse for veldig mye forskjellig, og derfor har jeg trivdes med veldig mye forskjellig. Selv om jeg både er introvert, sjenert og inadvendt så er det ingenting som er så gøy som å jobbe med og for mennesker. Derfor jeg er frivillig både i politikken og i ulike organisasjoner. Jeg liker å gi noe tilbake og er generelt ganske alturistisk som person. Jeg er veldig glad i læreryrket (jeg gjennomfører det for tiden), men jeg liker også IT, teknologi og den veien. En kombinasjon av dette: f.eks når jeg får gi opplæring til ansatte på jobben min innen IT-verktøy er veldig gøy og spennende. Jeg liker å føle at jeg har gjort en god jobb og at andre er fornøyd med meg. Altså at jeg gir noe tilbake på en eller annen måte. Så det å jobbe med og for mennesker er fint, og har også tenkt innen retning som sosionom, sykepleier, vernepleier osv. Jeg er et omsorgsmenneske, så yrker hvor jeg kan både bruke menneskelig teft og kunnskap er spennende og veldig givende. Og for de som lurer: når jeg blir engasjert, så glemmer jeg at jeg både er sjenert, introvert og inadvendt. Jeg er litt som går all in og brenner for det jeg driver med. Jeg har ikke bare tatt en lærerutdanning, jeg er lærer med hud og hår. Og har også vært noe av grunnen til at jeg har avventet litt, for å kunne være forberedt på det som kreves i en lærerjobb. Når det er sagt: jeg elsker å jobbe for meg selv og selvstendig, og digger f.eks hjemmekontor. Jeg har ikke et sterkt behov for å nødvendigvis jobbe med mennesker, jeg liker mye forskjellig. Endret 20. oktober 2020 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg liker å jobbe med logikk, matematkk, og teknikk, men HATER alt som har med folk å gjøre. Jeg trives når jeg får sitte og programmere i fred, og hater når jeg må forholde meg til ulogiske og irrasjonelle menneskelige faktorer. Anonymkode: 5cdad...c6b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå ; på kjøkkenet på sykehjemmet. Må vekk fra det jeg driver med og elsker å lage mat. 2.plass er egen gårdsbutikk Anonymkode: 57060...8ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå