AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 hei! vi har tre jenter som er 6,9 og 10 år gamle og vurderer å prøve på barn nummer 4. vi hadde egentlig sagt oss ferdige etter minstejenta kom, men nå har mannen begynt å hinte på at han kunne tenkt seg en til, i håp om en gutt, som han egentlig ønsket seg hele tiden. har sagt til han at det jo kan bli jente igjen, og han sier at han hadde likt en til uansett- fordi han ønsker "en flokk" (han er selv enebarn og har mislikt det), men at valget er opp til meg. vi er begge 32 år gamle, så om vi ønsker en til så går nok det. vi har ellers et ganske godt familieliv. ekteskapet går veldig fint og ungene leker bra sammen. lite krangling og mye kjærlighet i hjemmet vårt. er redd for at å få en ny baby skulle ødelagt idyllen.... noen her som har 4 barn? var overgangen fra 3 til 4 vanskelig? er det økonomisk vanskelig å få barn nummer 4 med tanke på ny bil og hus osv? om vi fikk en til, ville han/hun endt opp som en "attpåklatt" ettersom det er noen år mellom han/hun og søstrene? er dette en litt kjip rolle som gjør det vanslelig å komme nært på søsknene? setter pris på alle innspill! Anonymkode: 5930a...9ff
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: hei! vi har tre jenter som er 6,9 og 10 år gamle og vurderer å prøve på barn nummer 4. vi hadde egentlig sagt oss ferdige etter minstejenta kom, men nå har mannen begynt å hinte på at han kunne tenkt seg en til, i håp om en gutt, som han egentlig ønsket seg hele tiden. har sagt til han at det jo kan bli jente igjen, og han sier at han hadde likt en til uansett- fordi han ønsker "en flokk" (han er selv enebarn og har mislikt det), men at valget er opp til meg. vi er begge 32 år gamle, så om vi ønsker en til så går nok det. vi har ellers et ganske godt familieliv. ekteskapet går veldig fint og ungene leker bra sammen. lite krangling og mye kjærlighet i hjemmet vårt. er redd for at å få en ny baby skulle ødelagt idyllen.... noen her som har 4 barn? var overgangen fra 3 til 4 vanskelig? er det økonomisk vanskelig å få barn nummer 4 med tanke på ny bil og hus osv? om vi fikk en til, ville han/hun endt opp som en "attpåklatt" ettersom det er noen år mellom han/hun og søstrene? er dette en litt kjip rolle som gjør det vanslelig å komme nært på søsknene? setter pris på alle innspill! Anonymkode: 5930a...9ff Hadde aldri giddet, har to og kunne ikke hatt en tredje heller. Det er jo kun opp til dere. Anonymkode: ea66c...51b 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Vi er der dere er nå. 3 barn som har begynt å bli store, hadde vært fint med en nr4, men orker vi å begynne på nytt?! Jeg er veldig usikker. Syns det er så deilig med friheten eldre barn gir, samtidig ville jeg gjerne hatt større familie. Jeg vil jo tro at overgangen til nr 4 ikke er så merkbart. Kanskje faktisk enklere nå, enn med tre tette småbarn. Anonymkode: 658f6...d97
Elskerkcinneforum Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er der dere er nå. 3 barn som har begynt å bli store, hadde vært fint med en nr4, men orker vi å begynne på nytt?! Jeg er veldig usikker. Syns det er så deilig med friheten eldre barn gir, samtidig ville jeg gjerne hatt større familie. Jeg vil jo tro at overgangen til nr 4 ikke er så merkbart. Kanskje faktisk enklere nå, enn med tre tette småbarn. Anonymkode: 658f6...d97 ja, tenker det samme. på en måte føles det "unødvendig" ettersom vi har tre flotte barn osv. men tenker jo at man aldri angrer på å ha fått ett barn, man elsker dem jo. eldstejenta var ikke planlagt og jeg var veldig irritert da jeg ble gravid, 21 år gammel. fant ut etter uke 12 så da var det ikke noe valg i det. men i etterkant er det jo noe av det beste som har hendt meg! ville ikke endret det for noe. lener du deg mot å få ei til eller å la være?
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Så lenge dere har råd til det og lyst, synes jeg dere skal kjøre på. Det er som du sier.. man angrer sjeldent på de barna man får. Anonymkode: ae280...833
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Ja det står jo i Bibelen og Koranen at gode kvinner skjenker sin mann en sønn....🙄 Nei helt seriøst: Skal du få barn mot eget ønske bare fordi han ikke er fornøyd med kjønnet på barna han har vært så heldige å fått? Jeg hadde satt ned foten. Hva om neste også blir jente, skal han forsøke på sønn med et forsøk nr. 5 da? Anonymkode: ee85c...87b
Elskerkcinneforum Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det står jo i Bibelen og Koranen at gode kvinner skjenker sin mann en sønn....🙄 Nei helt seriøst: Skal du få barn mot eget ønske bare fordi han ikke er fornøyd med kjønnet på barna han har vært så heldige å fått? Jeg hadde satt ned foten. Hva om neste også blir jente, skal han forsøke på sønn med et forsøk nr. 5 da? Anonymkode: ee85c...87b nei, nå tror jeg at du har misforstått litt. han er en god mann og veldig glad i og stolt av jentene våre. vi vurderer å få ett til barn fordi vi har et ønske om en stor familie og for å være helt ærlig, så kjenner jeg selv en lengsel etter en siste baby. jeg vil gå på trille tur med mine venninner, og jeg lengter tilbake til småbarnsfasen noen ganger, så det ville ikke vært mot mitt ønske. som jeg skrev over sier han at det er mitt valg fullstendig og at barnet vil være ønsket uansett kjønn. som jeg skrev er det pga han selv alltid lengtet etter søsken og familie. kan hende jeg formulerte meg dårlig over, men det er ikke først og fremst å få en sønn som er grunnen til at vi vurderer dette. synes uansett at dette var en litt drøy påstand å komme med basert på det innlegget. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 3-4 barn var min drøm, men jeg har hodet så vidt over vann med 2. Om dere har tid, overskudd og økonomi til det hadde jeg kjørt på! Anonymkode: 49fe7...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå