AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Som overskriften sier har barnet mitt fått ryhopnol mot tannlegeskrekk for å kunne bli behandlet hos tannlegen. Han virker skrekkelig ukomfortabel nå, har hodepine, har funnet på en historie om at jeg skylder han godis (jeg har ikke lovet han det), og han er flyyy forbanna for at dette godteriet jeg liksom har lovet han ikke er ham i eie allerede. Noen som vet om sinne er en bivirkning, eller om han kanskje bare er sint fordi han føler mye ubehag? Han er susete, kræsjet i møbler tidligere, snakker snøvlete, har hodepine og ikke blærekontroll. Han sovnet også. Det regner jeg med er innafor normalen av bivirkninger, men sinne? Og hva med hele denne historien om at han skal få godteri? Merker at han tror det stemmer, han prøver ikke lure meg eller noe. Bivirkning det og? Anonymkode: ac0a3...b3c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Tenker kanskje...ringe legen om du er urolig, ikke kvinneguiden? Anonymkode: 9e479...148 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker kanskje...ringe legen om du er urolig, ikke kvinneguiden? Anonymkode: 9e479...148 Jeg er ikke urolig-urolig, for det går jo over, det var verre før i dag da tabletten virket på topp. Om vegger og tak nærmest hadde kollapset her hjemme av sinneutbrudd fra han, hadde jeg ikke sittet på nett. Men jeg er nysgjerrig. Anonymkode: ac0a3...b3c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Rohypnol er heftige saker-blir brukt som voldtektsdop. Vanlig å ikke huske noe av det som har skjedd mens man har vært påvirket av pillen. Har du lest i felleskatalogen om bivirkninger? Anonymkode: 63e7b...a39 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Kanskje ikke til mye hjelp, men husker lillebroren min fikk det og han ble kjempe sint og urolig mens det gikk ut av kroppen 😕 Anonymkode: d8a8c...da5 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Ordne litt godis til han etter at han har hvilt og så kan dere prate om det når han er seg selv igjen❤️ Anonymkode: 149c2...e00 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Ikke vanlig å bli sint av rohypnol/flunitrazepam, men det andre du nevner er vanlige bivirkninger. Noen kan selvsagt reagere utenfor «det normale» på medisineringen, så hvis barnet ikke normalt pleier å være sint så kan det godt være tabletten(e). Når det kommer til å finne på ting, så har jeg ikke opplevd det med barn som har fått flunitrazepam, men midazolam (et annet beroligende middel). Så det kan også fint skyldes medisineringen. Hvor gammelt er barnet? Pass på han, støtt han, så går det over ☺️ Håper effekten var god nok til at behandlingen ble utført. Tips: bruk litt tid på å snakke med barnet om behandlingen. Husker han det? Hvis han ikke husker alt, så kan du med fordel smøre litt ekstra godt på om hvor bra det gikk, hvor flink han var osv. Hensiktsmessig for barnet å føle at han mestra det og at det blir litt ufarliggjort, sånn at tannbehandling etterhvert kan utføres uten medisinering 😊 Anonymkode: 42adb...eb2 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Ca. 10% av barn som får benzodiazepiner blir agiterte, så det er ikke så veldig unormalt. Anonymkode: 1481f...599 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå