AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg skulle inngå avtale om mobilbytte, men fikk avslag på søknaden. I vurderingen jeg fikk tilbake fra ICE stod det «høy risiko, forbrukslån (Telecom) Noen som vet hva som menes med det? jeg har ikke og har heller aldri hatt forbrukslån jeg eier ikke kredittkort og har ingen betalingsanmerkninger. Det eneste lånet jeg har er studielån. Anonymkode: 8c5c9...eb9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Du bør logge deg inn på deg selv i gjeldsregisteret for å se hva som er registrert på deg Anonymkode: 2aa02...510 1
Missfebruary Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør logge deg inn på deg selv i gjeldsregisteret for å se hva som er registrert på deg Anonymkode: 2aa02...510 Jeg har gjort det og det er ikke registrert noe på meg.. 1
Missfebruary Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AndreasBR skrev: Telekommunikasjon tenker jeg. Hva ligger i det da?
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, Missfebruary skrev: Jeg har gjort det og det er ikke registrert noe på meg.. Hva slags inntekt har du i forhold til registrert gjeld? Kan det ha noe med det å gjøre? Hva står det i gjenpartsbrevet?
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, Missfebruary skrev: Hva ligger i det da? Telekommunikasjon er enhver overføring av tegn, signaler, skrift, bilder og lyder over en infrastruktur bestående av kabler, radio eller ved annet elektromagnetisk utstyr. For meg virker det som at de anser sjansen for at du ikke vil betale regningen din som meget høy.
Missfebruary Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Telekommunikasjon er enhver overføring av tegn, signaler, skrift, bilder og lyder over en infrastruktur bestående av kabler, radio eller ved annet elektromagnetisk utstyr. For meg virker det som at de anser sjansen for at du ikke vil betale regningen din som meget høy. De har jo ingen grunn til å tro det. Har aldri skjedd at jeg ikke betaler en regning, får aldri noe purregebyr heller da jeg alltid sørger for å betale innenfor fristen. Så Telecom betyr rett og slett at de tror jeg er en dårlig betaler ?
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, Missfebruary skrev: De har jo ingen grunn til å tro det. Har aldri skjedd at jeg ikke betaler en regning, får aldri noe purregebyr heller da jeg alltid sørger for å betale innenfor fristen. Så Telecom betyr rett og slett at de tror jeg er en dårlig betaler ? Nei... Ikke helt 100% sikker på dette, men.. Telecom er årsaken for kredittsjekk. Du har bedt om et mobilabonnement og de har gjort en kredittsjekk hvor de forespør kredittsjekkingsforetaket hvor sannsynlig det er at du vil mislligholde en avtale. Innenfor kategorien telekom har du fått "«høy risiko, forbrukslån (Telecom) " Har du vurdert å ringe de som leverte kredittsjekken ? (Ikke ice, men selskapet de bruker for kredittsjekker)
Missfebruary Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 Har kontaktet ICE, men de kan ikke svare på hva det betyr 🤷🏼♀️
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, Missfebruary skrev: Har kontaktet ICE, men de kan ikke svare på hva det betyr 🤷🏼♀️ Ikke ICE, du må kontakte de som leverer kredittsjekken.
Missfebruary Skrevet 20. oktober 2020 #12 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Nei... Ikke helt 100% sikker på dette, men.. Telecom er årsaken for kredittsjekk. Du har bedt om et mobilabonnement og de har gjort en kredittsjekk hvor de forespør kredittsjekkingsforetaket hvor sannsynlig det er at du vil mislligholde en avtale. Innenfor kategorien telekom har du fått "«høy risiko, forbrukslån (Telecom) " Har du vurdert å ringe de som leverte kredittsjekken ? (Ikke ice, men selskapet de bruker for kredittsjekker) Nei det har jeg ikke tenkt på.. da skal jeg forsøke å kontakte de. Takk for tips. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå