AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg har slitt i årevis med fuktfattig hud som blir ekstremt oljete i løpet av dagen. Det går greit om sommeren, men nå som det er blitt kaldere ute kjenner jeg med en gang at huden blir knusktørr samtidig som jeg er superoljete. Jeg har gått frem og tilbake mellom produkter, og funnet en del jeg liker, men hver gang et produkt tas av markedet må jeg begynne forfra. Akkurat nå mangler jeg en god toner etter at de endret den jeg brukte. Hovedproduktene mine nå er Hyaluronic Acid 2% + B5 fra The Ordinary og Sheer Transformation Perfecting Moisturizer fra Ole Henriksen, i tillegg til en rens fra Decleor. Er det noen som kan anbefale meg en toner som kan passe meg? Eventuelt andre råd/tips? Anonymkode: 9ca62...1d7
IkkeAnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg sliter med det samme som deg, og har brukt Syn-Ake brightening toner i flere år. Veldig fornøyd med den, men den går jo mer på å jevne ut hudtonen. Ellers bruker jeg Mizon Water Volume EX Cream, som er kjempelett, drøy og tilfører huden masse fukt, samt at den er fryktelig mye billigere enn OH! Kan definitivt anbefale deg den
TulleJenny Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Toner er strengt tatt ikke nødvendig. Men det kan hjelpe med en toner som gir massevis av fukt. De har mange gode på skin secret.no. Jeg liker veldig godt Im from sin Rice toner. Når været blir kaldere kan det være du trenger en litt fetere fuktighetskrem? Du kan jo evt bytte til en fetere fuktighetskrem om kvelden. Hvordan er rensen din, føles huden stram ut etterpå?
TulleJenny Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 https://www.skincity.com/no/paulas-choice/water-infusing-electrolyte-moisturizer-50-ml https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-restoring-moisturizer-normal-to-oily-skin-60-ml Har prøvd begge disse to selv, og kan varmt anbefale de 😊 Når du bruker Hyalorun syre så husk at huden må være litt fuktig ved påføring, hvis ikke så kan serumet virke mot sin hensikt og tørke ut huden enda mer.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 6 timer siden, IkkeAnonymBruker skrev: Jeg sliter med det samme som deg, og har brukt Syn-Ake brightening toner i flere år. Veldig fornøyd med den, men den går jo mer på å jevne ut hudtonen. Ellers bruker jeg Mizon Water Volume EX Cream, som er kjempelett, drøy og tilfører huden masse fukt, samt at den er fryktelig mye billigere enn OH! Kan definitivt anbefale deg den Takk for tips. Hvor kjøper du disse? Fant dem ikke i nettbutikkene jeg er fortrolig med. 6 timer siden, TulleJenny skrev: Toner er strengt tatt ikke nødvendig. Men det kan hjelpe med en toner som gir massevis av fukt. De har mange gode på skin secret.no. Jeg liker veldig godt Im from sin Rice toner. Når været blir kaldere kan det være du trenger en litt fetere fuktighetskrem? Du kan jo evt bytte til en fetere fuktighetskrem om kvelden. Hvordan er rensen din, føles huden stram ut etterpå? Jeg tror ikke fetere krem er noe lurt, mtp. at jeg sliter med oljete hud. Jeg har imidlertid en fuktmaske fra Decleor som jeg bruker av og til. Huden føles ikke stram etter rens, nei, men jeg bruker toner rett etterpå, så har ikke mye tid til å kjenne etter 5 timer siden, TulleJenny skrev: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/water-infusing-electrolyte-moisturizer-50-ml https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-restoring-moisturizer-normal-to-oily-skin-60-ml Har prøvd begge disse to selv, og kan varmt anbefale de 😊 Når du bruker Hyalorun syre så husk at huden må være litt fuktig ved påføring, hvis ikke så kan serumet virke mot sin hensikt og tørke ut huden enda mer. Takk for tips, skal sjekke ut disse Jeg tar Hyaluronic rett etter toneren, som jeg bruker rett etter rens. Anonymkode: 9ca62...1d7
Roci Skrevet 21. oktober 2020 #6 Skrevet 21. oktober 2020 Ikke akkurat det du spør om, TS, men har du vurdert å forsøke niacinamide og/eller BHA (salicylsyre)? Dette er virkestoffer som kan bidra til å balansere talgproduksjonen uten å tørke ut huden. 1
^^Belle^^ Skrevet 21. oktober 2020 #7 Skrevet 21. oktober 2020 Skulle til å nevne det @Roci over her sier, nemlig niacinamide. Jeg har lik hud som deg, og niacinamide (min er fra The Ordinary, men du finner i alle prisklasser) er den som hjelper best på å balansere huden min uten å gjøre den tørr (og da mer oljete også). Akkurat nå, når temperaturen varierer fra 3 til 12 grader alt etter værets humør, bruker jeg kun niacinamide og Avène Cleanance Hydra, og huden min er kjempefornøyd. Må nok ha et fuktlag til etterhvert som det blir kaldere.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, Roci skrev: Ikke akkurat det du spør om, TS, men har du vurdert å forsøke niacinamide og/eller BHA (salicylsyre)? Dette er virkestoffer som kan bidra til å balansere talgproduksjonen uten å tørke ut huden. 2 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Skulle til å nevne det @Roci over her sier, nemlig niacinamide. Jeg har lik hud som deg, og niacinamide (min er fra The Ordinary, men du finner i alle prisklasser) er den som hjelper best på å balansere huden min uten å gjøre den tørr (og da mer oljete også). Akkurat nå, når temperaturen varierer fra 3 til 12 grader alt etter værets humør, bruker jeg kun niacinamide og Avène Cleanance Hydra, og huden min er kjempefornøyd. Må nok ha et fuktlag til etterhvert som det blir kaldere. Takk for svar. Jeg har faktisk aldri hørt om niacinamide Kan dere fortelle meg noe om hvordan det brukes? Er det et serum, sånn at det skal på mellom toner og dagkrem? Hva er forskjellen på niacinamide og BHA (som jeg heller aldri har brukt)? Jeg skal sjekke ut den kremen du nevner også, @^^Belle^^, akkurat nå er jeg åpen for alt. Anonymkode: 9ca62...1d7
^^Belle^^ Skrevet 21. oktober 2020 #9 Skrevet 21. oktober 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg har faktisk aldri hørt om niacinamide Kan dere fortelle meg noe om hvordan det brukes? Er det et serum, sånn at det skal på mellom toner og dagkrem? Hva er forskjellen på niacinamide og BHA (som jeg heller aldri har brukt)? Jeg skal sjekke ut den kremen du nevner også, @^^Belle^^, akkurat nå er jeg åpen for alt. Anonymkode: 9ca62...1d7 Det brukes som serum, ja. Mye sies om niacinamide som virkestoff, fra at det skal kunne hjelpe mot fine linjer og store porer, til at det kan hjelpe med å opprettholde hudbalansen og være til hjelp med å forebygge kviser og urenheter. Jeg har mest tro på sistnevnte for min hud ihvertfall. BHA er en eksfolierende syre som kvitter seg med gamle hudceller, og som kan hjelpe mot urenheter og kviser. The Ordinary har begge deler til en veldig lav pris. 1
Roci Skrevet 21. oktober 2020 #10 Skrevet 21. oktober 2020 59 minutter siden, ^^Belle^^ skrev: Det brukes som serum, ja. Mye sies om niacinamide som virkestoff, fra at det skal kunne hjelpe mot fine linjer og store porer, til at det kan hjelpe med å opprettholde hudbalansen og være til hjelp med å forebygge kviser og urenheter. Jeg har mest tro på sistnevnte for min hud ihvertfall. BHA er en eksfolierende syre som kvitter seg med gamle hudceller, og som kan hjelpe mot urenheter og kviser. The Ordinary har begge deler til en veldig lav pris. Dette Et lite NB når det gjelder niacinamidserumet fra TO er at det inneholder sink, som gjør at det kan virke litt uttørkende. Min blandingshud kjentes i alle fall stram og litt tørr med dette serumet. Andre rimelige alternativer er dette eller dette. BHA er det samme som salicylsyre, og kan/bør brukes om kvelden etter rens og før fukt. Husk å begynne gradvis med f.eks. et par ganger i uka, og øk til annehver kveld. Ta en patch test for å sjekke at du tåler produktet før du begynner å bruke det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 2 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Det brukes som serum, ja. Mye sies om niacinamide som virkestoff, fra at det skal kunne hjelpe mot fine linjer og store porer, til at det kan hjelpe med å opprettholde hudbalansen og være til hjelp med å forebygge kviser og urenheter. Jeg har mest tro på sistnevnte for min hud ihvertfall. BHA er en eksfolierende syre som kvitter seg med gamle hudceller, og som kan hjelpe mot urenheter og kviser. The Ordinary har begge deler til en veldig lav pris. 1 time siden, Roci skrev: Dette Et lite NB når det gjelder niacinamidserumet fra TO er at det inneholder sink, som gjør at det kan virke litt uttørkende. Min blandingshud kjentes i alle fall stram og litt tørr med dette serumet. Andre rimelige alternativer er dette eller dette. BHA er det samme som salicylsyre, og kan/bør brukes om kvelden etter rens og før fukt. Husk å begynne gradvis med f.eks. et par ganger i uka, og øk til annehver kveld. Ta en patch test for å sjekke at du tåler produktet før du begynner å bruke det. Tusen takk begge to! Jeg skal kjøpe meg et niacinamidserum og sjekke ut kremen du anbefalte, Belle! Anonymkode: 9ca62...1d7
Djungelvrål Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 På 20.10.2020 den 12.19, TulleJenny skrev: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/water-infusing-electrolyte-moisturizer-50-ml https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-restoring-moisturizer-normal-to-oily-skin-60-ml Har prøvd begge disse to selv, og kan varmt anbefale de 😊 Når du bruker Hyalorun syre så husk at huden må være litt fuktig ved påføring, hvis ikke så kan serumet virke mot sin hensikt og tørke ut huden enda mer. Må serumet så trekke inn før man påfører dagkrem? Syns det tar så tid om morgenen.
TulleJenny Skrevet 21. oktober 2020 #13 Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, Apocalypte skrev: Må serumet så trekke inn før man påfører dagkrem? Syns det tar så tid om morgenen. Akuratt det er jeg litt usikker på. Men jeg ser for meg at det vil gå fint. Jeg opplever selv at fuktighetskremen trekker raskere inn når huden er fuktig etter rens og serum. 😊 Slik jeg forstår det fra linken her så kan du nok påføre kremen ganske snart etterpå: https://www.skinsecret.no/slik-bruker-du-hyaluronsyre-riktig/
TulleJenny Skrevet 21. oktober 2020 #14 Skrevet 21. oktober 2020 Sitat fra skinsecret: "Den beste måten er å påføre det på lett fuktet hud, og umiddelbart gå inn med en fuktighetskrem for å gi huden en beskyttende barriere".
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #15 Skrevet 21. oktober 2020 Elixir sine produkter! Huden min er så mye bedre nå! Anonymkode: 083f8...ab7
Gjest Lexie Grey Skrevet 21. oktober 2020 #16 Skrevet 21. oktober 2020 På 20.10.2020 den 12.19, TulleJenny skrev: https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-restoring-moisturizer-normal-to-oily-skin-60-ml Kan jeg spørre litt detaljert hva du syntes om denne kremen? 😊 Har vurdert en stund å kjøpe den, men opplevde du at den matter ned huden/ at du ikke ble blank av den? Huden min blir så utrolig fort blank og oljete samtidig som den er dehydrert og trenger fukt, en vanskelig kombinasjon synes jeg 😩
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #17 Skrevet 22. oktober 2020 20 timer siden, ^^Belle^^ skrev: Det brukes som serum, ja. Mye sies om niacinamide som virkestoff, fra at det skal kunne hjelpe mot fine linjer og store porer, til at det kan hjelpe med å opprettholde hudbalansen og være til hjelp med å forebygge kviser og urenheter. Jeg har mest tro på sistnevnte for min hud ihvertfall. BHA er en eksfolierende syre som kvitter seg med gamle hudceller, og som kan hjelpe mot urenheter og kviser. The Ordinary har begge deler til en veldig lav pris. 19 timer siden, Roci skrev: Dette Et lite NB når det gjelder niacinamidserumet fra TO er at det inneholder sink, som gjør at det kan virke litt uttørkende. Min blandingshud kjentes i alle fall stram og litt tørr med dette serumet. Andre rimelige alternativer er dette eller dette. BHA er det samme som salicylsyre, og kan/bør brukes om kvelden etter rens og før fukt. Husk å begynne gradvis med f.eks. et par ganger i uka, og øk til annehver kveld. Ta en patch test for å sjekke at du tåler produktet før du begynner å bruke det. 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk begge to! Jeg skal kjøpe meg et niacinamidserum og sjekke ut kremen du anbefalte, Belle! Anonymkode: 9ca62...1d7 TS her igjen, jeg kom på et tilleggsspørsmål om niacinamidserum. Hvordan blir det med hyaluronsyren jeg bruker nå, skal jeg fortsette å bruke denne i tillegg, eller bør jeg kutte ut den mens jeg prøver niacinamid? Hvordan blir i så fall rekkefølgen hvis jeg skal bruke alt? Anonymkode: 9ca62...1d7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #18 Skrevet 22. oktober 2020 Ville gått til en klinikk der de er "spesialister" på området. Dyrt, ja, men om du har en grei jobb så har du råd og dersom dette har vært problem i alle år, hvorfor ikke få garantert hjelp? Anonymkode: dedec...0d0
Roci Skrevet 22. oktober 2020 #19 Skrevet 22. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her igjen, jeg kom på et tilleggsspørsmål om niacinamidserum. Hvordan blir det med hyaluronsyren jeg bruker nå, skal jeg fortsette å bruke denne i tillegg, eller bør jeg kutte ut den mens jeg prøver niacinamid? Hvordan blir i så fall rekkefølgen hvis jeg skal bruke alt? Anonymkode: 9ca62...1d7 Det er ingen problemer med å bruke HA og niacinamide sammen, så vidt jeg vet🙂 Èn metode for å legge flere produkter lagvis, er å legge dem i rekkefølge etter konsistens, fra tynnest til tykkest. Hvis du har flere serum/produkter med tilnærmet lik konsistens, kan du legge serumet med det mest aktive virkestoffet - i dette tilfellet Niacinamide - først.Du kan også rett og slett prøve deg litt fram. Uansett avslutter man med fuktighetskrem (hvis man bruker det) og deretter solbeskyttelse helt til slutt.
Gjest O.G. Skrevet 22. oktober 2020 #20 Skrevet 22. oktober 2020 https://www.blivakker.no/product/decleor/3139757/decleor-neroli-bigarade-cocoon-cream-50ml https://www.blivakker.no/product/decleor/3087343/decleor-aromessence-magnolia-youthful-night-balm-100g
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå