Gå til innhold

Er fuktspray fortsatt en greie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg begynte å lære litt om hudpleie for mange år siden var det mye snakk om fuktspray som man skulle bruke ila. dagen for å opprettholde fuktigheten i ansiktet gjennom dagen. Jeg hører aldri noe om det lenger, og har ikke tenkt på det på lenge, men plutselig slo det meg at det kanskje kunne være noe i det. Jeg sitter mye på pc på jobb, og innbiller meg at det er ganske tørr luft på kontoret, så kanskje en fuktspray kunne vært midt blinken for mitt fuktfattige og oljepregede ansikt?

Er det noen som bruker fuktspray fremdeles? Kan du eventuelt anbefale meg en?

Anonymkode: cbebf...56a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker det ikke. Jeg legger heller flere lag med fukt når jeg tar huden etter "morradusjen", i tillegg til squalane olje under en god krem. Også bruker jeg en luftfukter for å hjelpe mot veldig tørr luft hvis det trengs (nå når det er kaldt ute så blir det nok hver dag, det er visstnok også anbefalt i nybygg pga luftsystemet). Sprayene føltes som om det bare gjorde huden min tørrere, og det kan det også gjøre (hvis man ikke "låser inn" fukten, så trekkes fukten i huden ut og det kan gjøre vondt verre hvis du har feil hud i feil type luft). Jeg legger heller essens - fukt serum - squalane olje - krem.

Kanskje du heller kan kjøpe ett godt fuktserum (det finnes gode i ulike prisklasser og varianter) og en hvilken som helst type lett olje som kan hjelpe deg hindre TEWL - transepidermal water loss (jeg personlig liker veldig godt squalane). Pluss en god krem på toppen og solkrem hvis du sitter i ett vindu på dagen og jobber, eller tilbringer tid utendørs.

Skrevet

Jeg brukte det en periode, men opplevde at effekten var høyst midlertidig. Ble like tørr og stiv i maska igjen når det hadde fordampet. Bedre å fukte godt på morgenen tenker jeg. 

Anonymkode: 688eb...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...