Gå til innhold

Dere som har redusert mengden mat og gått ned i vekt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å bli kvitt 6-7 kg. Har rett og slett vært sløv siste året. Spist for mye og spist usunt. Mye chips og kos og karbo. 

Jeg kjenner jeg blir veldig sulten og ustabil i blodsukker i slike perioder, og kjenner det godt når jeg regulerer med ned igjen. 

Nå spiser jeg litt gresk yoghurt/ 0% vaniljeyoghurt til frokost, med litt granola over. Drikker kaffe. 

Lunsj: 3 små skiver hjemmebakt brød og et eple (tilsvarer nok 2 vanlige skiver, litt lite brød). Bakt på grovt mel og havregryn. 

Middag: Vanlig posjon med sunn middag. 

Kveld: To rugsprø.

Koser meg med litt popcorn og litt lettøl i helgen. 

Jeg merker at blodsukkeret mitt er mer i balanse. Blir ikke sulten på samme måte. Klarer meg fint med dette.

Dere som har regulert kosten, og forsøker spise mindre. Hva spiser dere? Hva er typisk dagsmeny?

Trener to ganger i uken. Går mye. Har i snitt 20000 skritt hver dag. 

Anonymkode: 07afe...32e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En typisk dag for meg:

Frokost: 3 knekkebrød (wasa husmann) med enten gulost, philadelphia eller vegetar-postei

Lunsj: alt fra yoghurt med en liten neve nøtter, til havregryn (på vann) med banan eller bær, til cottage cheese med kanel og eple. Knekkebrød av og til.

Middag: Varierer, av og til usunt, av og til sunt. Passer bare på porsjonen, spiser ikke store mengder usunt, men spiser mye salat om vi har det.

Kveldsmat: Dette er ved behov, men alt fra 2 knekkebrød til en kopp kakao. Det varierer veldig. Jeg kunne nok ha variert mye mer, men pga sykdom så får jeg ikke lagd masse mat fra bunnen :) 

Har gått ned 3-4 kg med dette, men jeg er svært stillesittende pga sykdom. Jeg vet at om jeg kunne ha beveget meg, så ville dette gått mye fortere.

Anonymkode: e480b...2de

Skrevet

2 husmann knekkebrød med skinke og ost til frokost. 

1 dl havregrøt laget med vann, salt og litt vaniljesukker, toppet med kanel og den dæsj smør. 

En vanlig porsjon middag. 

Og knekkebrød, havregrøt eller noe lignende til kvelds. 

Ja, sikkert veldig ensporet, men jeg spiste ofte det samme over lang tid før jeg blir lei å finner på noe nytt. Feks nå har jeg bakt polarbrød med fiber og proteinmel, sammalt hvete osv. Når jeg hat vært på trening spiser jeg som oftest en skyr og. 

Anonymkode: 5b673...0c8

Skrevet

Frokost: To knekkebrød og et glass melk. Gjerne kyllingfilet og paprika på, med smør.

lunsj: To knekkebrød eller to proteinrundstykker. Med agurk og paprika og kremost/kyllingfilet/makrell i tomat. 

mellommåltid: skyr og frukt.

middag: Én porsjon av hva enn det et.

kvelds: frukt eller yoghurt/skyr med to ss havregryn.

Ingen småspising utenom måltider!

Spiser kanskje ganske mye, men er nesten 100 kg da:)

Anonymkode: 1546f...c4a

Skrevet

Dette er en typisk dag for meg:

Frokost: to husmann knekkebrød eller to tynne brødskiver (ca70g) med jarlsberg 26% og kokt skinke eller leverpostei. Salat, tomat, agurk. Stort glass vann.

Lunsj: chiapudding laget av 125g yoghurt naturell, 10g chiafrø og 5g agavesirup. Topper det med ca 200g frukt og bær + 1ss granola.

Mellommåltid: gulrot og/eller en mellombar fra Eldorado

Middag: halve fatet med grønnsaker (ca 150g), 150g potet eller 100g kok ris/pasta, ca 100-150g kjøtt/fisk.

Kvelds: to knekkebrød med pålegg og grønnsaker, eventuelt en kopp kakao laget av 2dl lettmelk, 1ss kakao + 1ss sukrin gold.

Har gått ned 6.5kg på 7uker på denne måten 😀

Anonymkode: ca54e...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...