AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Hallo! Jeg ble litt usikker på hvor jeg skulle plassere dette. Jeg trenger noen råd, og det er at jeg sier så mye dumt! Jeg tenker ikke før jeg snakker! Det kan være at det er for personlig, for ekkelt ordvalg eller whatever.. Og idag sa jeg noe dumt til en barnehageansatt, og det var jo totalt unødvendig, og med en gang jeg sa det, begynte jeg å angre. Hun reagerte ikke på det, men jeg tenker jo at hun tenker sitt. Jeg vil ikke gå inn på det jeg sa, det var mer at jeg gav beskjed om noe angående barnet mitt, men så la jeg smør på flesk ved å komme med en litt unødvendig og billedlig kommentar.. Off jeg angrer så, og jeg trenger noen tips til å holde mer kjeft og tenke før jeg snakker. Og dere som faktisk er vitne til dette fra andre, hvordan reagerer dere og hva tenker dere? Anonymkode: a4074...da2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg er litt sånn som deg. Føler kanskje at jeg må underholde de jeg snakker med, og fortelle ting som de synes er interessant. Og da sier jeg kanskje ting som andre, mer fornuftige folk, ikke ville sagt. (Utleverer ingen andre, men ofte går det på meg selv, og rare ting jeg har opplevd). Jeg jobber også med saken.... Har ikke så mange råd, men det hjelper litt bare å være bevisst på problemet. Og at det går helt fint å være vanlig og kjedelig i blant, uten å være den morsomme eller interessante som får folk til å le eller å sperre opp øynene..... Anonymkode: d6006...dc0
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Kjenner meg igjen, det gir seg med årene. Og vær forsiktig med alkohol... Anonymkode: 18cba...b34 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg igjen, det gir seg med årene. Og vær forsiktig med alkohol... Anonymkode: 18cba...b34 Hehe jeg drikker ikke 😅 Anonymkode: a4074...da2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er litt sånn som deg. Føler kanskje at jeg må underholde de jeg snakker med, og fortelle ting som de synes er interessant. Og da sier jeg kanskje ting som andre, mer fornuftige folk, ikke ville sagt. (Utleverer ingen andre, men ofte går det på meg selv, og rare ting jeg har opplevd). Jeg jobber også med saken.... Har ikke så mange råd, men det hjelper litt bare å være bevisst på problemet. Og at det går helt fint å være vanlig og kjedelig i blant, uten å være den morsomme eller interessante som får folk til å le eller å sperre opp øynene..... Anonymkode: d6006...dc0 Godt det ikke bare er meg 😊 kanskje forberede meg litt mentalt før jeg går inn i en ny situasjon.. Anonymkode: a4074...da2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg er også slik, merker det spesielt i situasjoner der jeg er litt stresset eller nervøs. For min del har det nok med sosial usikkerhet å gjøre, har ingen gode råd, men hjelper litt å være oppmerksom, og bestemme meg for å la være før jeg går inn i en situasjon som gjerne "fremkaller" det Anonymkode: 5eb45...83e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Kanskje det hjelper mer om du fokuserer på at du skal lytte? Om du fokuserer på lytting og å være tilstede i samtalen er det enklere å unngå at du babler i vei. Jeg snakket mye mer før, og sa mye dumt og unødvendig. Jeg glipper fremdeles innimellom, men jeg har blitt mye bedre. Jeg tar meg selv i å holde inn "morsomme" sleivkommentarer jeg ville kommet med tidligere, og jeg lykkes oftere og oftere. Jeg var kanskje en morsommere person før, men jeg liker meg selv bedre nå. Og ikke bruk tid på å tenke på alt det dumme du har sagt tidligere, tenk heller på hvor flinkere du skal bli! Anonymkode: 8c25c...d15 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg gjør dessverre det samme. Normalt bruker jeg ikke å tenke så mye på det, men etter to episoder samme dag her om dagen ble jeg meget obs på at nå må jeg skjerpe meg. Jeg har bestemt meg for å forsøke å lytte mer enn å skravle, men det kommer til å bli dritvanskelig. Anonymkode: 85bda...03c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg hadde en nær slektning som alltid skulle være så morsom eller dramatisk- å få andre til å le eller avgi en reaksjon var noe som gikk igjen i så og si alle situasjoner. Dette var jeg vitne til og det var så flaut så flaut.... Men atferd har en tendens til å overføres så innimellom tar jeg meg selv i å være litt i overkant morsom jeg også. Mitt mantra har da vært å tenke tilbake på hvordan denne personen presenterte seg selv og hvordan omgivelsene naturligvis fikk det med seg. Vedkommende var og ble "klassens klovn". Det vil ikke jeg være. Anonymkode: 006ac...2c1
Hactar Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ikke gå inn på det jeg sa, det var mer at jeg gav beskjed om noe angående barnet mitt, men så la jeg smør på flesk ved å komme med en litt unødvendig og billedlig kommentar.. Det kan jo også være at du overanalyserer? Noen ganger kan man være veldig kritisk til seg selv, og gå og kverne på at den eller den uttalelsen ble feil slik eller sånn. De fleste sier noe unødvendig stadig vekk, uten at andre plages med det.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Skrevet 21. oktober 2020 Legg inn et frontbilde på mobilen som forteller deg at du skal huske å tenke deg om før du prater. Hva det bildet er velger du selv, men noe som får deg til å huske det. Fks : Anonymkode: 6e3cc...5c2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #12 Skrevet 21. oktober 2020 Jeg er helt lik... Merker det godt når jeg er litt stressa eller nervøs, skravla går i ett og plutselig har jeg sagt en hau av dumme ting. Er «klassens klovn», og liker bedre at folk ler med meg enn av meg, redd for å drite meg ut ubevisst, da er det liksom bedre å gjøre det bevisst. Har begynt å tenkte veldig over det, og er nå blitt flinkere til å styre samtalene over på den andre; spørre, lytte. Håper det vil hjelpe. Anonymkode: 955c5...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå