Gå til innhold

Mest byfolk som er aktive på KG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til er det veldig uinteresant for ei bondetuppe å lese på KG, for det er så mye " byproblemer" her. Er det korona så er det bare snakk om mye smitte, bybuss og trikk og mye folk og er det snakk om fordeling av ute/innearbeid i hjemmet så består utearbeidet kun av å klippe plenen og skifte dekk. Ikke noe galt i det altså, det er jo realiteten for dem. 

Men lurer litt generelt ; er det ikke så mange folk fra bygda som er aktive her? Hva er deres inntrykk? Flere som tenker som meg? 

Er ganske uinteressant i mange tråder når folk bor i en helt annen verden liksom. 

Anonymkode: 2c02d...59a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det kanskje har noe med populasjon å gjøre. Flere bor i byene = flere har "byproblemer". Da er det ganske naturlig at de fleste trådene her vil handle om, hvis man skal definere det, byproblemer.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok fordi det store fleirtalet bur i byane ja. 🙂

Anonymkode: 6696b...089

Skrevet

Jeg bor på landet. Har alltid gjort det. Dvs jeg må kjøre fem min for å komme meg til nærmeste dagligvare, der er ellers alt av «sentrum» som lege, Apotek, tannlege, skoler osv. Barna tar buss til skolen. Vi kjører til barnehage.

Må derfor svare at jeg dropper bare å lese om det som er typisk «by»tråder. Kun om jeg har lyst å sette meg inn i saken, leser jeg litt. Media er god på resten. Men det plager meg ikke at det er mange tråder rundt det. Hvis det var det du lurte på.

Vi bor også i enebolig. Men synes ikke jeg blir utenfor av den grunn. Fordelingen hjemme her er vel som hos andre vil jeg tro. 

For å si det slik. Etter 10 år på KG. Aldri følt meg utenfor på noe vis. Er alltid tråder som treffer meg. 

Og til ditt spørsmål, ser du ikke har fått mye svar. Jo, jeg tror det er mange fra bygda her inne, men som flere sier, det bor flere i byene. Så enkelt å greit.

Eksempel: Her bor ingen i blokk eller rekkehus. Alle har enebolig. Det er ca 500 innbyggere. 

Hvor mange blokker med leiligheter må til for å få til 500 personer i en bydel i storby?

Anonymkode: 6b877...d3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...