AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg er gravid i ule 24. En nærkontakt har testet positivt på korona. Derfor er jeg i karantene og har fått symptomer. Skal testes idag. Er så bekymret for babyen.... noen gravide som har testet positivt her? Anonymkode: 9ea09...8fb
tussi84 Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Det er veldig få babyer som har blitt syke. De tilfellene jeg har lest om er nyfødte babyer. Om babyen blir smittet i mors liv rett før fødsel eller rett etter fødsel har man vel ikke svar på enda. Det jeg derimot tenker er at det finnes så mange gravide der ute som har hatt corona mens de gikk gravide, eller hadde corona når de fødte, uten at foster/baby ble smittet/syk. Så det går nok bra. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Dette er frykten min , føler sånn med deg. Føler alle mener jeg er hysterisk som er forsiktig, men jeg vil ikke få corona med baby i magen. Håper på negativ test for deg🙂 Anonymkode: df29c...dda 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er frykten min , føler sånn med deg. Føler alle mener jeg er hysterisk som er forsiktig, men jeg vil ikke få corona med baby i magen. Håper på negativ test for deg🙂 Anonymkode: df29c...dda Du er absolutt ikke hysterisk! Vær forsiktig, du og la andre si hva de vil. Anonymkode: abbfd...052 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 7 timer siden, tussi84 skrev: Det er veldig få babyer som har blitt syke. De tilfellene jeg har lest om er nyfødte babyer. Om babyen blir smittet i mors liv rett før fødsel eller rett etter fødsel har man vel ikke svar på enda. Det jeg derimot tenker er at det finnes så mange gravide der ute som har hatt corona mens de gikk gravide, eller hadde corona når de fødte, uten at foster/baby ble smittet/syk. Så det går nok bra. Ja, skulle så gjerne hørt av noen gravide som har hatt korona. Føler meg skikkelig alene i denne situasjonen. Anonymkode: 9ea09...8fb
Kenelz Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Skulle ha linket tråden om hun gravide som har en syk (usikkert om det var korona) stedatter. Var mange som mente ts var kjempe hysterisk selvom hun var gravid og slet mye med helsen sin fra før av.. Men der igjen så er det KG. 🙄 Uansett: du er ikke hysterisk og jeg skjønner at det er veldig skremmende! Håper testen din blir negativt! 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Nei, synes ikke at jeg har vært hysterisk heller. Har faktisk vært avslappet overfor hele pandemien selv om jeg så klart har tatt forholdsregler som alle andre. Det er nå jeg begynner å føle på det og at jeg kanskje har vært for avslappet. Jeg har dessverre vært i nær kontakt med en helt random person som fikk det påvist. Testresultatene kommer forhåpentligvis imorgen. Jeg er redd for ettervirkninger for fosteret, tenk om det gjør noe med babyen at den f eks blir født med dårligere lunger, astma et eller annet, Anonymkode: 9ea09...8fb
Kenelz Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, synes ikke at jeg har vært hysterisk heller. Har faktisk vært avslappet overfor hele pandemien selv om jeg så klart har tatt forholdsregler som alle andre. Det er nå jeg begynner å føle på det og at jeg kanskje har vært for avslappet. Jeg har dessverre vært i nær kontakt med en helt random person som fikk det påvist. Testresultatene kommer forhåpentligvis imorgen. Jeg er redd for ettervirkninger for fosteret, tenk om det gjør noe med babyen at den f eks blir født med dårligere lunger, astma et eller annet, Anonymkode: 9ea09...8fb Astma suger, men jeg har nå et barn som sliter veldig med astma og det er noe som jeg ikke «stresser» over. Medisin blir tatt hver morgen og kveld før tannpuss og barnet mitt har det godt. Astma har blitt så normalt i mine øyner at jeg ikke ser på det som et problem så lenge medisinen er tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 24 minutter siden, Kenelz skrev: Astma suger, men jeg har nå et barn som sliter veldig med astma og det er noe som jeg ikke «stresser» over. Medisin blir tatt hver morgen og kveld før tannpuss og barnet mitt har det godt. Astma har blitt så normalt i mine øyner at jeg ikke ser på det som et problem så lenge medisinen er tilgjengelig. Så fint at det fungerer så bra. Det fins nok mange andre ting som er langt verre enn astma. Poenget mitt var uansett at jeg er bekymret for eventuelle ettervirkninger for babyen på grunn av korona. Anonymkode: 9ea09...8fb
Kenelz Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så fint at det fungerer så bra. Det fins nok mange andre ting som er langt verre enn astma. Poenget mitt var uansett at jeg er bekymret for eventuelle ettervirkninger for babyen på grunn av korona. Anonymkode: 9ea09...8fb Skjønner den, men ville bare påpeke at «vanlig» Astma ikke lengre er et problem eller byrde i 2020. Det er langt flere ting som man burde bekymre seg for. Om du får testen positivt så regner jeg nok med at du får en tett oppfølging og jeg håper at alt går bra.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 Håper testen er negativ. Men hvis den er positiv så spør du lege og jordmor om hjelp til å bearbeide følelsene dine. Jeg skjønner det er skremmende, men kanskje de vet noe vi ikke har fått helt med oss som kan roe deg ned litt. Pust med magen og fokuser på å bli frisk. God bedring! Anonymkode: 22e17...2db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå