Gå til innhold

IVF offentlig vs privat

tetrao

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser ut som utredningen konkluderer med IVF for oss. Jeg har prøvd to runder med Letrozol (tror jeg det het), første gang enkel dose og andre gang dobbel. Fikk litt virkning på runde to, men har tynne slimhinner og ikke noe egg som «stod klart». Jeg har pcos, tynne slimhinner og sliter med å få eggløsning. 

Jeg synes det er prøvd litt lite før ivf plutselig ble neste steg - er det vanlig å forsøke kun to runder på Letrozol?

Volvat vil henvise meg til St. Olavs. Jeg har hørt mye forskjellig om dem, og er usikker på om vi skal «ta» det, eller om vi skal undersøke mer privat. Noen som har synspunkter på dette?

Vi er litt over 30 begge to, mannen er frisk og «funksjonell», mens jeg har de problemene som står over. Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått privat med engang 

Har selv vært gjennom alle  3 ivf forsøk i det offentlige hvor det aldri ble egg på frys.

Med engang bi gikk privat fikk vi 3 egg på frys på første forsøk og denne gangen alle blastocyster.

Ikke blitt gravid enda, men jeg har mer tro på det private enn offentlig.

Anonymkode: dce7d...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt offentlig , dog i Haugesund. De var helt fantastiske fra A til Å!

er faktisk kjempe imponert! Gravid første forsøk og 6 egg på frys.

Anonymkode: d8efc...f55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 4 IVF- forsøk på St. Olavs og fått 2 barn. Syns vi ble tatt veldig godt vare på og  ble tatt på alvor. Opplevde flinke fagfolk. 

Er nå på Klinikk Hausken og prøver på enda et barn. Syns faktisk det er mer samlebåndfølelse og dårligere informasjon på Hausken. Mulig fordi vi har vært gjennom prosessen mange ganger allerede, men likevel. 

Ville valgt privat eller undersøkt fritt sykehusvalg hvis det er lang ventetid, men syns absolutt at det offentlige helsevesenet gjør en strålende jobb (når man først kommer til). 

Anonymkode: bcedf...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...