AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Satt og kjedet meg og fant facebookprofil til ungdomsvenninne jeg mistet kontakt med for 15+ år siden da begge flyttet. Snoket litt og så ut som vi fortsatt hadde flere ting til felles som hobbyer. Er det rart å sende melding etter så mange år? Hun har dessuten giftet seg og byttet etternavn, så det blir litt tydelig at jeg har søkt henne opp via felles venner. Anonymkode: ed162...040
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Umulig å forutse. Jeg vet jeg har endret meg så mye at det er lav sjanse for at jeg fortsatt hadde kommet overens med en venn fra 15 år tilbake. Om han eller hun hadde kontaktet meg nå.. jeg hadde vel gitt det en sjanse, men Anonymkode: 0d04c...90a
Gjest ti10 Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Nei, jeg synes ikke det er rart, synes du godt kan sende en melding. Det er jo ingen garanti for at dere finner tonen igjen nå, men det vet man ikke før man har prøvd. Jeg har flere ganger fått melding og venneforespørsel fra folk jeg ikke har sett på en årrekke, og jeg har da aldri reagert negativt på det. Det er selvsagt ikke alle man har så mye til felles med, men som sagt, det vet man ikke før man har prøvd. Og ikke at det er noe galt med å søke etter folk, hvis dere har felles venner, kunne hun jo ha kommet opp som "personer du kanskje kjenner". Send henne en melding, du!
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Tror ikke jeg ville sendt melding. Eller det kommer an på hvor gode venner dere var. Anonymkode: 54cf0...90f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg har ingenting til felles med dem jeg hadde som venninner for lenge siden. Vi har hatt et par små kafetreff og et par "vi må sannelig komme sammen en kveld med jentegjengen", men vi gjør det ikke, nettopp fordi vi hadde en tenåringstid sammen og var viktige for hverandre da. Ikke nå. Tiden har gått og en har hatt sjanser for å vedlikeholde eller gjenoppta kontakten, men gjør det ikke. Det er et solid hint. Hadde ikke selv satt pris på at folk kom og ville inn i mitt liv om det ikke er naturlig. Ts får gjøre som hun vil. Resultatet kan gå begge veier. For min del husker jeg det som var bra da, aksepterer at sånn er livet, går videre og ser meg ikke tilbake. Anonymkode: db484...d0a
Misanthropis Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg hadde syns det var koselig jeg da. kunne lett gjort det selv også. er jo ikke dermed sagt at man skal tilbake til slik det var, men bare et anerkjennende hei hvordan står det til med deg, hyggelig å se deg igjen... så trenger det ikke bli noe mer... har jo flere slike venner fra gamledager på snap og vi har ikke direktekontakt mer enn et par ganger i året, men fortsatt koselig å se mystorier og få med seg ting som skjer. 6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Send en melding du! Min erfaring er at de virkelig gode venninnene fra barndommen er lette å få tonen med igjen, de kjenner jo hele barndommen din, hele familien din, og mye som har gjort deg til den du er i dag. Jeg mistet kontakten med venninne pga 10 år med jobb og studier i ulike byer. Men når vi nå møtes, så er det som i gamle dager. Ja, vi har endret oss mye i ulike retninger, men vi kjente hverandre jo en gang så godt. Og vi har så mange felles minner. Anonymkode: 3cbd7...849 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg sendte melding til ei barndomsvenninne. Hun var ikke særlig møtekommende og virka ikke intressert i å ha kontakt. Skrev ikke mer. Vennskapet betydde nok mer for meg enn for henne. Anonymkode: 40eb2...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg hadde blitt kjempeglad hvis du tok kontakt. Håper det er meg du har funnet. Anonymkode: ad96f...f9e 5
IkkeAnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg sendte melding til ei barndomsvenninne. Hun var ikke særlig møtekommende og virka ikke intressert i å ha kontakt. Skrev ikke mer. Vennskapet betydde nok mer for meg enn for henne. Anonymkode: 40eb2...a1e Jeg har samme opplevelse. Var nok litt for optimistisk og håpet kanskje på et scenario nesten som fra film, ala long lost love men med venninner, haha. Dessverre var samtalen bare stiv, kjedelig og kald. Veldig synd! 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte melding til ei barndomsvenninne. Hun var ikke særlig møtekommende og virka ikke intressert i å ha kontakt. Skrev ikke mer. Vennskapet betydde nok mer for meg enn for henne. Anonymkode: 40eb2...a1e Et venneskap kan da ha hatt betydning da fordi om det ikke nå har betydning. Blir som med gamlekjæresten fra ungdomsskolen - du kan ha kjempegode minner om den tiden uten at du ønsker at han ringer en dag som 35-åring og frir. Anonymkode: 682bf...5f6 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #12 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg tenker at gjennom et langt liv er femten år kort tid. Jeg har venner jeg har kjent i mer enn femti år, og iløpet av de årene har det naturligvis ikke vært like tett kontakt hele veien. Slikt går opp og ned etterhvert som vi er innom ulike kapitler og livsfaser. Hvis det er et godt vennskap betyr ikke de femten årene noen ting, og dere finner tonen igjen med en gang. Ta kontakt med henne, du! Anonymkode: 536dc...d02 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg fikk kontakt med min barndomsvenninne nylig, over 20 år siden vi hadde kontakt. Vi var bestiser. Kontakten er bare på det overflødige plan, føler vi ikke har noe særlig kjemi egentlig.... Anonymkode: 1984f...1d3
Daria Skrevet 20. oktober 2020 #14 Skrevet 20. oktober 2020 Send en melding - du har jo ingenting å tape. Det verste som kan skje er at hun ikke er interessert/ikke svarer, og etter 15 år uten kontakt vil jo ikke det forandre noe. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sendte melding til ei barndomsvenninne. Hun var ikke særlig møtekommende og virka ikke intressert i å ha kontakt. Skrev ikke mer. Vennskapet betydde nok mer for meg enn for henne. Anonymkode: 40eb2...a1e Det er jo bare tull. Jeg traff tilfeldigvis på en tidligere bestevenninne for noen år siden, og det var åpenbart at vi neppe hadde så mye felles lenger - det endrer ikke at vi var erteris-tette og nærmest avhengig av hverandre da vi var 11-12. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #15 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg hadde syntes det var hyggelig. Om man ikke holder kontakten etterpå er det hyggelig med en prat og se hva gamle venner gjør nå. Anonymkode: 5d753...eca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå