Cuba Skrevet 29. juli 2005 #1 Skrevet 29. juli 2005 Jeg så den her om dagen.. Filmen var grei den, helt til slutten da jeg forventa meg noen "aha-opplevelser", så jeg skulle skjønne filmen liksom.. Men de kom aldri, og jeg satt vel egentlig tilbake som et stort spørsmålstegn når rulleteksten kom.. Noen som skjønte dette og kan forklare hva det hele gikk ut på? Jeg skjønte jo at det liksom var faren som var denne "Charlie", men det kunne jo ikke være han hele tiden..? Da blir det i såfall helt feil.. når sønnen var sammen med "Charlie" så man jo at faren var et helt annet sted.. Vær så snill, få et svar på dette
Gjest Bøllefrøet Skrevet 30. juli 2005 #2 Skrevet 30. juli 2005 Jeg skjønte ikke så mye jeg heller.. Husker ikke filmen helt nå heller.. Men mener å huske jeg at jeg tenkte at han var jo psykolog, og han prøvde å liksom hjelpe dattera, men så ble han schizofren selv osv osv.. Man skal ikke skjønne alt heller Han husket jo ikke at han var charlie, så han skjønte ikke hva som hadde skjedd og skyldte på dattera.. Men det jeg ikke skjønte var hvorfor ikke dattera bare sa det var han, istedet for å snakke om charlie?! Hvorfor si "charlie did it" osv, når hu så at det var faren (selv om han kanskje hadde "en annen personlighet") Nei, skjønte lite jeg altså
Gjest skindeep Skrevet 30. juli 2005 #3 Skrevet 30. juli 2005 Bare en ting å si om den filmen : Skuffende!!!
Litt Lost Skrevet 30. juli 2005 #4 Skrevet 30. juli 2005 Glimrende film! Jeg skjønte cluet da damen ble kastet ut vinduet. Datteren sa ikke noe til faren fordi (i min logikk): - først er han en kul lekekamerat, og dermed ikke "pappan" i leken, hun tror kanskje pappa klarer å vite hvem Charlie er? - etter hvert gjør Charlie slemme ting, badekaret om natten f.eks, noe som gjør at hun blir redd Charlie? - Charlie sier dessuten hun ikke må fortelle noen om han, dermed tør hun ikke forklare for pappan hvem Charlie egentlig er - hun skjønner Charlie er farlig og tør ikke si noe til han. Mot slutten sier hun noe til pappan sin: "don't make me say Charlie" det er da faren finner tingene sine og hun spør om han nå skjønner Faren er ikke schizofren. Han fikk splittet personlighet. Han vet ikke selv han er Charlie, han går ut av seg selv og blir en annen. Han blir mannen han hater, mannen konen var utro med. Han gjør dette for å takle at han drepte sin egen kone, for å takle at konen i det hele tatt var utro. Sterke trauma kan gjøre at mennesker får flere personligheter (ble forklart i filmen). Og vi så jo datterens tegning mot slutten, henne selv - med to hoder.
Litt Lost Skrevet 30. juli 2005 #5 Skrevet 30. juli 2005 Da blir det i såfall helt feil.. når sønnen var sammen med "Charlie" så man jo at faren var et helt annet sted.. Husker du at faren gikk inn i et rom mot slutten? Han åpnet masse kasser. Han fant hodetelefoner, en tom bok osv. Dette var det han gjorde da han var Charlie. Ergo, det han gjorde i sitt hode, da han var Charlie. Alle de sidene han skrev, ble aldri skrevet, kun i sitt hode
Gjest Lille Solstråle Skrevet 31. juli 2005 #6 Skrevet 31. juli 2005 Da blir det i såfall helt feil.. når sønnen var sammen med "Charlie" så man jo at faren var et helt annet sted.. Sønnen?? Hvilken sønn? Jeg syns også filmen var kjempebra! Jeg skjønte at faren var Charlie i sekundet damen ble kastet ut av vinduet.. Det jeg reagerte litt på, var at Dakota Fannings tegnet seg selv med nettopp to hoder på slutten av filmen... Dersom hun også fikk splittet personlighet, kunne hun jo ikke vite det...
Litt Lost Skrevet 31. juli 2005 #7 Skrevet 31. juli 2005 Joda. Personlighet nr to tegner sitt hode også på koppen. Kanskje...? Men ja, enig med deg, ingen av de to personlighetene vet vel om det? I filmen virket det som om Charlie visste om faren. Men om han visste han var faren innimellom? Charlie sa jo til jenten at hensikten med leken var å irritere faren. Han fortalte henne ting han sikkert ville hun skulle si til han når han var faren - at Charlie kunne tilfredsstille moren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå