AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Er det mer vanlig å bruke nattpose enn dyne på natt? Vi venter barn til vinteren og lurer på hva jeg bør gå til innkjøp for. Hvis baby sover med pose, holder det med vanlig pysj inni? Er du eventuelt mest fornøyd med pose eller dybe? Anonymkode: 3908e...af6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Dyne skulle det selvsagt stå Anonymkode: 3908e...af6
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Vi bruker nattpose og tynn dyne. På sommeren hadde det nok blitt varmt nok med pysj. Har ikke funnet en nattpose som er tykk nok til å brukes alene nå på vinteren. (og som dekker armene, men de havner jo ofte utenfor dyna uansett). Ville kjøpt begge deler, plutselig har baby et uhell i nattposen slik at den må vaskes. Anonymkode: 0743b...142 1
MollyJones Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg har nattpose, og min snart tre år gamle jente nekter å bruke dyne.. Kaster den ut av senga. Jeg har brukt nattpose med pysj om vinteren - men da har jeg latt være å åpne vinduet, (vi har sånn nytt hus med god ventilasjon). I en periode nå har det vært veldig kjekt, for det har hindret henne å hoppe ut av senga. Men, ser at det kommer til å bli trøblete å slutte med den. (det var ikke noe problem for eldste, som gikk over til dyne rundt to års alderen).
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Vår sover kun med pysj. Dyna ligger i fotenden, forsvinner av fortere enn vi tar den på. Prøvde sovepose noen ganger, men han fikk helt panikk. Men han er heller aldri kald når vi har kjent på han, og har gode pysjer og varmt nok i rommet. barn er forskjellige så er ikke godt å si hva ditt barn foretrekker. Anonymkode: 03189...8da
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Du må bare prøve deg frem. Vårt første barn sparket alltid av seg dyna, så vi prøvde med nattpose. Barnet prøvde da så febrilsk å sparke den av seg at hun gnisset på seg gnagsår på anklene i løpet av natta. (Dette var mens hun var baby på 1-2mnd). Så vi måtte tilbake til å heller ta på henne dyna flere ganger på natta -men dette løste vi forresten med å starte med samsoving, da fikk hun jo varme fra oss selv om hun var dyneløs. Anonymkode: aef82...b4c
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Dyne og tepper er faktisk direkte frarådet i mange land. Babyen kan få dem over hodet, og det kan øke faren for krybbedød. Her til lands anbefaler også LUB nattpose fremfor dyne, nettopp av den grunn. Ja, det holder med pysj under. Du må jo se an hva temperaturen i rommet er, og kjenne på nakken på babyen. Noen babyer er kalde av seg, andre er varme. Vi har bare brukt tynn vattert nattpose fra hm på våre, med varierende påkledning etter hvor varmt det er i rommet. Alt fra bare bleie om sommeren, til ullpysj og ullsokker om i kraftige kuldeperioder om vinteren. Anonymkode: a1cbc...958
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 Brukte dyne i begynnelsen (mars baby) og vanlig pysj, førte til tider til gjennomvåt baby, ble altfor varmt (fiberdyne + samsoving= dårlig kombinasjon). Byttet til sovepose når baby begynte å bevege seg mer, dynen ble bare sparket av. Testet litt forskjellig og gikk etterhvert over til sovepose i merinoull, med enten vanlig pysj eller ullpysj inni, den holder temperaturen veldig jevn uavhengig av ute temperatur. På de varmeste dagene på sommeren ville jeg nok brukt en lett pose og bare bleia, mulig et ekstra lag på de kaldeste dagene men prøver heller å holde ganske jevn temperatur på soverommet. Anonymkode: 57b4f...8ac
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Brukte dyne i begynnelsen (mars baby) og vanlig pysj, førte til tider til gjennomvåt baby, ble altfor varmt (fiberdyne + samsoving= dårlig kombinasjon). Byttet til sovepose når baby begynte å bevege seg mer, dynen ble bare sparket av. Testet litt forskjellig og gikk etterhvert over til sovepose i merinoull, med enten vanlig pysj eller ullpysj inni, den holder temperaturen veldig jevn uavhengig av ute temperatur. På de varmeste dagene på sommeren ville jeg nok brukt en lett pose og bare bleia, mulig et ekstra lag på de kaldeste dagene men prøver heller å holde ganske jevn temperatur på soverommet. Anonymkode: 57b4f...8ac Hvilken pose valgte dere? Link? Anonymkode: 7bf1f...b8b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvilken pose valgte dere? Link? Anonymkode: 7bf1f...b8b Vi kjøpte Woolino herfra: https://iskyene.no/collections/soveposer må nok investere i en til, er så fornøyd. Anonymkode: 57b4f...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #12 Skrevet 20. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte Woolino herfra: https://iskyene.no/collections/soveposer må nok investere i en til, er så fornøyd. Anonymkode: 57b4f...8ac Tusen takk 😍 Anonymkode: 7bf1f...b8b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Skrevet 20. oktober 2020 Bruker bare pose, alt annet sparkes av innen få minutter 😅 Men det er enkelte poser som er vesentlig mer praktiske enn andre, bare så det er sagt. Jeg liker de posene som kan åpnes i bunnen, for da kan man både skifte bleie med pose på og la baby sove med åpen posebunn hvis det er varmt. Er ikke glad i poser uten denne funksjonen. Er heller ikke glad i poser med ermer, da de ikke kan temperaturreguleres. Også tips å ikke kjøpe posene for varme, men heller ha et tynt ullpledd eller lignende over. Anonymkode: 479ff...73f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #14 Skrevet 20. oktober 2020 Her bruker vi dyne, men baby ligger foreløpig ganske rolig. Mulig vi går over til pose når hun begynner å sparke av seg dyna og er mer mobil. Anonymkode: 01f51...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå