AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg er 40 år. Jeg har to friske flotte fine barn som begge går på skolen. Jeg har en trygg plass å bo og jeg har vært gift i 13 år nå. Så over til problemet. For ett år siden ble jeg gravid og valgte å ta abort. Jeg orket ikke tanken på å "begynne på nytt" selv om jeg syns det var skamfullt å ha vært så uforsiktig. Jeg tåler nemlig ikke hormonell prevensjon eller kobber spiral. Eneste alternativet er kondom eller at mannen steriliserer seg (noe jeg har mast om). Altså var uhellet ute og jeg tok konsekvensene av det. Nå frykter jeg det har skjedd igjen!!!! Jeg skammer meg enormt! Jeg vil ikke ha barn igjen men jeg skammer meg så fryktelig for alternativet! Jeg syns jeg er for gammel for nytt barn. Jeg har ikke lyst og jeg vet at mannen er enig med meg. Jeg orker ikke konfronteres med en test, og jeg orker ikke si noe til mannen. Jeg bare prøver å late som ingenting og håpe det ikke er sant. Jeg er i total fornektelse. Vet ikke hva jeg vil med dette, men opplever det som ganske fortvilende selv om jeg er klar over hva som må gjøres. Ta en test, se virkeligheten i øynene og ta konsekvensene. Jeg vil bare legge meg under en stein til det har gått over. Anonymkode: b2539...035 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Du kan jo også sterilisere deg 🙂 Anonymkode: 394ae...01e 22
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo også sterilisere deg 🙂 Anonymkode: 394ae...01e Dette! Anonymkode: ace21...4f0 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Hvorfor vil ikke mannen sterilisere seg? Anonymkode: 5eb44...936
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil ikke mannen sterilisere seg? Anonymkode: 5eb44...936 Ville aldri sterilisert meg! Hilsen mann 45. En mann skyter ikke løskrutt og fruktbarheten er enhver manns forsikring. Man vet ikke sikkert om det kan reverseres. Anonymkode: 450ed...03f
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville aldri sterilisert meg! Hilsen mann 45. En mann skyter ikke løskrutt og fruktbarheten er enhver manns forsikring. Man vet ikke sikkert om det kan reverseres. Anonymkode: 450ed...03f Kan uansett hente ut sperm ved TESA ... har du tenkt å bli pappa når du er over 45 uansett? det må være noe matcho greier som har slått feil it på noen menn. Anonymkode: ace21...4f0 19
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Skjønner det er fortvilende, men jo fortere du finner ut om du er gravid eller ikke jo enklere får du det. Og nå MÅ du og mannen ta en skikkelig prat om sterilisering, for sånn som dette kan dere ikke fortsette. Masing teller ikke, sett dere ned sammen og snakk om det. Toveiskommunikasjon. Bestill gjerne time sammen så fort som mulig også, så trenger han ikke grue seg lenge eller få sjansen til å trekke seg. Anonymkode: 35501...026 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner det er fortvilende, men jo fortere du finner ut om du er gravid eller ikke jo enklere får du det. Og nå MÅ du og mannen ta en skikkelig prat om sterilisering, for sånn som dette kan dere ikke fortsette. Masing teller ikke, sett dere ned sammen og snakk om det. Toveiskommunikasjon. Bestill gjerne time sammen så fort som mulig også, så trenger han ikke grue seg lenge eller få sjansen til å trekke seg. Anonymkode: 35501...026 Du har rett. Det er bare å rette seg opp og ta tak. Og ja, jeg tenker at han kan sterilisere seg og vil nok også ta det mer seriøst om jeg tar det litt mer ordentlig opp med ham. Vi er jo ansvarlige voksne begge to, det er det som gjør dette så ekstremt pinlig og skamfullt. Det er så totalt unødvendig å sette seg selv i en slik situasjon. Jeg får kvinne meg opp! Først en dag til i fornektelse. Anonymkode: b2539...035
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette! Anonymkode: ace21...4f0 Er det ikke et større inngrep sammenlignet med om mannen gjør det? Anonymkode: b2539...035 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke et større inngrep sammenlignet med om mannen gjør det? Anonymkode: b2539...035 Jo det er det, men hvis man er SÅ redd for å bli gravid må man også ta ansvar selv. Anonymkode: ace21...4f0 11
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det ikke et større inngrep sammenlignet med om mannen gjør det? Anonymkode: b2539...035 Men det er du som ikke ønsker å bli gravid/ha flere barn. Kan være mannen vil beholde fertilitet i tilfelle et fremtidig forhold. Anonymkode: 394ae...01e 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #12 Skrevet 20. oktober 2020 Kjære deg. Jeg skjønner deg godt. Jeg tåler heller ikke prevansjon med hormoner, eller kobberspiral (kroppen lager betennelse rundt den). I dag snakker du med mannen din. Du ber han kjøpe en test siden det er så vanskelig for deg. Testen tar du i morgen tidlig. Sammen må du og mannen din snakke om alternativene til prevansjon. Hvorfor vil han ikke sterilisere seg? Det er mye større inngrep hvis du skal gjøre det. Før helgen skal dere måttet bestemt dere for hvilken løsning dere går for mtp prevansjon. For slik som dette går ikke. Uhell skjer. Jeg skjønner det er vanskelig og flaut. Men det skjer med mange flere enn du tror. Du må bare få ordnet opp i dette og gjøre det sånn at det ikke skjer igjen. Klem til deg! Anonymkode: e4ea0...b95 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Skrevet 20. oktober 2020 Min mor steriliserte seg i den samme slengen da jeg ble født (keisersnitt).. Høres komisk ut. Uansett: Vil ikke mannen din det så ta du ansvaret selv og steriliserer deg. Anonymkode: f20a8...5b5
Rosatoast Skrevet 20. oktober 2020 #14 Skrevet 20. oktober 2020 Syntes det er ganske uansvarlig av dere .. Abort er ikke et prevensjonsmiddel, og "konsekvensen" for graviditet i fjor tok du ikke - du tok abort.. Det kalles en enkel utvei, når dere ellers er friske og i fult stand til å ta vare på barnet. Personlig er jeg imot abort, foruten "alvorlige" tilfeller, tok selv abort tidligere i år grunnet det. Hadde jeg vært i fult stand til å ta vare, hadde aldri abort vært ett alternativ. 4
Ava Mae Skrevet 20. oktober 2020 #15 Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke et større inngrep sammenlignet med om mannen gjør det? Anonymkode: b2539...035 En mannlig sterilisering er et relativt enkelt inngrep og foregår med lokalbedøvelse. Sterilisering hos kvinner forgår under narkose og er sånn sett å betrakte som en operasjon så jo, det er er større inngrep. Det er også langt dyrere for kvinner å sterilisere seg enn det er for menn. 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #16 Skrevet 20. oktober 2020 2 minutter siden, Ava Mae said: En mannlig sterilisering er et relativt enkelt inngrep og foregår med lokalbedøvelse. Sterilisering hos kvinner forgår under narkose og er sånn sett å betrakte som en operasjon så jo, det er er større inngrep. Det er også langt dyrere for kvinner å sterilisere seg enn det er for menn. Dyrere, irreversibelt og sannsynligvis mer risikofylt: https://www.aftenposten.no/norge/i/8meo7W/steriliseringsmetoden-har-resultert-i-over-33000-soeksmaal-i-norge-er Anonymkode: d627d...713 2
Ava Mae Skrevet 20. oktober 2020 #17 Skrevet 20. oktober 2020 Du kommer ikke unna en test slik at du helt sikkert får vite hva du må forholde deg til TS. Ønsker du en ny abort så kan du risikere at tiden renner i fra deg desto lengre du ignorerer dette. Ta først og fremst hånd om dette også må dere finne en løsning på hvordan dere kan fortsette å ha et seksuelt samliv uten å risikere flere graviditeter. Det er så enkelt som at mannen din MÅ møte deg på halvveien, enten ved at han steriliserer seg eller begynner å ta kondombruken mer seriøst. Det blir alt for lett å la det stå til og la deg ta støyten hvis en graviditet oppstår for abort er heller ikke risikofritt, snakker av erfaring her. Et alternativ er også at du kan sterilisere deg. Men som sagt, først og fremst må du finne ut hva du har å forholde seg til. Ta en test og si til mannen din at du trenger en. Han har også godt av å kjenne litt på nerver nå..... 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #18 Skrevet 20. oktober 2020 44 minutter siden, Rosatoast skrev: Syntes det er ganske uansvarlig av dere .. Abort er ikke et prevensjonsmiddel, og "konsekvensen" for graviditet i fjor tok du ikke - du tok abort.. Det kalles en enkel utvei, når dere ellers er friske og i fult stand til å ta vare på barnet. Personlig er jeg imot abort, foruten "alvorlige" tilfeller, tok selv abort tidligere i år grunnet det. Hadde jeg vært i fult stand til å ta vare, hadde aldri abort vært ett alternativ. Ingen spurte deg om din personlige mening om abort. Anonymkode: 2186a...a4b 16
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #19 Skrevet 20. oktober 2020 Ta en test istedenfor å ta sorgene på forskudd. Lettere å få gjort noe tidlig før du plutselig er for langt på vei. Dersom du viser at du er skamfull tror jeg alle (helsepersonell) har stor forståelse. Dumt at det skjedde to ganger før dere tok tak i det, men nå må dere vertfall bestemme dere for varig prevensjon etter dette! Anonymkode: d7c6d...23e 1
Gjest Bamse20 Skrevet 20. oktober 2020 #20 Skrevet 20. oktober 2020 Syens du er jævla egoistisk som maser om at mannen skal steralisere seg. Om du ikke vil ha barn, så gjør du det selv, ikke be andre om å gjøre det, det er sykt egoistisk og stygt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå