Gå til innhold

Dere som spiser lav karbo, hva spiser dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... Hvilken typer middager, lunsj og lignende? 

Trenger inspirasjon ettersom jeg har begynt med fasting, og når jeg skal bryte en faste trenger jeg å spise noe som er lavt på karbohydrater, men høyt på proteiner og fett. 

Anonymkode: 4a1e2...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ikke frokost - lunsj - middag lenger. Ofte spiser jeg 1-2 ganger om dagen.

Synes "vaffler" av 1 egg, litt raspet ost, urter og småskåret skinke er veldig grei mat. Noen ganger smører jeg på litt dijon sennep og legger på ost og skinke på toppen. Ellers spiser jeg gjerne ren fisk eller kjøtt, eventuelt med litt grønnsaker til. Steker jeg en roastbeef av en mørbrad så har jeg mat i et par dager. Kan lage remoulade for smak og for å få mer fett. Torsk med bacon eller smeltet smør. Kyllinglårfileter med variert krydder. Hjemmelagede kjøttboller. Egg i forskjellige former - eggerøre med spekemat, omelett med det jeg har lyst på, speilegg - gjerne med bacon eller skinke. 

Nannahs lavkarbo knekkebrød er enkle og veldig gode. De holder seg også lenge. http://hanseloggretel.blogspot.com/2011/06/nannahs-knekkebrd.html

Her finner du også mange forslag om du ønsker litt grønnsaker også: https://www.dietdoctor.com/se/lchf/recept

Anonymkode: 3ce0f...7ea

Skrevet

Det kommer litt an på når du byter fasten. Når mitt første måltid er til lunch så spiser jeg ofte enten omelett med ost, skinke og grønnsaker, suppe,chiagrøt, kyllingsalat eller hvis jeg ikke er hjemme og eller det skal gå kjapt lavkarbo knekkebrød med div pålegg og grønnsaker. 

Hvis mitt første måltid er til middag så er det ofte en kjøttkilde, feks kyllingfilet, laks, torsk, biff, masse grønnsaker og en saus med lite karbs. En god suppe med egg er et alternativ, wok, grønnsaksgrateng.

Det er bare å google, finnes masse alternativer. Jeg har familie og spiser stort sett det samme som mann og barn, men bytter ut ris/pasta og potet mot grønnsaker. Evt tilsetter litt smør i grønnsaker. Trenger ikke å gjøre det så vanskelig, men er en overgang å bli vant til å spise lavkarbo. Hvis du googler finner du masse alternativer.

Anonymkode: 1924e...91a

Skrevet

Du kan gjøre dette utrolig lett for deg selv, men du kan også gjøre det så vanskelig at det blir umulig å holde seg til! 

Lavkarbo er bare redusert karbohydratinntak. Hvor redusert bestemmer du selv. Karbohydrat er sukker, stivelse og fiber. Det kreves ingen spesialkunnskap å vite hva som inneholder karbohydrater. Når man vil spise lavkarbo, kutter man ut/ned på karbohydratrike matvarer.

Faste er bare å ikke spise. Ingen spiser hele tiden. Så allle faster. Å bryte fasten betyr bare å spise. Du kan spise hva du vil, når du vil. Du kan også kalle måltidene dine hva du vil. Selv regner jeg det første måltidet etter nattefasten som frokost, etter engelsk mønster - breakfast - "breaking the fast" - uansett hvor lenge etter oppvåkning det inntas.

Anonymkode: bbf72...e26

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...