AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Skrevet 20. oktober 2020 Trådtittel er helt sann, men for å gripe oppmerksomheten din, så jeg håper du orker å lese før du kommenterer ❤️ Min forlovede hadde nylig bursdag og jeg tok han med ut på en fin restaurant og betalte. Jeg sa også at jeg skulle kjøpe en bestemt opplevelsesgave til han. Tidligere har jeg kjøpt noe han ønsket seg til nesten 6000,- i gave og hatt en overraskelsesfest for han som kom på over 4000,-. Av forloveden min har jeg fått en bok hvor han hadde rablet ned tjenester jeg skulle få, som f.eks å bli henta (med bil) om jeg behøvde det en dag, massasje, osv. Dette hadde vært helt greit om han hadde gjort seg litt FLID med boken, men sidene var bare rabbel og jeg satt og så på da han gjorde det - det tok han 5 minutter. Da jeg avtalte å innfri den ene tjenesten med å bli hentet, ble jeg også ditcha fordi han ikke kunne forlate jobben, men han hadde ikke mulighet til å si ifra, så jeg sto bare og ventet og var trist en god stund... Tidligere (men ikke siste året grunnet korona) har forloveden hatt ekstremt god økonomi, og har BLA brukt en vanlig månedslønn på sin egen bursdagsfeiring på byn, fordi han kjøpte så mye alkohol til alle gjestene. (Dette er ikke satt på spissen.) Han har sagt at han brukte en del penger på tidligere kjæreste, men brant seg på dette, så jeg vet at det er noe som har formet han. Han har også sagt rett ut tidligere (dog en stund siden) at han er lei av å bruke penger på kjærester. Jeg var kanskje dum da jeg tolket det som at det var greit om det var gjensidig. Det siste året har jeg gjort alt av husarbeidet hjemme grunnet en situasjon, lånt han en del penger og alltid vært den som gikk på butikken. Han har bare vært hjemme, og jeg har vært limet i husholdningen. Jeg skulle ønske jeg hadde blitt satt pris på litt mer for det - kanskje bare en blomsterbukett eller noe, men det har jeg aldri fått i de årene vi har vært sammen. Tidligere i dag spurte jeg forloveden hva han ønsker at budsjettet skal ligge på ift gaver. Han kom med en veldig lav sum, som jo er greit, men jeg sa at den opplevelsesgaven jeg nevnte tidligere langt overskrider denne summen, og da latet han rett og slett som at han hadde trodd at jeg skulle ta denne tjenesten uansett og at han ville få den gratis siden jeg tok den. (Dette tror jeg rett og slett ikke noe på fordi jeg har på et tidspunkt spurt om han ville ha en annen tjeneste i stedet alene og tilbudt meg å gi han pengene tjenesten ville kostet ettersom han fikk en uforventet utgift. Dette har han aldri sagt noe på.) Jeg sa deretter til forloveden at: «Jeg håper du kan gi meg en fin gave en dag. Ikke nå dette året, mtp det økonomiske, men en dag liksom. Trenger ikke være noe dyrt heller, bare noe du har lagt innsats i.» Forloveden frøs helt til og det var tydelig at dette likte han ikke. Vi hadde deretter en stygg krangel. Jeg forstår at jeg ikke kan forvente at andre behandler meg på samme måte som jeg gjør de - og jeg skal innrette meg deretter fra nå av i dette forholdet -, men jeg skulle likevel ønske han hadde LYST til å gi meg noe fint av og til. Bare en liten oppmerksomhet her og der. Jeg skjønner at jeg ikke skal gi kostbare gaver fra nå av, men er jeg helt urimelig? Anonymkode: 41bca...695 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Skrevet 20. oktober 2020 Man bør ikke forvente å få mye bare fordi man gir mye. Og man bør gi like mye som man får. Dersom kjærlighet bare går én vei så er det jo noe riv ruskende gale. Anonymkode: 7cf8d...af2 18
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man bør ikke forvente å få mye bare fordi man gir mye. Og man bør gi like mye som man får. Dersom kjærlighet bare går én vei så er det jo noe riv ruskende gale. Anonymkode: 7cf8d...af2 Ja, jeg er enig i at jeg sikkert hadde for høye forventninger siden han pleide å sitte så godt i det økonomisk. Samtidig så liker jeg veldig godt å gjøre slike ting for de jeg er glad i, så var definitivt ikke bare å få ting igjen som var motivet mitt Han er en flott mann og veldig kjærlig. Men det hadde vært koselig å få et kort av og til, kanskje blomster, et eller annet. Kjærlighetsspråket hans er forøvrig berøring og mitt er kvalitetstid. Anonymkode: 41bca...695
Rosatoast Skrevet 20. oktober 2020 #4 Skrevet 20. oktober 2020 Og du er FORLOVED med han? haha, hvorfor gidder folk sånt som dette. 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, Rosatoast skrev: Og du er FORLOVED med han? haha, hvorfor gidder folk sånt som dette. Han er veldig flott ellers - sier at han elsker meg hele tiden, det er mye kos, lek, moro og kjærlighet. Han har et skikkelig fint hjerte. Men ja, hadde vært koselig om han var litt rausere, kanskje. Anonymkode: 41bca...695 1
Rosatoast Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han er veldig flott ellers - sier at han elsker meg hele tiden, det er mye kos, lek, moro og kjærlighet. Han har et skikkelig fint hjerte. Men ja, hadde vært koselig om han var litt rausere, kanskje. Anonymkode: 41bca...695 Ganske sikker på at dette kommer til å fortsette å irritere deg. Og dette kommer aaldri til å endre seg, dessverre. Hitil har det ikke skjedd noe, og du har ikke engang fått blomster av han - du kommer heller aldri til å få noe av dette, for du kan ikke endre en person. Han har innstllt seg på at dette er noe han ikke skal "gjøre" lengre.. Så du burde tenke deg godt om, om dette er noe du er villig til å leve med resten av livet, for det virker jo som at det er noe du tenker mye på og virkelig har ett behov for. Og det forstår jeg jo. 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Er du sikker at han er så bra som du tror? Han er kanskje det fordi du er så dumsnill? Altså slutt kjøpe dyre ting til han, slutt være vaskehjelp hjemme alene, slutt spandere så mye på han og SÅ kan du se om han enda er like kjærlig og fin mot deg. Høres mer ut som han tar deg for gitt og halveis bruker deg men du ser det ikke selv... Ta en periode hvor du overlater litt saker og ting på hans skuldre istedet for at du skal være den som gjør alt Anonymkode: bfdf8...cfb 23
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er enig i at jeg sikkert hadde for høye forventninger siden han pleide å sitte så godt i det økonomisk. Samtidig så liker jeg veldig godt å gjøre slike ting for de jeg er glad i, så var definitivt ikke bare å få ting igjen som var motivet mitt Han er en flott mann og veldig kjærlig. Men det hadde vært koselig å få et kort av og til, kanskje blomster, et eller annet. Kjærlighetsspråket hans er forøvrig berøring og mitt er kvalitetstid. Anonymkode: 41bca...695 Hvor mye tid ser du for deg å bruke sammen da? Hvordan reagerer du hvis den andre vil bruke tid uten deg? Viser du respekt og kjærlighetsspråk da? Og hva tenker du er normalt i forhold blant vanlige folk, i gjennomsnittet? Anonymkode: 7cf8d...af2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tid ser du for deg å bruke sammen da? Hvordan reagerer du hvis den andre vil bruke tid uten deg? Viser du respekt og kjærlighetsspråk da? Og hva tenker du er normalt i forhold blant vanlige folk, i gjennomsnittet? Anonymkode: 7cf8d...af2 Nå er jeg kanskje litt skadet av korona (husker nesten ikke hvordan det var å gjøre akkurat som man ville, haha) samt at samboer og jeg pleide å jobbe i samme bygning, men jeg tenker det er normalt å gjøre ting sammen 1-2 ganger i uken. Se en film eller gå en tur. Så er det koselig å gå ut 1-2 ganger i måneden under normale omstendigheter. Så ser jeg for meg iaf 5 min med kos og at man holder rundt hverandre hver dag. Kjæresten min er introvert og har grunnet en situasjon ikke vært så mye med folk det siste året, men forrige gang han var ute med kompiser skulle det egentlig bare bare være en svipptur, sa han, og han skulle være hjemme før midnatt, men ble ute hele natten. Jeg maste ikke eller ble sint eller noe, men ringte i 12-tiden dagen etter fordi jeg var litt bekymret. Han inviterer meg ofte med hvis han skal gjøre noe med kompisene, selv om jeg blir eneste jenta. Det er flere ganger i uka jeg spør om han kanskje vil se film eller gjøre noen småting, men det ikke passer, og jeg føler selv jeg tar det fint. Anonymkode: 41bca...695
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #10 Skrevet 20. oktober 2020 41 minutter siden, Rosatoast skrev: Ganske sikker på at dette kommer til å fortsette å irritere deg. Og dette kommer aaldri til å endre seg, dessverre. Hitil har det ikke skjedd noe, og du har ikke engang fått blomster av han - du kommer heller aldri til å få noe av dette, for du kan ikke endre en person. Han har innstllt seg på at dette er noe han ikke skal "gjøre" lengre.. Så du burde tenke deg godt om, om dette er noe du er villig til å leve med resten av livet, for det virker jo som at det er noe du tenker mye på og virkelig har ett behov for. Og det forstår jeg jo. Mulig det med gaver er litt ekstra sårt for meg fordi jeg ikke har familie. Det er noe med det med innpakningspapir og bursdagskake som er veldig emosjonelt for meg, fordi jeg ikke har fått det siden tidlig barndom. Jeg feiret jul med en venninne for noen år siden og da ble hun pinlig berørt fordi jeg hadde så få gaver. Så jeg tror det påvirker meg mye pga det ❤️ Men ja, jeg elsker denne mannen og synes gaver blir en for teit grunn til å splittes. Det hadde vært flott, men det er ikke så viktig. Den ene dyre gaven jeg kjøpte til han (som han ønsket seg) er ikke i bruk og støver bare ned, så jeg tenkte kanskje foreslå at jeg kanskje kunne selge den på Finn for å få noen av pengene tilbake, så det på en måte kan utjevnes litt siden han vil ha et lavt budsjett. Å starte litt på nytt liksom. (Jeg har ikke flust med penger om dagen selv, så da tenker jeg kanskje litt ekstra på det.) Anonymkode: 41bca...695 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #11 Skrevet 20. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jeg kanskje litt skadet av korona (husker nesten ikke hvordan det var å gjøre akkurat som man ville, haha) samt at samboer og jeg pleide å jobbe i samme bygning, men jeg tenker det er normalt å gjøre ting sammen 1-2 ganger i uken. Se en film eller gå en tur. Så er det koselig å gå ut 1-2 ganger i måneden under normale omstendigheter. Så ser jeg for meg iaf 5 min med kos og at man holder rundt hverandre hver dag. Kjæresten min er introvert og har grunnet en situasjon ikke vært så mye med folk det siste året, men forrige gang han var ute med kompiser skulle det egentlig bare bare være en svipptur, sa han, og han skulle være hjemme før midnatt, men ble ute hele natten. Jeg maste ikke eller ble sint eller noe, men ringte i 12-tiden dagen etter fordi jeg var litt bekymret. Han inviterer meg ofte med hvis han skal gjøre noe med kompisene, selv om jeg blir eneste jenta. Det er flere ganger i uka jeg spør om han kanskje vil se film eller gjøre noen småting, men det ikke passer, og jeg føler selv jeg tar det fint. Anonymkode: 41bca...695 Ja vel. Dere er samboere altså? Ikke noe avstand med noe kommunikasjon over nettet? Anonymkode: 7cf8d...af2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #12 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja vel. Dere er samboere altså? Ikke noe avstand med noe kommunikasjon over nettet? Anonymkode: 7cf8d...af2 Nei, vi har bodd sammen i 2 år nå... 🥴 Vi snakker jo mye sammen og det er mye lek osv, men vi «gjør» ikke så mye sammen. Samtidig er nesten TV det eneste vi kunne gjort pga situasjonen jeg har nevnt tidligere, så jeg har ikke tatt så tungt på det. Anonymkode: 41bca...695
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi har bodd sammen i 2 år nå... 🥴 Vi snakker jo mye sammen og det er mye lek osv, men vi «gjør» ikke så mye sammen. Samtidig er nesten TV det eneste vi kunne gjort pga situasjonen jeg har nevnt tidligere, så jeg har ikke tatt så tungt på det. Anonymkode: 41bca...695 Ok. Vel, dersom dere bor under samme tak er det jo naturlig at dere snakker mye sammen. Anonymkode: 7cf8d...af2 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #14 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Vel, dersom dere bor under samme tak er det jo naturlig at dere snakker mye sammen. Anonymkode: 7cf8d...af2 Du reagerte jo på forventningene mine (Tolket jeg det som), så derfor jeg spesifiserte det - at selv om vi ikke gjør mye sammen, så snakker vi iaf mye sammen. Anonymkode: 41bca...695
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #15 Skrevet 20. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du reagerte jo på forventningene mine (Tolket jeg det som), så derfor jeg spesifiserte det - at selv om vi ikke gjør mye sammen, så snakker vi iaf mye sammen. Anonymkode: 41bca...695 Nei, jeg var bare nysgjerrig på hvordan tilstandene lå an og hva du trodde var normalt. Det kom ikke frem i HI at dere var samboere. Og det hadde jo vært virkelighetsfjernt å kalle noen for en samboer dersom en ikke bodde under samme tak som dem. Er du ikke enig? Anonymkode: 7cf8d...af2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #16 Skrevet 20. oktober 2020 Skjønner at du drømmer om en helhjertet gave fra din forlovede, du er selv en giver, som liker å spandere og gi flotte gaver, nettopp fordi det betyr masse for deg. Og for deg er det en måte å uttrykke din kjærlighet for ham. Men du kan ikke forvente at han gjør det samme, eller tenker det samme som deg. Du har lov til å uttrykke dine følelser rundt temaet, men ikke forlange noe. Jeg tror du må innse at hans måte å uttrykke kjærlighet er ved å være verbal. Han sier han elsker deg hver dag og gir deg komplimenter. Han ønsker å gjøre tjenester for deg. Dette er hans måte å vise han bryr seg ekstra mye om deg. Verbale bekreftelser og tjenester. Det finnes forskjellig kjærlighetsspråk, og et av dine egenskaper er oppmerksomhet og gaver. Noen viser kjærlighet ved berøring/nærhet - fysisk bekreftelse, verbalt eller via tjenester. Fokuser på det positive han gir deg av kjærlighet i hverdagen og prøv å forventningen om en fantastisk gave. Føler du det er urettferdig at du bruker så mye penger på ham, så er det bedre for deg å uttrykke kjærlighet på en annen måte. Anonymkode: 4dee1...c68 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #17 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg var bare nysgjerrig på hvordan tilstandene lå an og hva du trodde var normalt. Det kom ikke frem i HI at dere var samboere. Og det hadde jo vært virkelighetsfjernt å kalle noen for en samboer dersom en ikke bodde under samme tak som dem. Er du ikke enig? Anonymkode: 7cf8d...af2 Å ja, tenkte kanskje bare at alle som er forlovet bor sammen Men joda, jeg er enig i det. Synes du det jeg sier er unormalt? Anonymkode: 41bca...695
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #18 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du drømmer om en helhjertet gave fra din forlovede, du er selv en giver, som liker å spandere og gi flotte gaver, nettopp fordi det betyr masse for deg. Og for deg er det en måte å uttrykke din kjærlighet for ham. Men du kan ikke forvente at han gjør det samme, eller tenker det samme som deg. Du har lov til å uttrykke dine følelser rundt temaet, men ikke forlange noe. Jeg tror du må innse at hans måte å uttrykke kjærlighet er ved å være verbal. Han sier han elsker deg hver dag og gir deg komplimenter. Han ønsker å gjøre tjenester for deg. Dette er hans måte å vise han bryr seg ekstra mye om deg. Verbale bekreftelser og tjenester. Det finnes forskjellig kjærlighetsspråk, og et av dine egenskaper er oppmerksomhet og gaver. Noen viser kjærlighet ved berøring/nærhet - fysisk bekreftelse, verbalt eller via tjenester. Fokuser på det positive han gir deg av kjærlighet i hverdagen og prøv å forventningen om en fantastisk gave. Føler du det er urettferdig at du bruker så mye penger på ham, så er det bedre for deg å uttrykke kjærlighet på en annen måte. Anonymkode: 4dee1...c68 Tusen takk for svar ❤️ Tenker jeg skal gjøre dette. Er jo egentlig min egen feil at det har blitt slik, siden jeg har gitt så mye. Anonymkode: 41bca...695
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #19 Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar ❤️ Tenker jeg skal gjøre dette. Er jo egentlig min egen feil at det har blitt slik, siden jeg har gitt så mye. Anonymkode: 41bca...695 Det er aldri feil å vise kjærlighet, men det er ikke alltid man har det samme språket, og da kan misforståelser oppstå. Man kan sette ting opp mot hverandre og tro man ikke er elsket. Men det stemmer ikke. Og med tanke på at han ikke er en giver, som du, så betyr ikke en dyr gave så mye for ham. Det som betyr mye for ham er at du er der for ham, kommuniserer godt og forteller at du elsker ham, slik han elsker deg. Men om det er noe du synes er vanskelig (være verbal), så by på andre egenskaper du er trygg på. ❤️ Anonymkode: 4dee1...c68 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #20 Skrevet 20. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ja, tenkte kanskje bare at alle som er forlovet bor sammen Men joda, jeg er enig i det. Synes du det jeg sier er unormalt? Anonymkode: 41bca...695 Jeg har ikke noe formening om det. Jeg aner ikke hva som er normalt og ikke jeg. Vet bare hvor mine egne grenser går og når noen tråkker over de så sier jeg klart i fra. Anonymkode: 7cf8d...af2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå