Gå til innhold

Hva slags sprit/desinfeksjon kan man bruke på elektronikk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke noe spesiell sprit man bruker når man skal desinfisere ting som kameraer og datamaskiner osv?

Noen som vet hva det er? 

Anonymkode: 01d6f...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte min flaske på kjell & company, men ser ikke ut som de har dette lenger :(

EDIT: hva er det du egentlig skal bruke det på? Jeg trodde du mente komponentene inne i maskinen. Om du mener tastatur f.eks, hva som helst funker greit vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og på dyre kameraer og sånne ting. Vet vi har hatt noe spesiell sprit på jobben for elektronikk, men husker ikke hva det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har lest at man skal unngå alt som inneholder alkohol på skjermer (mobil, PC, TV). Kanskje det samme gjelder kameralinser.

Anonymkode: 94e7f...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg har lest at man skal unngå alt som inneholder alkohol på skjermer (mobil, PC, TV). Kanskje det samme gjelder kameralinser.

Anonymkode: 94e7f...79d

Jeg veit det er noe spesielt man bruker til kameraer og sånt men det er ikke vanlig sprit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, calavi skrev:

Isoprpanol er fint å bruke på elektronikk

Takk! :) skal sjekke det ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok for de spesielt interesserte som følger denne tråden: Blåsprit var det jeg var ute etter. Jeg så en video fra TV skolen i Lillehammer. De vasker kameraene med blåsprit, og annet teknisk utstyr med spesial antibac servietter for at ting ikke skal blir ødelagt. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok for de spesielt interesserte som følger denne tråden: Blåsprit var det jeg var ute etter. Jeg så en video fra TV skolen i Lillehammer. De vasker kameraene med blåsprit, og annet teknisk utstyr med spesial antibac servietter for at ting ikke skal blir ødelagt. 👍

Eller blårens heter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...