Gjest Anonymous Skrevet 21. september 2002 #1 Skrevet 21. september 2002 Hei! Jeg lurte på om noen vet om det finnes kurs i Oslo i Autogen Trening!?? Vil være med og lære denne teknikken!
Thea Skrevet 21. september 2002 #3 Skrevet 21. september 2002 Det jeg tenker på når jeg hører autogen trening er i fra videregående da den lille tassen av gymlæreren vår kom drassene med en kassettspiller!!!!! og en kassett!!!!! der en gammel mann med en møøøørk stemme som garantert ble født i forrige århundre sier...........................du føøøøler deg varrrm i hele kroppen, hodet ditt blir tuuuungt, beina dine blir tuuuunge. Ushj :-?
Kid-a Skrevet 21. september 2002 #4 Skrevet 21. september 2002 De fleste jeg kjenner som er over pubertetsalderen, ble født i forrige århundre??!! Nuvel, jeg syntes dine gymtimer hørtes langt mer avslappende og behagelige ut enn mine, Thea. Ikke klage eller uffe seg... vær glad du slipper å løpe coopertesten i ti kuldegrader... Og i tillegg komme aller, aller sist av alle på hele skolen. Rasende festlig! Kid
Thea Skrevet 21. september 2002 #5 Skrevet 21. september 2002 Åkeji åkeji, forrige forrige århundre da
Gjest Anonymous Skrevet 22. september 2002 #6 Skrevet 22. september 2002 Jeg ville ikke ha tullesvar! Autogen trening er en slags meditasjonstrening som går ut på at man kan kontrollere seg selv og sine tanker på måfå, på en måte! Et eksempel: En venn av meg studerte i Sveits, og fire av hans venner stod på ski i alpene en ferie. De havnet på en slags hylle oppe i fjellene. De kom hverken opp eller ned. Det var isbitende kaldt, og snøstorm, og redningsmannskapet fant dem ikke pga været. To av guttene kunne autogen trening, så de brukte dette til å overbevise seg selv at det ikke var kaldt. De "hypnotiserte" seg selv til å tro at det var varmt! Og ved dette, trakk blodårene seg sammen, og gjorde at de holdt på varmen. De to andre kunne ikke denne treningen, og de overlevde ikke de to nettene i fjellende.... DETTE vil jeg lære! Så de som vet noe om dette, kom med noen fornuftige svar!
Gjest sandix Skrevet 22. september 2002 #7 Skrevet 22. september 2002 http://www.fuoslo.no/webxec/innhold/search...7&action=search
-zloty Skrevet 23. september 2002 #8 Skrevet 23. september 2002 Denne Sveitshistorien er jo helt idiotisk... Unnskyld meg, men det høres ut som en røverhistorie for å få folk til å komme på kurs. "tenk om jeg blir sittende på en fjellhylle en gang.." Stupid
Mathias Skrevet 23. september 2002 #9 Skrevet 23. september 2002 Tja: her er def. på autogen trening med link... Autogen trening er en egen teknikk til konsentrert avspenning som ble utviklet av den tyske legen J.H. Schultz i årene 1908-1912 på bakgrunn av observasjoner gjort av nevrologen Oscar Vogt ved århundreskiftet. Vogt oppdaget at enkelte forsøkspersoner var i stand til å sette seg selv i en tilstand av selvhypnose der de bevisst kunne innvirke på fysiologiske reaksjoner som reguleres av det autonome nervesystemet. utogen trening har lenge vært kjent i Norge og vært anvendt av enkelte leger. Autogen trening brukes i dag av idrettsutøvere i Europa og som en komplementær metode innen ulike medisinske terapier. Det er en metode pasienten selv følger opp etter instruksjon, og kan snarere klassifiseres som en selvsuggesjonsmetode enn en egentlig terapi. Kilde: kimen.dep.no/nou/1998-21 http://gaianett.no/fakta/autogen_trening.htm
-zloty Skrevet 23. september 2002 #10 Skrevet 23. september 2002 Man klarer ikke å holde varmen på en fjellhylle med hjelp av det autonome nervesystemet...... Det var poenget mitt.. placebo er jo også selvsuggesjon, men det brukes jo mot slike ting man "kan" få bort ved hjelp av dette, slik som vorter og hodepine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå