Gå til innhold

Jeg foretrekker trygd foran butikkjobb på Rema og McDonalds.

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 22.10.2020 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hvilke andre jobber finnes det der man ikke må jobbe med service/mennesker og hvor man ikke trenger utdannelse? Jeg er helt tom for idéer og føler det er vanskelig å finne andre jobber, spesielt i visse deler av Norge. 

Anonymkode: bffc4...a25

Hvor kommer egentlig den ideen fra, om at alt skal være så enkelt, og at man ikke skal behøve å anstrenge seg for noe? Hvorfor skulle noen ønske å ansette en som ikke gidder noe? Ta en utdanning i et felt som interesserer deg, som oss andre, eller ta deg sammen og ta den jobben du får.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 10/22/2020 at 7:16 PM, AnonymBruker said:

Jeg klager ikke på uføre. Jeg klager på folk som snylter til seg uføretrygd.

Anonymkode: ebe74...94b

Hvis du mener hardbanket at de snylter bør du melde dem inn. Du er tydeligvis dt klart vitne på noen som gjør ulovlig. 

Et annet alternativ er å hjelpe de du mener snylter til seg uføretrygd tilbake i arbeid, men det orker du ikke? Du vil heller sitte bak skjermen din som anonym

On 10/27/2020 at 4:53 PM, Svartfugl said:

Hvor kommer egentlig den ideen fra, om at alt skal være så enkelt, og at man ikke skal behøve å anstrenge seg for noe? Hvorfor skulle noen ønske å ansette en som ikke gidder noe? Ta en utdanning i et felt som interesserer deg, som oss andre, eller ta deg sammen og ta den jobben du få

Mange har tatt utdannelse, men står fremdeles uten et arbeid å gå til og havner på nav. Vis forståelse. 

Anonymkode: 1852c...a5e

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener hardbanket at de snylter bør du melde dem inn. Du er tydeligvis dt klart vitne på noen som gjør ulovlig. 

Et annet alternativ er å hjelpe de du mener snylter til seg uføretrygd tilbake i arbeid, men det orker du ikke? Du vil heller sitte bak skjermen din som anonym

Mange har tatt utdannelse, men står fremdeles uten et arbeid å gå til og havner på nav. Vis forståelse. 

Ja. Siden jeg kjenner en uhyre liten del av landets 363000 uføre, blir det vanskelig for meg å jakte ned snyltere blant alle disse. Jeg melder heller ikke inn noen, men registrerer at systemet er meget utnyttbart.

Jeg har heller ingen mulighet til å hjelpe en snylter tilbake i arbeidslivet. Er man en snylter, er nok dette det siste de vil ha hjelp til.

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg forståelse for. Dømmer ikke folk på nav, men dømmer folk som mener de skal slippe å jobbe hvis de ikke får førstevalget. Velferdsdtsten trenger at friske folk er i arbeid.

Man må også velge en utdannelse som sikrer jobb, og/eller jobbe med å gjøre seg attraktiv på arbeidsmarkedet. Har du en bachelor i filmvitenskap med et snitt på D, ikke jobbet under studiene og heller ikke hatt noen relevante frivillige verv, da burde du ikkebli overrasket over at det ikke finnes jobb til deg.

Da jeg var nyutdannet, fikk jeg ikke relevant jobb med en gang. Jeg måtte belage med på ekstrajobben i servicebransjen jeg hadde hatt siden studiene, og vikaroopdrag. Etter hvert fikk jeg jobb, og jeg var både glad og takknemlig over å ikke ha gått arbeidsledig. Sånn er livet noen ganger. Er man atneidsfør og arbeidsløs, tar man det man får inntil det ordner seg.

Skrevet

Jeg er i 50 % stilling og har samtidig full ufør ved siden for å ha råd til å leve et selvstendig voksen liv med en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse. Hadde jeg ikke hatt trygd ville jeg vært sjanseløs..

Men såklart, hadde det ordinære arbeidslivet tatt sjansen på meg ville jeg ikke behøvd så mye stønad.

Anonymkode: fedfe...062

Skrevet

Noen av de beste menneskene jeg kjenner jobber på Rema eller i andre såkalte lavstatusyrker. De er stolte over jobbene sine og det synes jeg er så bra. Det virker som at de er lykkeligste av alle jeg kjenner. De i omgangskretsen som har høy utdannelse og gode jobber virker aldri fornøyde, de vil hele tiden ha «mer». De sliter seg ut ved å fremstå som vellykede og har ofte problemer i privatlivet. 
JA til yrkesstolthet uansett hva man jobber med! 

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke noe særlig for innvandring, men vil heller ha innvandrere i Norge enn slike udugelige parasitter som TS. Finnes det noen mulighet for å deportere ham til f.eks Afghanistan? Slumfolk som TS fortjener ikke annet enn en slumtilværelse.

Anonymkode: 26dd5...517

Hvorfor skal en deportere et menneske som er ærlig om meningene sine? Er du for diktatur?

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg, brukerangrep og svar til dette.

Kragebein, adm

Skrevet

Synes ikke det er drittjobber. :) Nei, jeg mener det, helt ærlig. Tror ikke TS har prøvd noen av de jobbene TS snakker om. Jeg har jobbet på Rema og slik serveringsted (men ikke mcdonalds) i mine studenttider og trivdes med begge jobbene. For det første, det sosiale delen, samhold med kollegaer, er veldig fint å ha gjevnlig i hverdagen. Og for det andre, faste rammer - som faste arbeidstider - er også veldig, veldig fint å ha, ihvertfall for slike som meg som liker rutiner, og blir fort rastløs og deprimert uten faste tider der jeg MÅ noe. Dagen der du har vært på jobb - er jo dagen der man har allerede fått gjort noe, og har god samvitighet for å slappe av etterpå. 

Har siden blitt ferdig med studier og er i fast jobb, og trives med det også. Men har vært permitert i noen måneder nå i korona-tider, og der måtte jeg holde meg opptatt selv - og jeg hadde ikke mindre å gjøre, da det er nok av oppgaver hjemme å ta seg av. Både oppussing, rydding, hage osv - bor i et hus og har små barn. Men uten fast jobb å gå til, uten andre voksne mennesker å snakke med, nei, føler jeg begynte å bli deprimert. Min identitet som menneske viset seg å være mye knyttet til å ha en jobb, til å være nyttig, føle seg verdisatt. Hva er jeg hvis det er ingen nyte i meg? Er jeg bare for å vaske klær og vaske opp? Det er deprimerende tanke.

Anonymkode: 26b88...f0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...