AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #21 Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan bare si at folk med din arbeidsmoral heller ikke hadde overlevd i en slik jobb særlig lenge. Vi kan ikke ha late folk ansatt. Hilsen skiftleder i McDonald's Anonymkode: b3d11...d40 Det er nok TS og andre likesinnede veldig glad for også. Anonymkode: ebe74...94b 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #22 Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så bra, det er faktisk langt mer miljøvennlig å gå på trygd, enn å bidra til mer konsum. Støtter deg TS Anonymkode: 5a7a9...cc1 Hvis alle slutter å jobbe og forbruke, dvs opprettholde økonomien, hvordan tror du det blir med trygdeytelsene når ingen betaler skatt? Anonymkode: f679f...213 8
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #23 Skrevet 20. oktober 2020 Er ufør hadde jeg orket kunne jeg tenke meg å jobbe på Rema. Dem som jobber i butikk er bestandig (mot meg) hyggelige 😊 Anonymkode: 81437...15b 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #24 Skrevet 20. oktober 2020 Om du har den holdningen skulle du blitt nektet å handle der. Håper du ikke er glad i burger. Liten livslekse å ta med videre i livet. Skal du få god servise og en trivelig opplevelse, på spisested, hotell fly etc. Du skal være hyggelig og respektere de som lager maten du spiser, rer sengen du skal ligge i, vaske rommet du skal sove i osv osv. Jeg har uendelig mer respekt for en som står i en hvilken som helst jobb, enn å la være. Arbeidsledige unge burde møte opp daglig hos nav kl 8 om morgenen for å motta en krone (uten promille! Og ren og pen). Hvorfor forvente mindre av de som ikke gidder å jobbe, enn de som er samvittighetsfull og ansvarlig. Anonymkode: 22a11...7c9 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #25 Skrevet 20. oktober 2020 Alle i landet er med og drar bortsett fra sånne som deg. Enjoy the free ride, bitch! Anonymkode: 28023...dd6 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #26 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du har den holdningen skulle du blitt nektet å handle der. Håper du ikke er glad i burger. Liten livslekse å ta med videre i livet. Skal du få god servise og en trivelig opplevelse, på spisested, hotell fly etc. Du skal være hyggelig og respektere de som lager maten du spiser, rer sengen du skal ligge i, vaske rommet du skal sove i osv osv. Jeg har uendelig mer respekt for en som står i en hvilken som helst jobb, enn å la være. Arbeidsledige unge burde møte opp daglig hos nav kl 8 om morgenen for å motta en krone (uten promille! Og ren og pen). Hvorfor forvente mindre av de som ikke gidder å jobbe, enn de som er samvittighetsfull og ansvarlig. Anonymkode: 22a11...7c9 Du har ikke uendelig mer respekt for en som står i en hvilken som helst jobb. Mange av dem er de du møter i butikk, hotell osv som er mutte, umotiverte og kanskje rett og slett utrivelige. Det er ikke alle som passer til å jobbe i kundeservice, og jeg er en av dem. Er bedre å innse selv at man er en dårlig kundebehandler og både får angst og såvidt overlever arbeidsdagen enn at man fortsetter å jobbe der bare fordi man ikke kan få en annen jobb pga mangel på utdannelse. Jeg er enig med ts, dog jeg har valgt å fortsette på studier. Anonymkode: bffc4...a25 2
Gullik Skrevet 20. oktober 2020 #27 Skrevet 20. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å stå og steke burgere og servere sultne kunder som ikke orker å lage seg mat hjemme. Orker heller ikke å stå i en butikkasse på utstilling og gjøre monotont arbeid eller å fylle varer i hyllene og gå med en teit uniform. Hater å hele tiden måtte forholde meg til andre mennesker og stå og smile falskt til frekke kunder som skal kommandere meg rundt i butikken eller si «en stor cola takk, og en mcburger.» Det skjer ikke at noen får meg bak disken på mcdonalds eller i kassen på Rema, de må i så fall slå meg med stokk og dra meg ut av huset og inn i butikken. Kundeservice er ikke noe for meg, jeg vil ha kontorjobb eller jobbe i skogen med ikke så mange mennesker i nærheten. Trygd er bedre enn butikkjobb. NAV krever at jeg sender søknad til disse ekle jobbene, heldigvis har jeg ikke fått svar fra noen av dem, de har visst flere hundre søkere, så foreløpig har jeg gått klar. hvis jeg faktisk må ut i disse jobbene, forventer jeg raskt å få sparken. Ikke faen om jeg skal servere andre mat og måtte forholde meg til mennesker hele tiden. Får håpe disse drittjobbene snart blir automatisert, slik at ikke folk må jages inn i dem. Det har ikke slått deg at de som har disse jobbene også må være med på å betale trygden din? 12
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #28 Skrevet 20. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis alle slutter å jobbe og forbruke, dvs opprettholde økonomien, hvordan tror du det blir med trygdeytelsene når ingen betaler skatt? Anonymkode: f679f...213 Men hvorfor komme med et argument som 100% sikkert ikke kommer til å skje? Det blir som å spørre hva man skal gjøre om Ole Brumm blir president i USA. Anonymkode: ebe74...94b 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #29 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du har den holdningen skulle du blitt nektet å handle der. Håper du ikke er glad i burger. Liten livslekse å ta med videre i livet. Skal du få god servise og en trivelig opplevelse, på spisested, hotell fly etc. Du skal være hyggelig og respektere de som lager maten du spiser, rer sengen du skal ligge i, vaske rommet du skal sove i osv osv. Jeg har uendelig mer respekt for en som står i en hvilken som helst jobb, enn å la være. Arbeidsledige unge burde møte opp daglig hos nav kl 8 om morgenen for å motta en krone (uten promille! Og ren og pen). Hvorfor forvente mindre av de som ikke gidder å jobbe, enn de som er samvittighetsfull og ansvarlig. Anonymkode: 22a11...7c9 Men TS blir ikke nektet dette, og det er dermed 0 grunn til å håpe at h*n ikke er glad i burger. Anonymkode: ebe74...94b
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #30 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg synes det er veldig svarthvitt tankegang ift trygd. Veldig mange, hvert fall de som går på dagpenger eller andre former for penger har opptjent seg denne formen for utbetaling (jeg er nok en gang en av dem) og jeg regner med at vi alle er glade for å ha en sånn buffer hvis man havner utenfor arbeidslivet? Sånn som nå med korona, selv om det selvfølgelig er en helt annen situasjon. Men at noen folk ikke klarer å jobbe i serviceyrker, nei sånn er det bare. Ikke alle jobber er for alle. Noen har problemer med å forholde seg til mennesker og da er en jobb som kun handler om å forholde seg til mennesker, helt umulig. Det finnes mange gråsoner når det kommer til trygd og hvem personen er. Så klart, HI kunne vært formulert på en annen måte, men så var vel det nettopp et poeng å skrive det som det ble skrevet. Bare husk at veldig mange av oss på trygd har reelle ting vi sliter med og jeg skulle aller helst fått til nettopp det mange andre får til, men verden er i så måte urettferdig. Man blir ikke rik på trygd og jeg vil bare komme meg ut i arbeid. Anonymkode: bffc4...a25 2
Danseskjørt Skrevet 20. oktober 2020 #31 Skrevet 20. oktober 2020 De som jobber på matbutikken gjør en utrolig viktig jobb, de er undervurderte! Skjerp deg, TS. Dårlig arbeidsmoral er så usjarmerende. 5
Gjest Ezio Skrevet 20. oktober 2020 #32 Skrevet 20. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg nekter å stå og steke burgere og servere sultne kunder som ikke orker å lage seg mat hjemme. Orker heller ikke å stå i en butikkasse på utstilling og gjøre monotont arbeid eller å fylle varer i hyllene og gå med en teit uniform. Hater å hele tiden måtte forholde meg til andre mennesker og stå og smile falskt til frekke kunder som skal kommandere meg rundt i butikken eller si «en stor cola takk, og en mcburger.» Det skjer ikke at noen får meg bak disken på mcdonalds eller i kassen på Rema, de må i så fall slå meg med stokk og dra meg ut av huset og inn i butikken. Kundeservice er ikke noe for meg, jeg vil ha kontorjobb eller jobbe i skogen med ikke så mange mennesker i nærheten. Trygd er bedre enn butikkjobb. NAV krever at jeg sender søknad til disse ekle jobbene, heldigvis har jeg ikke fått svar fra noen av dem, de har visst flere hundre søkere, så foreløpig har jeg gått klar. hvis jeg faktisk må ut i disse jobbene, forventer jeg raskt å få sparken. Ikke faen om jeg skal servere andre mat og måtte forholde meg til mennesker hele tiden. Får håpe disse drittjobbene snart blir automatisert, slik at ikke folk må jages inn i dem. Anonymkode: 252f2...e9c Her innrømmer du altså svindel. Kanskje KG skal anmelde deg til politiet og utlevere IP-adressen din til dem slik at NAV kan gjøre en full etterforskning av deg? 🙂
Kjetil E Skrevet 20. oktober 2020 #33 Skrevet 20. oktober 2020 10 timer siden, Apocalypte skrev: Med store hull i CVen er nok sjansene minimale. Arbeidsgiverne er ikke akkurat over seg av begeistring for folk som foretrekker å snylte fremfor å jobbe. Her i Sandvika har vi det perfekte arbeidssted for TS da i såfall. Kaffevogna med det passende navnet Høl i CVn. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #34 Skrevet 20. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er man som snylter, glad for. Da får man heller ikke de jobbene en helst ikke vil ha. Anonymkode: ebe74...94b Man får dessverre heller ikke noen av de jobbene man kunne ha tenkt seg når man har store hull i CV 🤷🏼♀️ Anonymkode: ce91d...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #35 Skrevet 20. oktober 2020 Skulle ønske jeg hadde helse til å jobbe om så på McDonald’s eller i butikk eller hva som helst... håper det snart kommer løsning så jeg kan både være sosial og jobbe igjen 🤞🏼🙏🏼 Anonymkode: a0273...6c6 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #36 Skrevet 20. oktober 2020 Så fint da at NAV har regler for aktivitet for å få trygd 😄 Anonymkode: da9a5...fb9 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #37 Skrevet 20. oktober 2020 Er "trygd er noe man velger" ønsketenkning fra friske som misliker jobbene sine, sånn at de slipper dårlig samvittighet for å ikke være takknemlige for å 1) være friske og 2) ha en jobb? Anonymkode: d9abf...739
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #38 Skrevet 20. oktober 2020 Har du sosial fobi? Ekstremt introvert? Anonymkode: 2416c...78e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #39 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg drømmer om å være i stand til å jobbe på rema eller tilsvarende. Tiden jeg hadde i Dolly Dimples var hektisk, men veldig gøy. Hilsen ufør Anonymkode: e206e...360 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #40 Skrevet 20. oktober 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er "trygd er noe man velger" ønsketenkning fra friske som misliker jobbene sine, sånn at de slipper dårlig samvittighet for å ikke være takknemlige for å 1) være friske og 2) ha en jobb? Anonymkode: d9abf...739 Man velger trygd, man MÅ ikke trygdes om man ikke vil. Anonymkode: 128f1...c2c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå