Gå til innhold

Jeg foretrekker trygd foran butikkjobb på Rema og McDonalds.

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Som jeg sa, kommer dette til å ha betydning for nye uføre. Da vil vi se et massivt fall i antall trygdede også, da bare de som trenger trygden vil være igjen. I dag kan man ha 400000 i året for å leke syk. Dette er mye for veldig mange

Anonymkode: ebe74...94b

Det vil også ha betydning for de som har trygd per i dag, 400K i året vil være mye mindre om 20 år når man snakker om kjøpekraft. 

Anonymkode: 48366...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man velger trygd, man MÅ ikke trygdes om man ikke vil.

Anonymkode: 128f1...c2c

Sant det. Man kan velge å sulte og fryse ihjel. Men jeg anser ikke det som et helt reelt valg.

Anonymkode: d9abf...739

Gjest byråkrati
Skrevet

Alle jobber er selvsagt ikke for alle. Så lever vi heller ikke i et samfunn der man enten må på trygd eller butikkjobb.. 

Mennesker som foretrekker sitte hjemme game, runke og drikke øl er nok ikke helt i vater. Alle vet at det sliter på kropp og sinn. Noen begynner gå på forum som kg og skriver masse trolletråder fordi de ikke har venner eller noen form for liv

Skrevet

Hadde trygd gitt litt mer penger hadde jeg aldri jobbet en dag til i mitt liv. For mange år siden gikk jeg på trygd en periode og det var kanskje det lykkeligste jeg har vært i livet.

Men dessverre klarte jeg ikke leve på så lite penger jeg fikk av NAV, og måtte til slutt få meg en jobb.

Jeg har absolutt ingen moralske tanker eller dårlig samvittighet rundt å trygde. Å utnytte systemet man tross alt er ufrivillig med i er min rett, syntes jeg.

Anonymkode: 1fb5e...dde

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde trygd gitt litt mer penger hadde jeg aldri jobbet en dag til i mitt liv. For mange år siden gikk jeg på trygd en periode og det var kanskje det lykkeligste jeg har vært i livet.

Men dessverre klarte jeg ikke leve på så lite penger jeg fikk av NAV, og måtte til slutt få meg en jobb.

Jeg har absolutt ingen moralske tanker eller dårlig samvittighet rundt å trygde. Å utnytte systemet man tross alt er ufrivillig med i er min rett, syntes jeg.

Hva er din moralske samvittighet rundt muligheten for at vi må avskaffe trygd i sin helhet pga sånne som tenker som deg, og som går utover de som faktisk ikke kan jobbe?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok en god del som tenker som deg. Det er ubegripelig behagelig å disponere sin egen tid 100% og i tillegg ha nok og kanskje litt ekstra av penger til det man trenger.

Alle tror at alle har lyst å bidra og være en del av det store hamsterhjulet.

Neppe.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Ezio skrev:

Hva er din moralske samvittighet rundt muligheten for at vi må avskaffe trygd i sin helhet pga sånne som tenker som deg, og som går utover de som faktisk ikke kan jobbe?

Det er en vedtatt sannhet at svært få driver med dette og at stort sett alle uføre er så dårlige at de ikke kan jobbe.

• Liker 1
Skrevet

Butikkjobb kunne jeg gjerne hatt, men mcdonalds type jobber og vaskejobber er jobber som jeg ikke søker på. Føler at når man er arbeidsledig så forventer folk at du skal ta hva enn som er av jobber. Det er en pliktoppfyllende tanke selvfølgelig, men jeg vil gjerne trives litt i jobben min når jeg først har en. 

Jeg nyter ikke å gå hjemme heller. Det er dødskjedelig. Men det betyr ikke at jeg er villig til å ta en jobb som jeg vet at jeg kommer til å hate. Jeg vil ikke ha en jobb som jeg må flykte fra så fort som mulig. Og jeg føler det burde være lov til å ha det kriteriet for en selv. 

Anonymkode: 8ad81...f45

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkjobb kunne jeg gjerne hatt, men mcdonalds type jobber og vaskejobber er jobber som jeg ikke søker på. Føler at når man er arbeidsledig så forventer folk at du skal ta hva enn som er av jobber. Det er en pliktoppfyllende tanke selvfølgelig, men jeg vil gjerne trives litt i jobben min når jeg først har en. 

Jeg nyter ikke å gå hjemme heller. Det er dødskjedelig. Men det betyr ikke at jeg er villig til å ta en jobb som jeg vet at jeg kommer til å hate. Jeg vil ikke ha en jobb som jeg må flykte fra så fort som mulig. Og jeg føler det burde være lov til å ha det kriteriet for en selv. 

Anonymkode: 8ad81...f45

Å gå hjemme og kjede seg vitner jo bare om 0 kreativitet. Man vet jo at det er 1000-vis av sysler en kan ta til med.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En veldig naiv påstand. Det vil da si at det finnes ikke mennesker som får trygd pga at de ikke gidder jobbe.

Ikke en.

Vel.

Jeg er ikke naiv.  Et langt liv har kurert meg for naivitet og en grunnleggende tro på at alle mennesker er gode og hederlige.

Det er en helt annen diskusjon om alle som er på uføretrygd virkelig er så syke at de ikke kan jobbe.  Det er ikke det denne tråden handler om.  Denne tråden handler om en som ikke gidder å jobbe i enkelte yrker fordi han synes ikke det er bra nok. Han planlegger derfor å leve på trygd inntil han får tilbud om en jobb som han aller nådigst kan vurdere å ta. Det er det jeg kommenterer og kaller LATMANNSTRYGD.

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du spytter jo på dem som ufrivillig går hjemme hver dag og som mer enn noe annet skulle ønske de hadde mulighet til å stå i jobb.

Hallo i luken, jeg er ikke TS.

Skrevet
38 minutter siden, Pillarguri skrev:

Jeg er ikke naiv.  Et langt liv har kurert meg for naivitet og en grunnleggende tro på at alle mennesker er gode og hederlige.

Det er en helt annen diskusjon om alle som er på uføretrygd virkelig er så syke at de ikke kan jobbe.  Det er ikke det denne tråden handler om.  Denne tråden handler om en som ikke gidder å jobbe i enkelte yrker fordi han synes ikke det er bra nok. Han planlegger derfor å leve på trygd inntil han får tilbud om en jobb som han aller nådigst kan vurdere å ta. Det er det jeg kommenterer og kaller LATMANNSTRYGD.

Det har aldri vært og kommer aldri til å bli en diskusjon om at alle på trygd virkelig er syke. Du påstod også at LATMANNSTRYGD ikke finnes.

Nuvel.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vil også ha betydning for de som har trygd per i dag, 400K i året vil være mye mindre om 20 år når man snakker om kjøpekraft. 

Anonymkode: 48366...f5f

Men likevel mer enn 250000.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel mer enn 250000.

Såvidt, om vi regner samme utvikling for de neste 20 årene som de siste 20 årene.

Skrevet
9 minutter siden, Tanuki skrev:

Hallo i luken, jeg er ikke TS.

Beklager hvis hele svaret mitt ble oppfattet som et svar til deg, jeg ser hvordan det kunne misforstås. Det var bare første del av svaret som var aktuelt til deg jeg siterte fra deg. Resten av svaret mitt var svar til HI.

Anonymkode: f5fc6...a03

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager hvis hele svaret mitt ble oppfattet som et svar til deg, jeg ser hvordan det kunne misforstås. Det var bare første del av svaret som var aktuelt til deg jeg siterte fra deg. Resten av svaret mitt var svar til HI.

Anonymkode: f5fc6...a03

det går bra, og forøvrig enig med alt du skrev.

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hva gjør du til psykolog om du ikke er syk? 

Anonymkode: e9b0f...d24

For et tåpelig spørsmål 

Anonymkode: 30e6c...114

• Liker 3
Skrevet

Skaff deg en utdannelse om du er for "fin" til å bidra med en normal jobb. 

Alle i Norge har muligheter til å bidra, gå på skole osv. Så er frekt å klage på en jobb, når det finnes mennesker som ville gitt en arm for mulighetene DU har bare ved å være født her. 

Anonymkode: 1cecc...8ac

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff deg en utdannelse om du er for "fin" til å bidra med en normal jobb. 

Alle i Norge har muligheter til å bidra, gå på skole osv. Så er frekt å klage på en jobb, når det finnes mennesker som ville gitt en arm for mulighetene DU har bare ved å være født her. 

Anonymkode: 1cecc...8ac

Man kan selvsagt også velge å benytte seg av å ikke bruke disse mulighetene.

• Liker 1
Skrevet

Er det meningen at jeg skal være provosert? Dine personlige valg hva angår karriere og trygd bryr meg ikke det grann. Du kan gjøre akkurat hva du vil, og jeg bryr meg ikke.

Anonymkode: 0c16f...95b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...