Gå til innhold

Trenger rips og råd for å få langt hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tips eller råd? Noen produkter?
Eller do/donts?

Har kjøpt meg silkepute:)

Anonymkode: 983d9...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask 1-2 ganger i uken. Gre håret morgen og kveld, gjerne med en extensionsbørste da disse er mer skånsomme for håret. Sov med flette når du har langt nok hår til dette, og stuss tupper gjevnlig. 
Ellers er et sunt kosthold faktisk det viktigste! Spesielt for hud, hår og negler. 

Anonymkode: 4ef7e...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du trenger råd skjønner jeg, men hva skal du med rips? :klo: Tenker du spise ripsen, eller gni dem inn i hodebunnen?

Anonymkode: 88971...b34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Vaske håret 1-2 ganger i uken. Eg bruker kun shampoo i fast form (såpebar), da beholder håret mye mer på fuktigheten. 

-Sov med løst hår eller håret i en løs flette.

-Ikke bruk store skjerf med løst hår, det sliter på håret i nakken og gir mye floker. 

-Bruk gjerne hårolje i lengdene. 

-Eg bruker aldri varmeapparater som krølltang og rettetang på mitt hår. Det sliter på spesielt lengdene i håret. 

-stusser håret cirka hver 6.mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, morgenkåpedyret skrev:

-Vaske håret 1-2 ganger i uken. Eg bruker kun shampoo i fast form (såpebar), da beholder håret mye mer på fuktigheten. 

-Sov med løst hår eller håret i en løs flette.

-Ikke bruk store skjerf med løst hår, det sliter på håret i nakken og gir mye floker. 

-Bruk gjerne hårolje i lengdene. 

-Eg bruker aldri varmeapparater som krølltang og rettetang på mitt hår. Det sliter på spesielt lengdene i håret. 

-stusser håret cirka hver 6.mnd. 

Tusen takk ❤️ Jeg har aldri hørt om sjampo i fast form?? 😮 Hvor kjøper du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2020 den 0.13, AnonymBruker skrev:

Noen tips eller råd? Noen produkter?
Eller do/donts?

Har kjøpt meg silkepute:)

Hver gang du vasker håret ditt, så masserer du hodebunnen din i ca 5 min. Altså HVER gang du vasker håret, skal love deg at du får fort langt hår. 😍

Anonymkode: 4e9e9...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hver gang du vasker håret ditt, så masserer du hodebunnen din i ca 5 min. Altså HVER gang du vasker håret, skal love deg at du får fort langt hår. 😍

Åh takk for tips! 😄 Har det noe å si når i dusje prosessen man gjør det? Kanskje best når man har i hårkur?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh takk for tips! 😄 Har det noe å si når i dusje prosessen man gjør det? Kanskje best når man har i hårkur?

ts

Jeg pleier å shamponere håret mitt to ganger, den andre gangen jeg shamponerer håret, så tar jeg hodebunnsmassasje i 5 min og skyller ut, bruker jeg kur så masserer jeg igjen 5 min.☺️ Du kan velge selv, om du masserer med shampo eller kur. Du kan også massere hodebunnen din hver dag i 5 min om du gidder, jeg gjør ikke det, for jeg får så fort fett hår 🙈Så jeg rører håret minst mulig etter jeg har vasket det. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å shamponere håret mitt to ganger, den andre gangen jeg shamponerer håret, så tar jeg hodebunnsmassasje i 5 min og skyller ut, bruker jeg kur så masserer jeg igjen 5 min.☺️ Du kan velge selv, om du masserer med shampo eller kur. Du kan også massere hodebunnen din hver dag i 5 min om du gidder, jeg gjør ikke det, for jeg får så fort fett hår 🙈Så jeg rører håret minst mulig etter jeg har vasket det. ☺️

Okei tusen takk for tips, skal begynne allerede i morgen! 😊

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke farg håret.

Vask det 2-3 ganger i uken og bruk gode produkter.

Ellers er det bare å la det gro. Jeg går til frisøren en eller maks to ganger i året for å ta tuppene :) har vokst fra skuldrene til livet i løpet av 3 år.

Anonymkode: adf42...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke farg håret.

Vask det 2-3 ganger i uken og bruk gode produkter.

Ellers er det bare å la det gro. Jeg går til frisøren en eller maks to ganger i året for å ta tuppene :) har vokst fra skuldrene til livet i løpet av 3 år.

Anonymkode: adf42...189

Okei takk 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤️ Jeg har aldri hørt om sjampo i fast form?? 😮 Hvor kjøper du det?

Man får kjøpt det på blant annet lush og normal 😊 det er en tilvenningssak for håret og gå over til shampoo i fast form, men for mitt hår har det absolutt vært verdt det. Også er det bedre for miljøet da, det er jo et ekstra pluss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kjerringråd som jeg testet for noen år siden og det funket på meg! Trikset er å bruke rosmarin-olje i håret. Rosmarin-olje selges blant annet på helsekostbutikker i små flasker. Når du vasker håret blander du inn 5-10 dråper i sjampoen din, masserer det inn i hodebunnen, lar det virke et par minutter, og skyller ut. Rosmarin-olje stimulerer hårvekst, og etter noen uker begynte folk å kommentere at jeg hadde fått langt hår ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, ingridahr skrev:

Jeg har et kjerringråd som jeg testet for noen år siden og det funket på meg! Trikset er å bruke rosmarin-olje i håret. Rosmarin-olje selges blant annet på helsekostbutikker i små flasker. Når du vasker håret blander du inn 5-10 dråper i sjampoen din, masserer det inn i hodebunnen, lar det virke et par minutter, og skyller ut. Rosmarin-olje stimulerer hårvekst, og etter noen uker begynte folk å kommentere at jeg hadde fått langt hår ❤️ 

Funker dette også på øyenbryn?

Anonymkode: 34b7e...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Funker dette også på øyenbryn?

Anonymkode: 34b7e...172

godt spørsmål! aldri testet, men sikkert verdt å prøve. rosmarin-olje er hverfall myye billigere enn mange brynsserum...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagd hårkur som har fått håret til å vokse som f på ett år. Bruker den 1-2 ganger i uken masserer hodebunnen med sånn børste med små gummipigger når jeg vasker håret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, carmen81 said:

Lagd hårkur som har fått håret til å vokse som f på ett år. Bruker den 1-2 ganger i uken masserer hodebunnen med sånn børste med små gummipigger når jeg vasker håret. 

Laget av..... hva? 

Anonymkode: a41df...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...