Gå til innhold

Syns mat er ekkelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ung kvinne i 20 årene, har samboer og ett lite barn. Vi spiser normalt og variert, men jeg har i det siste året, tok seg veldig opp mens jeg var gravid slitt utrolig mye i forhold til spesielle matvarer som jeg vanligvis ikke har hatt noe problem med før. Jeg syns bare noe mat er så utrolig ekkelt spesielt egg/kjøtt/meieri produkter. Det er ikke at smaken er stygg men det kan være at der ser ekkelt ut, at jeg tenker på hvor det kommer fra etc. Den største delen av problemet er at i ett øyeblikk kan jeg sitte å spise brødskive med f.eks egg eller spekepølse og i neste må jeg virkelig brekke meg fordi jeg syns det er så ekkelt. Sliter med veldig mange matvarer så blir veldig begrenset hva jeg får spist, og jeg vil jo gjerne gi barnet mitt gode matvaner. Problemet er ofte størst når det er jeg som tilbereder maten. Er det noen som har noen råd? Er dette en spise forstyrrelse? Vekten min er normal

Anonymkode: 2edc7...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det litt sånn også med mat av animalsk opprinnelse. Særlig innmat som lever og brissel.

Tror eksponeringsterapi er veien frem. Fortsett å spis

Anonymkode: 2a0da...021

Skrevet

Graviditet og fødsel gir deg veldig nærkontakt med liv og død, blod og gørr, så det er ikke overraskende. Men det å vite om det, er ikke nødvendigvis nok. Kanskje en ide å snakke med en psykolog. 

Anonymkode: 810cd...c08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...