Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nettavisen.no/okonomi/kommunens-sykkeltrase-stripper-gata-for-parkering---vi-kunne-ikke-tro-det-var-sant/3424033989.html

I en rolig gate midt i Oslo fjernes 60 parkeringsplasser uten at det er behov for det.

To ektefeller som er nesten 80 år gamle mister sitt fremkomstmiddel og tvinges over på sykkel. 

Det var et overgrep, og ganske fortvilende, sier Eva Simonsen (74) til Nettavisen.

Argumenter om at vi kan sykle, er en hån mot vår helse og vår livssituasjon, skriver Eva Simonsen (74) i sin klage til kommunen.

Hun beskriver tapet av en parkeringsmulighet i gaten som alvorlig. Overfor Nettavisen forklarer hun at hverdagen med stadige legebesøk, innkjøp og andre daglige behov blir nesten umulig om ekteparet i tillegg må parkere langt unna og kjøre mye rundt på leting etter et sted å sette fra seg bilen.

- Det har også vært en rotete og amatørmessig saksbehandling, legger ektefellen Lars Haavik til.

Eva Simonsen påpeker overfor Nettavisen at syklene nå kommer stadig fortere gjennom gaten, at kombinasjonen av elsparkesykler, sykler og elsykler i høyere fart på ingen måte gir økt trygghet for andre trafikanter.

- Politikerne luller seg inn en sånn dansk forestilling om rolig sykling med blomster i kurven. Men mange av syklene er motorisert. De kommer i høy fart!

Rotete og hårreisende er en veldig treffende beskrivelse av politikken byregjeringen fører i hovedstaden.

Svarene fra Mari Svolsbru, seksjonsleder i Bymiljøetaten, er frekke og blottet for all hensyn til beboerne. 

Skjønner ikke at noen orker å bo i denne byen lenger.

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Gjest Godhelg2019
Skrevet

Dette er gode tiltak, slik at eldre kan ta vare på helsen. Det er godt for helsen at eldre sykler!

Godt tiltak MDG!

Skrevet (endret)

Så ille er det vel ikke.

Endret av Kågebruker
Dummet meg ut.
  • Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, Godhelg2019 skrev:

Dette er gode tiltak, slik at eldre kan ta vare på helsen. Det er godt for helsen at eldre sykler!

Godt tiltak MDG!

Å være innestengt i eget hus fordi du ikke har helsen å sykle slik unge, sprekke miljøekstremister kan, er neppe bra for helsa.

Bare se hvor mange ganger seksjonslederen svarer at det ''dessverre'' slår uheldig for noen. For ganske mange egentlig. 

Å åpne for enda høyere fart på veien på elsparkesykler og sykler er heller ikke spesielt gunstig for eldre.

Sirkuset i hovedstaden fortsetter.

6 minutter siden, Kågebruker skrev:

Altså det er så latterlig å sutre over at man ikke kjøre bil i sentrum. Voks opp. Det er bra for helsen å bevege seg litt. Hvis man bor utenfor sentrum er det noe annet. Men hvorfor i all verden kjøre bil i sentrum, det er bare tøv. Folk har blitt så late og inaktive i dette landet. Siden vi lever i en tid der folk klager på lettkrenkethet, dette er definisjonen på lettkrenket. Det er patetisk.🤬

Hvis du leser artikkelen, så forstår du hva det er snakk om og så slipper du å skrive om noe annet.

• Liker 17
Skrevet
23 minutter siden, Drizzt skrev:

Å være innestengt i eget hus fordi du ikke har helsen å sykle slik unge, sprekke miljøekstremister kan, er neppe bra for helsa.

Bare se hvor mange ganger seksjonslederen svarer at det ''dessverre'' slår uheldig for noen. For ganske mange egentlig. 

Å åpne for enda høyere fart på veien på elsparkesykler og sykler er heller ikke spesielt gunstig for eldre.

Sirkuset i hovedstaden fortsetter.

Hvis du leser artikkelen, så forstår du hva det er snakk om og så slipper du å skrive om noe annet.

Jeg legger meg flat. Var litt giret opp fra før og gikk i fellen. 

• Liker 4
Skrevet
51 minutter siden, Godhelg2019 skrev:

Godt tiltak MDG!

Du vet svært lite om eldre og helse hvis du tror alle over pensonistalder kan sykle!

• Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, Apocalypte skrev:

Du vet svært lite om eldre og helse hvis du tror alle over pensonistalder kan sykle!

Dersom man ikke har tilstrekkelig fysikk og reaksjon (På grunn av alders-svekkelser) til å sykle, bør du ikke kjøre bil heller. Alt for mange gamle kjører rundt som tikkende bomber. 

• Liker 5
Skrevet

Synes det er hårreisende. Jeg har en sykdom som gjør at unge meg på 35 år er avhengig av bil. Null problem uten garasje da det var mye gateparkering, nå må vi flytte til et sted med garasje så jeg kan komme meg rundt. Håper barna slipper å bytte skole pga dette... 

Og alle disse syklistene overholder jo ikke trafikkreglene som de skal. De gjør jo trafikken livsfarlig. 

• Liker 13
Skrevet

De står fritt i å flytte fra byen og bosette seg på en bedre plass. Billigere vil det være også. 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Brunello skrev:

Dersom man ikke har tilstrekkelig fysikk og reaksjon (På grunn av alders-svekkelser) til å sykle, bør du ikke kjøre bil heller. Alt for mange gamle kjører rundt som tikkende bomber. 

Det er en stor forskjell mellom å tråkke pedaler og å kjøre bil. Å kjøre bil krever svært lite fysisk enn å sykle. 

4 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

De står fritt i å flytte fra byen og bosette seg på en bedre plass. Billigere vil det være også. 

De har bodd der siden 1968 og trives med det, så kommer noen miljøekstremister som vil kaste dem ut av byen? Ser du problemet i det?

• Liker 21
Skrevet (endret)
7 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Tvangsflytting får regimer vi ikke liker å sammenligne oss med  bedrive, handikappede må få lov til å bo akkurat der de vil og ta med seg de hjelpemidler de trenger, også bil. 

Endret av Apis
  • Liker 13
Skrevet

Om noen år tipper jeg man vil se at Oslo vil ende opp som California og New York akkurat nå, det vil bli så dyrt og tilnærmet umulig for folk og bedrifter å bli værende pga politikken, at de som kan vil flytte til andre steder i landet. 

Man skal faktisk være litt forsiktig med sånn utopisk politikk, for det får konsekvenser.

Jeg kjenner mange i den aldersgruppen som trenger bilen sin, og det synes jeg vårt bittelille samfunn skal legge opp til. Ikke alle kan sykle eller hoppe på den dødelige henslengte el sparkesykkelen for å gjennomføre ærend.

• Liker 12
Skrevet

Dette er mitt største problem med MDG. De tar ikke hensyn til eldre og andre som av diverse grunner ikke kan sykle sommer og vinter. 

• Liker 10
Skrevet

Dette er da virkelig ikke noe problem. De fleste 74 åringer har bare godt av å bevege litt mer på seg, min mor syklet til hun var godt over 90. 

Da jeg var dårlig til bens fikk jeg en slik.

image.png.77f38a1b4467654a1ba720d291435dcc.png
Aldri hatt noe problemer med å finne ledige HC plasser i Oslo sentrum.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, Drizzt skrev:

Det er en stor forskjell mellom å tråkke pedaler og å kjøre bil. Å kjøre bil krever svært lite fysisk enn å sykle. 

De har bodd der siden 1968 og trives med det, så kommer noen miljøekstremister som vil kaste dem ut av byen? Ser du problemet i det?

40 minutter siden, Apis skrev:

Tvangsflytting får regimer vi ikke liker å sammenligne oss med  bedrive, handikappede må få lov til å bo akkurat der de vil og ta med seg de hjelpemidler de trenger, også bil. 

Jeg ser problemet, men det gjør ikke folk flest som stemmer frem disse unnskyld uttrykket tullingene. 

Jeg mener det burde vært et krav om å ha arbeidet i en privat bedrift i minimum 15 år før du kunne stillt som politiker for å ha stukket fingeren i jorda og sett hvordan ting virkelig funker. Så nå får dere det slik dere vil ha det.

Så har vi denne stemmeretten der folk stemmer etter vindretningen. Det har vært bevist flere ganger at folk har ikke peiling hva de stemmer på og stemmer av gammel tradisjon. 

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, prt90 skrev:

Dette er da virkelig ikke noe problem. De fleste 74 åringer har bare godt av å bevege litt mer på seg, min mor syklet til hun var godt over 90. 

image.png.77f38a1b4467654a1ba720d291435dcc.png

Det er mange ulike årsaker til at folk ikke kan sykle, og man trenger ikke være handikappet av den grunn. Dette er litt sånn typisk mdg-svar, det er null forståelse for andres livssituasjon og null nyanser i holdninger.

Å kreve at folk skal flytte fra sine hjem er faktisk helt horribelt. Dette er mennesker som har levd der i mange år, oppdratt barna, skapt seg et liv. 

Det er egentlig bare trist.

• Liker 17
Skrevet
1 time siden, prt90 skrev:

Det er egentlig ikke så lett å få HC kort og det gis ikke til eldre på grunn av dårlige bein akkurat :)

Hva med de andre 74-åringene som er utenfor ''de fleste''? Skal de bare være inne i boligene sine fordi de ikke har mulighet å bevege seg ute? 

58 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg ser problemet, men det gjør ikke folk flest som stemmer frem disse unnskyld uttrykket tullingene. 

Jeg mener det burde vært et krav om å ha arbeidet i en privat bedrift i minimum 15 år før du kunne stillt som politiker for å ha stukket fingeren i jorda og sett hvordan ting virkelig funker. Så nå får dere det slik dere vil ha det.

Så har vi denne stemmeretten der folk stemmer etter vindretningen. Det har vært bevist flere ganger at folk har ikke peiling hva de stemmer på og stemmer av gammel tradisjon. 

Ja, politiske broilere uten 1 dag i vanlig arbeidsliv og uten noen som helst erfaring fra den virkelige verden bør ikke få makt og bestemme over andre. Oslo er kronekesempelet på hva som skjer nasjonalt hvis tullepartiene får makt og får bestemme. Helt horribelt. Da blir Norge et land kun til de friske, unge, sprekke som kan sykle og elsparkesykle og alle andre må bare flytte til utlandet.

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Et annet problem er at de går ut og inn av Firsthouse og andre lignende bedrifter som bedriver politisk påvirkning, nå sist ved Anne Solsvik som går fra Firsthouse for å bli statssekretær for Guri Melby

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Apis skrev:

Et annet problem er at de går ut og inn av Firsthouse og andre lignende bedrifter som bedriver politisk påvirkning, nå sist ved Anne Solsvik som går fra Firsthouse for å bli statssekretær for Guri Melby

Det, mener jeg, bør være forbudt å gjøre. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

MDGerne tror at alle er som dem selv - lykkelig syklende i bykjernen, langt unna skogen som omkranser Oslo. Og der tar de skammelig feil.

Jeg regner meg som nokså ihuga naturverner, men det som skjer i Oslo nå, er helt på trynet.

Edit: Jeg kan legge til at det ikke er helt enkelt å ta offentlig kommunikasjon heller, for de som har diverse skavanker. Busser og T-bane kjører så rykkete at du skal være i ganske god form for å ikke falle, rett og slett.

Endret av T-Rex
  • Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...