Gå til innhold

Hva får man utbetalt på AAP minstesats?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva AAP minstesats er netto utbetalt sånn omtrentlig. Ca. 12.000 etter skatt?

Anonymkode: ce549...70d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

760kr pr dag er det vel ca.

5dager pr uke

Anonymkode: 9cb15...f56

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

760kr pr dag er det vel ca.

5dager pr uke

Netto eller brutto . ? Det er lite. Uff. 

Anonymkode: e3628...10c

Skrevet

Jeg får utbetalt ca 12,5k på minstesats

Anonymkode: 8060b...04c

Skrevet

Første halvår i fjor hadde jeg utbetalt 12 202kr på minstesatsen, etter skatt.

Anonymkode: db47b...276

Skrevet

Jeg får utbetalt ca 12,5k på minstesats

Anonymkode: 8060b...04c

Får dere bostøtte i tillegg. Det er helt vanvittig lite. Hvordan klarer du deg . spesielt dere som er enslige?

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på om du er under eller over 25 år. Beløpene nevnt over er for over 25 år, og gjelder den høye minstesatsen. Er du under 25 år er minstesatsen mindre, 11260 per måned, brutto. Altså blir det en del mindre netto. 

Anonymkode: fd613...549

Skrevet

Får dere bostøtte i tillegg. Det er helt vanvittig lite. Hvordan klarer du deg . spesielt dere som er enslige?

Og det er den høye minstesatsen. Man kan få enda mindre.

Anonymkode: fd613...549

• Liker 1
Skrevet

Man kan få noe bostøtte, men de månedene man har tre utbetalinger på AAP får man ikke bostøtte siden man da får mer utbetalt enn inntektsgrensen på bostøtte er.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Netto eller brutto . ? Det er lite. Uff. 

Det er før skatt ja.

Også kan man søke bostøtte da. Men det er umulig å si hvor mye du får da det kommer ann på kommune, boutgifter osv. 😊

Nei det er ikke særlig å leve av. Jeg har fått gjeld den tiden som jeg har gått på det. Som jeg håper å få begynt å rydde opp i snart. :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg har utbetalt 6500 hver 14. Dag 

Anonymkode: c267b...f97

• Liker 1
Skrevet

Jeg får utbetalt 6300 hver 14 dag...ca 12 600kr per måned. Er lite...hater å leve slik. Men er syk og hva skal jeg gjøre liksom. Sukk

Anonymkode: 3bf70...059

• Liker 2
Skrevet
På 19.10.2020 den 23.22, AnonymBruker skrev:

Man kan få noe bostøtte, men de månedene man har tre utbetalinger på AAP får man ikke bostøtte siden man da får mer utbetalt enn inntektsgrensen på bostøtte er.

Hvilke mnd er det tre utbetalinger og hvorfor?

Anonymkode: b3654...563

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er de mnd hvor det er 6 uker i en mnd. Da får man 3 utbetalinger på 1 mnd, siden man får penger utbetalt hver 14 dag

Anonymkode: 4af5a...dd3

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er de mnd hvor det er 6 uker i en mnd. Da får man 3 utbetalinger på 1 mnd, siden man får penger utbetalt hver 14 dag

Nei det ble feil, men det er noe sånt 😂

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du får AAP annenhver uke, og det er 4,3 uker i en mnd:)

Anonymkode: 3cb18...ace

Skrevet
På 19.10.2020 den 23.19, AnonymBruker skrev:

Får bostøtte i tillegg ja, på ca 2500 kr. AAP er på rundt 12.000 etter skatt. 

Det går egentlig ikke, men jeg går ut i 0 hver måned og det går egentlig ikke rundt økonomisk. 

Anonymkode: 645e8...810

Skrevet

Jeg får ca 6500 kr utbetalt hver 14.dag, noe som tilsvarer 13000 i mnd. I tillegg får jeg rundt 2000 kr i bostøtte. Bostøtten har av en eller annen grunn variert de siste månedene, enda inntektene har vært like.  Det er ikke mye å leve av (betaler 6173 i husleie) og i tillegg kommer strøm, internett og telefon. Studielånet har jeg bare måttet utsette og utsette og utsette. Hadde 3 mnd igjen av utsettelse på studielånet, da jeg fikk innvilget sletting av renter, noe som gjorde at jeg fikk over 30 nye utsettelser.  Det er ikke mye å leve av og jeg sliter med å få endene til å møtes. Men hva skal jeg gjøre? Pr dags dato er jeg ikke arbeidsfør og da blir det sånn. 

Anonymkode: 1415d...63c

Skrevet

Var ''rikere'' da jeg mottok AAP, enn som student med deltidsjobb på siden. Jobbet i butikk og jeg jobbet mye... Husleie på 6300-6500 i kollektiv.

Da jeg fikk AAP betalte jeg 5500 i husleie i kollektiv, og det gikk egentlig ganske bra å spare. Må legge til at jeg nærmest var sengeliggende på den tiden, slik at jeg aldri brukte penger på noe. Ikke klær eller sminke. Orket ikke lage måltider hver dag, og spiste lite, så brukte ikke mye penger på mat. Brukte mest penger på pepsi max og bananer tror jeg haha. Hadde ikke noe særlig sosialt nettverk, så var ikke på byen og brukte ikke penger på alkohol (som er dyrt). Hadde ikke noe liv, så det forklarer vel hvordan det gikk rundt.

Har aldri hatt så mye penger på konto som da jeg fikk aap. 

Anonymkode: ad0f7...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...