Gå til innhold

Klar for å legge deg men så blir baby sjuk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier. Når du skal legge deg og så hører du barnet lager lyd i babycallen og du kjenner igjen lyden og mønsteret; det er tid for enda en våken natt og mer utslitte foreldre. Barnehagen må meldes sykdom og jobben må meldes fravær. Atter igjen. 

Dette er barn nr 2, jeg vet det blir bedre men når man står i det så er det virkelig så tungt. 

hvordan takler du disse nettene og dagene? 

Anonymkode: 3de69...3d9

Videoannonse
Annonse
Gjest blåbærpike
Skrevet

Kan du høre i babycallen at barnet er sykt? Eller regner du våkennatt som sykdom? 

Jeg taklet det med å sove når jeg kunne. Og som du sier, det blir bedre 😊

Skrevet
Akkurat nå, blåbærpike skrev:

Kan du høre i babycallen at barnet er sykt? Eller regner du våkennatt som sykdom? 

Tipper at TS hørte lyden av barn som kaster opp.... Det kunne i hvert fall jeg høre gjennom babycallen i sin tid.

Håper dere kommer dere greit gjennom natten. Den der verste småbarns-sykdomsperioden kan være tøff!

Anonymkode: 5137e...1f9

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, blåbærpike skrev:

Ja altså, han hoster, kaster opp og gråter, våkner konstant, er snørrete. Jeg er vandt til at dette har resultert til et par dagers sykdom hos barnet men nå i koronatid er det jo ekstra strengt. Hadde vært fantastisk om han var frisk i morgen tidlig slik at både han og jeg får den dagen vi har planlagt, men har ikke store truen

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tipper at TS hørte lyden av barn som kaster opp.... Det kunne i hvert fall jeg høre gjennom babycallen i sin tid.

Håper dere kommer dere greit gjennom natten. Den der verste småbarns-sykdomsperioden kan være tøff!

Tusen takk ❤️ Det er så tøft når man føler man ikke har mer energi igjen men det er vell mange småbarnsforeldre som har det sånn nå som det har blitt kaldere 

Skrevet

Glemte helt å si at jeg er enig med blåbærpike: Sov når du kan, sov sammen med barnet eller i hvert fall på samme rom dersom det er mulig. Jo mindre en slipper å styre, jo lettere er det. Dersom det er omgangssyken så pleide vi å ha et lass av håndklær tilgjengelig som vi la ut i sengen for å slippe fullt skift for hver oppkastrunde. Slike "kladder" man kan få kjøpt på apoteket er også gull verd.

Gjest blåbærpike
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja altså, han hoster, kaster opp og gråter, våkner konstant, er snørrete. Jeg er vandt til at dette har resultert til et par dagers sykdom hos barnet men nå i koronatid er det jo ekstra strengt. Hadde vært fantastisk om han var frisk i morgen tidlig slik at både han og jeg får den dagen vi har planlagt, men har ikke store truen

Ah, da forstår jeg. I HI fikk jeg inntrykk av at gråt i babycallen = sykdom. Håper dere får sove mer enn du tror i natt. God bedring til babyen 🥰

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der er jo uansett 48 t regel så hjemme lå dere være.

Sov når barnet sover

Anonymkode: b6984...236

Skrevet

Når vi er i en sliten tralt her hjemme legger hele familia seg kl 20/20.30+0😊 da går det fint om vi må opp på natta! 

Anonymkode: cd345...c47

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når vi er i en sliten tralt her hjemme legger hele familia seg kl 20/20.30+0😊 da går det fint om vi må opp på natta! 

+0 var skrivefeil😅

Skrevet

Desverre er det sånn at noen er bare mer syk enn andre 🙈 her nytter det ikke å planlegge noe 😅 Da 4åringen starta i barnehagen når han var 1 år og 5 måneder, gikk det 1 uke, så ble han syk. Fra da var han mer syk enn frisk frem til operasjon av mandler i mai i fjor. Minste ble født prematur januar i fjor, han har vært mye syk. Så satser på han er litt mer rusta til da han begynner i barnehagen 🙈 

Anonymkode: 347cd...7d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...