AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Mitt barn er nå 4 mnd. Når jeg ammer, har han begynt å dra i nippelen og snu seg unna. Ikke hver gang, men ca 40-50% av tiden. Tenkt at jeg rett og slett ikke har nok melk, så har begynt med tillegg. Tre flasker i døgnet. Noen ganger på flasken også, så snur han seg unna. Lurt på om det kanskje blir for mye, Men hvis jeg tar bort flasken, eller puppen, så blir han fly forbanna og viser tydelige tegn på at han er sulten... Noen som har erfaringer med dette? Hvordan gjorde dere evt så det gikk over?Er mitt første barn... Anonymkode: 05b34...28e
myMa Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Det samme skjedde da jenta mi var ca 3,5 måneder. Innen hun var 4 måneder så ammet jeg kun på morgenen. Pumpet en del for å prøve å opprettholde/øke produksjonen. Da hun var ca 5 måneder var det omtrent slutt med amming. Jeg pumpa så jeg fikk gitt 1 flaske mm i døgnet til hun var ca 6 måneder. Ser I ettertid at jeg brukte altfor mye tid og energi på pumping. Jeg burde gitt meg før men jeg syntes det var tungt psykisk å skulle gi opp ammingen. Fikk rett og slett ammesorg. Etter ett par uker så var det helt greit 😊 Jeg vet at babyer kan ha en litt vanskelig periode rundt 4 måneders alder. Ofte så går det over igjen. Du må nok pumpe deg en del om du skal prøve å opprettholde produksjonen og se om det går over. Noen er også veldig tidlig ute med tenner.. Kan det være noe på gang?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Blir han forstyrret? Er det bedre å sitte på et mørkt rom? Anonymkode: 6d829...302 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, myMa skrev: Det samme skjedde da jenta mi var ca 3,5 måneder. Innen hun var 4 måneder så ammet jeg kun på morgenen. Pumpet en del for å prøve å opprettholde/øke produksjonen. Da hun var ca 5 måneder var det omtrent slutt med amming. Jeg pumpa så jeg fikk gitt 1 flaske mm i døgnet til hun var ca 6 måneder. Ser I ettertid at jeg brukte altfor mye tid og energi på pumping. Jeg burde gitt meg før men jeg syntes det var tungt psykisk å skulle gi opp ammingen. Fikk rett og slett ammesorg. Etter ett par uker så var det helt greit 😊 Jeg vet at babyer kan ha en litt vanskelig periode rundt 4 måneders alder. Ofte så går det over igjen. Du må nok pumpe deg en del om du skal prøve å opprettholde produksjonen og se om det går over. Noen er også veldig tidlig ute med tenner.. Kan det være noe på gang? Barnet til min søster, og barnet til hans søster fikk første tanna rundt 4 mnd.. så er jo ikke utenkelig, selv om jeg skulle ønske tennene var der et par uker til. 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir han forstyrret? Er det bedre å sitte på et mørkt rom? Anonymkode: 6d829...302 Vet ikke. Prøvd både med og uten lys, liggende stilling, bakoverlent, vanlig. Pleier å hoppe på en pilatesball for å roe han ned når jeg har svake knær, og den pleier å gjøre susen, men ikke når han driver å napper og snur seg. Merker selv at jeg blir stresset når han driver sånn, både fordi det er vondt og fordi han blir sur.. prøvd å ha litt rolig musikk i bakgrunnen, men ser ikke ut til å fungere. Han sovner etterhvert, så vet ikke om det «bare» er for at han er sliten... er ihvertfall utrolig slitsomt, vondt og stressende.. føler meg hjelpesløs når jeg ikke på en måte skjønner hva som er galt. Men igjen har vi ikke hatt noen form for problemer før dette her som har kommet nå de siste par ukene, alt har liksom bare gått så bra...så jeg blir rett og slett redd og lei meg nå som det tydeligvis er noe som ikke er helt okei.. vil jo bare at han skal ha det bra..🙁 Anonymkode: 05b34...28e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Skrevet 20. oktober 2020 Min er omtrent like gammel, og er også en tullekopp på puppen for tia. Jeg tilbyr ofte, spesielt når han nettopp har våkna eller er kosetrøtt ammer han greit. Så lenge han har våte bleier tenker jeg det er en fase, og da får vi heller leve med at det blir mye småspising. Han spiser godt på kveld og natt da... 😴 Anonymkode: 6e437...e02
Sunshineyellow Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Jeg hadde også problemer rundt 3-4 mnd. Det var min siste, og da forsto jeg hvorfor folk mener de mister melken. Men var bare å stå i det. Ammet han til han var 18 mnd
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #7 Skrevet 20. oktober 2020 Om du tror du har for lite melk, må du amme mer, mer amming mer melk. Det du beskriver er helt vanlig baby oppførsel 😐 Anonymkode: 00dd2...927
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 Hvorfor trodde du at du har for lite melk? Nå har du ved å innføre mme sørget for å faktisk få mindre melk, og forsterke problemene... Anonymkode: d617f...22a
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du tror du har for lite melk, må du amme mer, mer amming mer melk. Det du beskriver er helt vanlig baby oppførsel 😐 Anonymkode: 00dd2...927 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor trodde du at du har for lite melk? Nå har du ved å innføre mme sørget for å faktisk få mindre melk, og forsterke problemene... Anonymkode: d617f...22a Baby slet med å komme opp i vekt frem til 1,5 mnd, og når han var 2,5-3 mnd gammel ble han aldri fornøyd, og når han først var det så holdt det i en halvtime. Så jeg ble rådet til å gi tillegg først på kvelden, og helsestasjonen snakka om det allerede når baby var 2 uker gammel.. dessuten er det så vondt at han napper i nippelen, og jeg blir stresset når han blir sur, så det hjelper ikke på ammingen det heller. Anonymkode: 05b34...28e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå