AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Min lille på 7 måneder holder på å få sin første tann, hva bør jeg være obs på? Jeg kjenner og ser spissen av tanna, men han har ingen av de kjente symptomene. Han har spist mindre enn før, men er ikke irritabel og grinete. Er det noe jeg bør være obs på? Bør jeg sjekke han flere ganger i løpet av natta i tilfelle han får feber? Hilsen førstegangsmor Anonymkode: f075a...b90
Sariou Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Du trenger ikke være obs på noe, men kjøp tannbørste og tannkrem i morgen. Puss tanna med en bitteliten (omtrent som babyens lillefingrenegl) mengde tannkrem, morgen og kveld. Du trenger selvfølgelig ikke sjekke for feber. Om han sover seg gjennom en eventuell feber er jo det helt uproblematisk.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg ville ha sjekket barnet for feber på natta. Jeg har ubehagelige erfaringer med feber på mi lille frøken. Ho har hatt feberkramper flere ganger på 1 halvt år. 😔 Anonymkode: 0372e...ce5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 41 minutter siden, Sariou skrev: Du trenger ikke være obs på noe, men kjøp tannbørste og tannkrem i morgen. Puss tanna med en bitteliten (omtrent som babyens lillefingrenegl) mengde tannkrem, morgen og kveld. Du trenger selvfølgelig ikke sjekke for feber. Om han sover seg gjennom en eventuell feber er jo det helt uproblematisk. Tannbørste og tannkrem allerede? Bør vi ikke vente til tanna er ute? Jeg ser kun spissen enda. Anonymkode: f075a...b90
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha sjekket barnet for feber på natta. Jeg har ubehagelige erfaringer med feber på mi lille frøken. Ho har hatt feberkramper flere ganger på 1 halvt år. 😔 Anonymkode: 0372e...ce5 Det er det jeg er redd for også, feber og feberkramper uten at jeg merker det Anonymkode: f075a...b90
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tannbørste og tannkrem allerede? Bør vi ikke vente til tanna er ute? Jeg ser kun spissen enda. Anonymkode: f075a...b90 Når tanna bryter igjennom er det bare å begynne. Anonymkode: 8ce85...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Det er en myte at de får feber av å få tenner, så det kan du ta helt med ro. De kan få litt såre gommer akkurat når tanna graver seg fram, noen blir grinete fordi de får vondt. Sørg for tilgang til bitering, gjerne legg den litt i kjøleskapet. Kjøp tannbørste og tannkrem, man begynner å pusse med en gang tanna synes litt. Men mindre tannkrem enn nevnt over, lillefingerneglstørrelse er for over et år, for under et år er det en knapt synlig mengde, altså ta tannbørsten ørlitt bortpå tannkremen så du såvidt ser at det kommer litt på børsten. Anonymkode: b32b5...567
Sariou Skrevet 20. oktober 2020 #8 Skrevet 20. oktober 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tannbørste og tannkrem allerede? Bør vi ikke vente til tanna er ute? Jeg ser kun spissen enda. Anonymkode: f075a...b90 Nei, hvorfor det? Det er veldig begrenset hvor godt du får pusset uansett. Absolutt ingen grunn til å vente. 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er en myte at de får feber av å få tenner, så det kan du ta helt med ro. De kan få litt såre gommer akkurat når tanna graver seg fram, noen blir grinete fordi de får vondt. Sørg for tilgang til bitering, gjerne legg den litt i kjøleskapet. Kjøp tannbørste og tannkrem, man begynner å pusse med en gang tanna synes litt. Men mindre tannkrem enn nevnt over, lillefingerneglstørrelse er for over et år, for under et år er det en knapt synlig mengde, altså ta tannbørsten ørlitt bortpå tannkremen så du såvidt ser at det kommer litt på børsten. Anonymkode: b32b5...567 På tannkremen som er fra 0-3 år står det at man skal bruke tilsvarende en ert. Lillefingerneglen til en seks måneder gammel baby er så liten, at det blir mindre enn en ert. Men akkurat hvor mye man bruker er ikke så viktig, så lenge man ikke bruker mye. Babyen klarer jo ikke spytte, så det er fint å begrense mengden de svelger.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #9 Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, Sariou skrev: Nei, hvorfor det? Det er veldig begrenset hvor godt du får pusset uansett. Absolutt ingen grunn til å vente. På tannkremen som er fra 0-3 år står det at man skal bruke tilsvarende en ert. Lillefingerneglen til en seks måneder gammel baby er så liten, at det blir mindre enn en ert. Men akkurat hvor mye man bruker er ikke så viktig, så lenge man ikke bruker mye. Babyen klarer jo ikke spytte, så det er fint å begrense mengden de svelger. Siden barnet kun har fått/får en tann så var det vel derfor det ble snakk om en såpass liten mengde.. Anonymkode: 8f24b...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå