AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Hei! Jeg ville lage en anonym tråd for oss som venter på LIS1. Tenker vi kan dele tanker og ideér om denne vanskelige prosessen. Vi er jo midt i ansettelsesprossen nå, så vi kan lufte våre tanker for å redusere litt på nervøsiteten. Jeg kan starte med noen spørsmål: 1. Har dere blitt innkalt til intervju? I så fall, hvor mange? 2. Kan vi kanskje samle alle sykehusene som har hatt intervjurunder slik at vi slipper å vente på innkallelse fra dem? Her er min liste over de jeg vet har hatt intervjuinnkallelser: OUS, Ahus, Ålesund, Molde, Diakonhjemmet, Nordlandssykehuset i Bodø, Haukeland, Stavanger, Kalnes, Tromsø, Namsos, Helgelandssykehuset i Mosjøen og Sandnessjøen, St. Olavs hospital, Levanger og Tønsberg. Har noen flere å legge til? Anonymkode: 67385...bb2 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Iflg Jodel her jeg bor har Kristiansand, Volda, Haraldsplass, Tynset, Drammen og Bærum også kalt inn til intervju. Jeg er ikke medisinerstudent btw, bare en som sniker. Men har du fått intervju da ts? Anonymkode: baea5...8eb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Å, takk for svar! Hvor finner jeg denne informasjonen på Jodel? Jeg har fått 2 intervjuer, men er svært usikker på om jeg får pga. stor konkurranse... Anonymkode: 67385...bb2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #4 Skrevet 22. oktober 2020 Har NLSH Lofoten eller NLSH Vesterålen hatt intervju enda? De pleier kjøre samtidig som Bodø. (P.s. bare helsesekretær, men får med meg snakket i gangene). Kan du søke over hele landet, eller må det være universitetssykehus, regionssykehus? Lokalsykehus? Finnmark? Sykehuset Hammerfest? Anonymkode: 092f0...6f3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #5 Skrevet 23. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har NLSH Lofoten eller NLSH Vesterålen hatt intervju enda? De pleier kjøre samtidig som Bodø. (P.s. bare helsesekretær, men får med meg snakket i gangene). Kan du søke over hele landet, eller må det være universitetssykehus, regionssykehus? Lokalsykehus? Finnmark? Sykehuset Hammerfest? Anonymkode: 092f0...6f3 Er ikke sikker, men de aller fleste sykehusene i landet har nå hatt intervjuinnkallelser, så regner med at de har hatt! Kan søke alle sykehus i Norge som har LIS1-tjeneste, og det er alt fra universitetssykehus, regionsykehus til lokalsykehus! Finnmark og Hammerfest har LIS1 ja Anonymkode: 67385...bb2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #6 Skrevet 24. oktober 2020 Hvorfor er det så vanskelige for medisinstudenter å få LIS1? Hva gjør de som ikke får i mellomtida? Og er det ikke krise om man aldri blir lege etter en 6 år utdanning? Vurderer å bli lege, men mister mer og mer lysten også når jeg hører om denne legestreiken og arbeidsforholdene. Angrer dere på medisinstudiet? Anonymkode: 5c6d0...dbd
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #7 Skrevet 24. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så vanskelige for medisinstudenter å få LIS1? Hva gjør de som ikke får i mellomtida? Og er det ikke krise om man aldri blir lege etter en 6 år utdanning? Vurderer å bli lege, men mister mer og mer lysten også når jeg hører om denne legestreiken og arbeidsforholdene. Angrer dere på medisinstudiet? Anonymkode: 5c6d0...dbd Ikke nok plasser. De tar andre jobber i mellomtiden, før de søker på nytt. Man er jo lege, men får ikke startet på noen spesialisering. Har aldri hørt om noen som aldri fikk turnus, selv om de sikkert finnes. De får jobber som ikke er kliniske, eller finner på noe annet. Anonymkode: 9491e...fcf 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #8 Skrevet 24. oktober 2020 Lykke til! Hilsen førsteårsstudent som allerede gruer seg til venting på LIS1... ❤️ Anonymkode: 5082d...ad6 3
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #9 Skrevet 24. oktober 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det så vanskelige for medisinstudenter å få LIS1? Hva gjør de som ikke får i mellomtida? Og er det ikke krise om man aldri blir lege etter en 6 år utdanning? Vurderer å bli lege, men mister mer og mer lysten også når jeg hører om denne legestreiken og arbeidsforholdene. Angrer dere på medisinstudiet? Anonymkode: 5c6d0...dbd Jeg har angret siden 3. året. Jeg er veldig glad i faget og å møte pasienter, men jeg unner virkelig ingen realiteten av å arbeide som lege. Det er altfor lange vakter, kamp om stillingene (selv etter lis1) og man har et så stort ansvar til enhver tid at jeg tror egentlig ikke dette er verdt det. Nesten hver eneste overlege klager over arbeidslivet sitt når jeg har hatt praksis på sykehuset. Og det er svært underbetalt - i forhold til arbeidsmengden og ansvaret - hvis man sammenligner med andre yrkesgrupper. Tror det er slik at de fleste leger er så pliktoppfyllende at de klager sjeldent på lønn, men jeg synes vi fortjener høyere lønn eller mindre arbeidsmengde. Om jeg kunne velge igjen - hadde gått for tannlege helt seriøst. Anonymkode: 67385...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #10 Skrevet 24. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har angret siden 3. året. Jeg er veldig glad i faget og å møte pasienter, men jeg unner virkelig ingen realiteten av å arbeide som lege. Det er altfor lange vakter, kamp om stillingene (selv etter lis1) og man har et så stort ansvar til enhver tid at jeg tror egentlig ikke dette er verdt det. Nesten hver eneste overlege klager over arbeidslivet sitt når jeg har hatt praksis på sykehuset. Og det er svært underbetalt - i forhold til arbeidsmengden og ansvaret - hvis man sammenligner med andre yrkesgrupper. Tror det er slik at de fleste leger er så pliktoppfyllende at de klager sjeldent på lønn, men jeg synes vi fortjener høyere lønn eller mindre arbeidsmengde. Om jeg kunne velge igjen - hadde gått for tannlege helt seriøst. Anonymkode: 67385...bb2 Ja ... skjønner den. Det er mye biologi som må pugges inn, noe som heller ikke frister for meg, hehe. Er mye bedre i matte og liker det også. Men liker også fysikk og kjemi. Tror det blir siving på meg. :P Anonymkode: 5c6d0...dbd
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #11 Skrevet 24. oktober 2020 Ville bare ønske lykke til 😊Når får du/dere svar? Anonymkode: 3b003...ea7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2020 #12 Skrevet 24. oktober 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville bare ønske lykke til 😊Når får du/dere svar? Anonymkode: 3b003...ea7 Tusen takk, så hyggelig at du heier på oss❤️ Om snart 1 uke! Anonymkode: 67385...bb2 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2020 #13 Skrevet 2. november 2020 Se det folkens, spente på første tilbudsrunde i morgen? Har dere troa? Anonymkode: 97ae3...607
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 Hvordan har det gått med dere?🙂 Anonymkode: 3b003...ea7 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Dårlig 😂 Anonymkode: 97ae3...607
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 Ts her. Jeg var heldig og fikk lis1, men for en belastende prosess det var. Vil bare si at man ikke må gi opp! På 14.11.2020 den 22.41, AnonymBruker skrev: Dårlig 😂 Anonymkode: 97ae3...607 Var det din første søknadsrunde? Anonymkode: 67385...bb2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #17 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg var heldig og fikk lis1, men for en belastende prosess det var. Vil bare si at man ikke må gi opp! Var det din første søknadsrunde? Anonymkode: 67385...bb2 Nei, andre. Kanskje der er en mikroskopisk sjanse en av de siste rundene. Hvis ikke får jeg håpe på bedre lykke neste gang. Anonymkode: 97ae3...607
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #18 Skrevet 19. november 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, andre. Kanskje der er en mikroskopisk sjanse en av de siste rundene. Hvis ikke får jeg håpe på bedre lykke neste gang. Anonymkode: 97ae3...607 Mange som ikke fikk av de jeg kjenner også... Er det mange intervjuer du var på? Anonymkode: 67385...bb2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #19 Skrevet 19. november 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange som ikke fikk av de jeg kjenner også... Er det mange intervjuer du var på? Anonymkode: 67385...bb2 Jeg hadde ett. Hadde du mange? Noen ganger hører jo man at de fyller opp med folk som ikke har vært på intervju. Men igjen, da har man flaks. Anonymkode: 97ae3...607
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #20 Skrevet 19. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ett. Hadde du mange? Noen ganger hører jo man at de fyller opp med folk som ikke har vært på intervju. Men igjen, da har man flaks. Anonymkode: 97ae3...607 Jeg hadde 2, og fikk tilbud i 2. runde, så krysser fingrene for deg også, det er ikke over enda selv om det kanskje føles sånn ut. Anonymkode: 67385...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå