AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Del Skrevet 19. oktober 2020 Vi planla å starte prøvingen snart. På nyåret kanskje. Derfor valgte jeg å slutte på p-piller i september. Gått på pillen i 10 år og va redd for at det ville ta tid å komme inn i syklus igjen. etter at jeg sluttet har jeg følt meg elendig. Jeg er mye sur og irritert og tviler på hele forholdet med samboer. Tenker at jeg ikke vet om jeg vil ha barn med han, om jeg skal gå fra han osv.... føler meg ikke sett eller hørt og er veldig nærtagende. Jeg gråter mye og føler meg generelt nedstemt. Dette er ting jeg aldri har følt på ila det 7 år lange forholdet vårt. Jeg har aldri vurdert å gå i fra ham. Vi kjøpte hus sammen for 6 mnd siden! jeg lastet ned appen flo når jeg sluttet på pillene. Og ser at der har jeg logget sist gang jeg følte meg deprimert eller trist. Der var i dagene rundt første eggløsning. Nå ser jeg at jeg er i dagene rundt eggløsning igjen. Kan dette ha noe sammenheng? Typisk pms kommer jo i perioden mellom eggløsning og mens.... mens det jeg sliter med kommer i dagene før og under eggløsning tydeligvis. kanskje det ikke kommer av pillene i det hele tatt. Kanskje alt holder på å gå til helvete for alt jeg vet. Men kan det være hormoner på ville veier etter pilleslutt? Anonymkode: f41e0...cc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 19. oktober 2020 #2 Del Skrevet 19. oktober 2020 P-piller tilfører en jevn strøm hormoner gjennom hele syklusen, som gjør at dine naturlige hormoner "går i dvale". Når du så slutter med p-piller, vil kroppen vekkes ut av denne dvalen, men ikke ha peiling hva den skal gjøre siden det er så lenge siden. Helt naturlig at kroppen er litt hormonforvirret de første ukene 😉 Det går seg nok snart til 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå