Gå til innhold

Plutselig ekstremt emosjonell 7 måneder etter fødsel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble altså mamma for 7 måneder siden og har hatt en fin permisjonstiden så langt med en ganske så rolig og snill baby. 

MEN.. De siste ukene har jeg merket at jeg er så ekstremt "sårbar" og emosjonell. Jeg kan gråte i timesvis for triste ting jeg leser om eller ser på tv. Særlig ting som omhandler barn. 

Det siste nå var en veldig trist video på tiktok som har preget meg veldig for å si det mildt. Jeg kan plutselig knekke sammen bare jeg tenker på det. Særlig om kvelden, etter at poden har lagt seg. 

Jeg er ellers glad og tilfreds med hverdagen men kjenner at dette påvirker meg mer og mer. 

Er det noen flere som har hatt det sånn?? 😔 Hvor lenge varte det i såfall? 

Anonymkode: c1456...456

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig mye hormoner i gang, kanskje du får mensen tilbake? Du kan ikke være gravid igjen? 

Anonymkode: 44059...334

Skrevet

.. Ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld! Ellers som den over skrev: mensen på vei tilbake? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig mye hormoner i gang, kanskje du får mensen tilbake? Du kan ikke være gravid igjen? 

Anonymkode: 44059...334

6 minutter siden, Kenelz skrev:

.. Ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld! Ellers som den over skrev: mensen på vei tilbake? 

Jeg fikk mensen tilbake for 3-4 måneder siden. Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er gravid men det skader jo ikke å sjekke. 

Kanskje jeg bare holder på å sprekke av glede og kjærlighet og følelser for jenta mi. Så blir det litt overload kanskje.. Uff, det er alikevel ganske slitsomt. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg fikk mensen tilbake for 3-4 måneder siden. Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke er gravid men det skader jo ikke å sjekke. 

Kanskje jeg bare holder på å sprekke av glede og kjærlighet og følelser for jenta mi. Så blir det litt overload kanskje.. Uff, det er alikevel ganske slitsomt. 

Skjønner det 😊❤️ Men skader som sagt ikke å dobbelsjekke! Min mor ble gravid igjen uten å vite det mens hun ammet.. Og her er jeg! 

Skrevet

Sånn har jeg det i stadig økende grad, barnet blir snart 4🤷🏻‍♀️ 

Anonymkode: 57e95...198

Skrevet

Du har blitt mamma..følelsesregisteret ditt er føkka for alltid. Gratulerer! 😘🥰🤣

Anonymkode: 24b53...8fa

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Særlig om kvelden, etter at poden har lagt seg.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg bare holder på å sprekke av glede og kjærlighet og følelser for jenta mi.

Beklager avsporing, men du vet at "pode" betyr guttunge?

Ellers sier jeg meg enig med de andre i at du bør ta en graviditetstest hvis du plutselig føler deg mer følsom.

Jeg er kjempefølsom av natur, og enda mer etter at jeg fikk min datter, så jeg forstår hvis du synes det er slitsomt.

Anonymkode: 98612...92a

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager avsporing, men du vet at "pode" betyr guttunge?

Ellers sier jeg meg enig med de andre i at du bør ta en graviditetstest hvis du plutselig føler deg mer følsom.

Jeg er kjempefølsom av natur, og enda mer etter at jeg fikk min datter, så jeg forstår hvis du synes det er slitsomt.

Anonymkode: 98612...92a

Se der ja.. Jeg visste ikke at ordet var kjønnsspesifikt 🙈

Takk for respons. 😊 Jeg håper det går seg til litt ihvertfall for nå er det ganske ekstremt. Vi lever jo litt i en boble her hjemme så jeg tenker at det kanskje blir godt å jobbe litt igjen snart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...