Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kjæreste som er så utrolig snill mot alle andre, og jeg blir oppriktig irritert!

Som et vanlig menneske skjer det ting og tang rundt han (med venner) som plager han, men han nekter ta det opp med de det gjelder for å ordne opp. Som kjæresten hans er det sinnssykt irriterende å være vitne til at han egentlig har det kjipt, men er for konfliktsky til å si ifra! 

Jeg har prøvd å si at han må si fra, og foreslått hyggelige måter å gjøre dette på, men det skjer aldri. Istedet snakker han om det som plager han, til meg. Og jeg må bare sitte, høre på og støtte han, når løsningen egentlig er enkel.

Det verste er nesten at han er så søt og snill mot alle andre uansett humør, men med meg kan han si akkurat det han tenker, uten å tenke på hvor lite konstruktivt det er og hvor sårende det er. 

Jeg skjønner at det er ubehagelig å si fra om ditt og datt, men her jobber jeg med å få selvtillit og stå opp for meg selv, mens selvtilliten hans nekter å la han stå opp for seg. Det er slitsomt, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Skal jeg bare fortsette som nå, og trøste og støtte? 

Anonymkode: 0bd88...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han traumatisert? Hvor lenge siden skjedde det evt?

Og hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: a1248...635

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg bare fortsette som nå, og trøste og støtte? 

Å fortsette å gjøre det samme, men forvente et annet resultat er idioti -

Albert Einstein 

Anonymkode: 906ba...5ce

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er han traumatisert? Hvor lenge siden skjedde det evt?

Og hvor lenge har dere vært sammen?

Mobbing/utestenging i flere år før han flyttet, fikk gode venner og møtte meg. Det har nok noe med saken å gjøre. 

Ironien er at han sier det er så mye drama i jentegjenger, men det er ikke direkte drama; I min vennegjeng sier vi ifra når noe ikke er greit. Da blir det diskusjoner og kanskje krangler, men samtidig ordner det seg alltid til slutt. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å fortsette å gjøre det samme, men forvente et annet resultat er idioti -

Albert Einstein 

Anonymkode: 906ba...5ce

Jeg forventer jo ikke et annet resultat om jeg fortsetter som nå! Tenkte bare folk kanskje mener det ikke er mitt ansvar/har noe med meg å gjøre å få han til å gjøre noe han ikke vil.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mobbing/utestenging i flere år før han flyttet, fikk gode venner og møtte meg. Det har nok noe med saken å gjøre. 

Ironien er at han sier det er så mye drama i jentegjenger, men det er ikke direkte drama; I min vennegjeng sier vi ifra når noe ikke er greit. Da blir det diskusjoner og kanskje krangler, men samtidig ordner det seg alltid til slutt. 

Jeg forventer jo ikke et annet resultat om jeg fortsetter som nå! Tenkte bare folk kanskje mener det ikke er mitt ansvar/har noe med meg å gjøre å få han til å gjøre noe han ikke vil.

Det stikker mye dypere enn dette vil jeg tro.

Skal man ordne en selvinnsikt må man finne roten for at den er dårlig og luke den ut.

Og ironien er at folk som sier de ikke liker drama er de som lager mest drama. Og dersom man vil ha slutt på drama så må man møte det, når en føler seg sterk nok for det. Og så lyse det opp og gi det kjærlighet.

Gjest byråkrati
Skrevet

Vil ikke si dette er å være snill. Han er falsk. Han har åpenbart problemer med mennesker iblant men later som om alt er bra. Da er han uærlig. En person som smiler til deg og prater, for så å snakke dritt om deg sekundet du snur ryggen til er ikke snill. 

Om du trøster og støtter, så enabler du at han kan sutre til deg uten å ta tak. Det forsterker oppførselen. Noen mennesker er fanget i victim complex og kommer seg aldri videre. Om han ikke tar tak i problemene, så spørs det om dette noen gang vil endre seg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stikker mye dypere enn dette vil jeg tro.

Skal man ordne en selvinnsikt må man finne roten for at den er dårlig og luke den ut.

Og ironien er at folk som sier de ikke liker drama er de som lager mest drama. Og dersom man vil ha slutt på drama så må man møte det, når en føler seg sterk nok for det. Og så lyse det opp og gi det kjærlighet.

Han lager oppriktig ingen drama! Han er en skikkelig people-pleaser, og hjelper til og ordner opp dersom det blir drama. 

3 minutter siden, byråkrati skrev:

Vil ikke si dette er å være snill. Han er falsk. Han har åpenbart problemer med mennesker iblant men later som om alt er bra. Da er han uærlig. En person som smiler til deg og prater, for så å snakke dritt om deg sekundet du snur ryggen til er ikke snill. 

Om du trøster og støtter, så enabler du at han kan sutre til deg uten å ta tak. Det forsterker oppførselen. Noen mennesker er fanget i victim complex og kommer seg aldri videre. Om han ikke tar tak i problemene, så spørs det om dette noen gang vil endre seg

Han snakker aldri dritt om folk, han forklarer bare hva som plager han og hvorfor. Men jeg ser poenget ditt.

Du har rett i det siste du sier der. Jeg var der selv engang, og er vel der på en måte nå, men jeg jobber med meg selv for å endre det. Man kan liksom ikke leve sånn i all evighet.

Skrevet

Pusekatt uten ryggrad. Dump og finn deg en badboy som klarer å stå opp for seg selv

Anonymkode: 20894...975

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han lager oppriktig ingen drama! Han er en skikkelig people-pleaser, og hjelper til og ordner opp dersom det blir drama. 

Dette er griser som flyr for min del. Jeg bryr meg ikke det grann om hva andre tenker heller.

Håper noen andre på forumet kan hjelpe deg mer enn jeg kan.

Skrevet

No More Mr. Nice Guy

Få han til å lese og jobbe med den. Gjerne les den du også, kanskje ilag. 

Anonymkode: 7872f...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...