AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Var hos tannlege i Bergen grunnet regulering, som nevnte jeg kanskje må fjerne visdomstennene fordi jeg nå i voksen alder skal få regulering. Visdomstennene mine har ikke kommet fram enda (jeg er 25), men jeg har de siste månedene merket litt ubehag der bak av og til, og at det er vondt å tygge. Disse må fjernes kirurgisk, og tannlege sa 4000,- per tann. Jeg synes dette hørtes helt vilt ut, har nå Googlet litt og kommet fram til at dette ER ganske vilt, haha. Derfor lurer jeg på, hvor mye betalte du for å trekke visdomstenner? Skriv om behandlingen din var kirurgisk eller ikke. Jeg tar veldig gjerne i mot tips om klinikk i Bergensområdet. Anonymkode: de08b...62b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Og hvor vondt vil du si det var på en skala 1-10? Anonymkode: de08b...62b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Ikke kirurgisk og betalte 1800 per tann pluss bedøvelse, ca 200 kr. Ikke noe særlig vondt, tok smertestillende ut dagen og en på morgenen dagen etter 600 mg ibux. Husker ikke hvilke klinikk, var 8 år siden Svogeren min tok de kirurgisk og fikk pinex etterpå mer veit jeg ikke men det gikk kjempefint Anonymkode: dcd70...cff
emlia Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Tror det er en vill pris du har fått. Undersøk andre steder også. Og husk å sjekke om du kan få noe tilbake 👍
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Betalte 3.000,- for den ene og 1.500,- for den andre. Førstnevnte hadde en "krok" på enden av tannen og lå tett på en nerve. Jeg så røntgenbildene og tannen hadde en skikkelig fiskekrok, og det var tydelig at den måtte deles opp før ekstraksjon for ikke å ødelegge tannkjøttet. Tannlegen sendte meg derfor videre til en tannlege som også være kjeveortoped og kirurg ettersom han mente det krevde en spesialist for å få operert den ut. Dette var en klinikk i Oslo sentrum, og han var kjempeflink. Den andre hadde litt krok men ikke like mye, og lå ikke like dypt. Den trakk tannlegen ut selv. Smertemessig var det helt kurant, fikk lokalbedøvelse. Bare litt stress å holde det rent, ellers ikke vondt. (Kan legge til at jeg tidligere bodde i London og tannlegen der sendte meg videre til en spesialist som skulle ha 10,000 kr for å trekke den ene, vanskelige tannen. Jeg sa heldigvis nei til det og ventet til jeg var hjemom. Det er lett å bli lurt). Anonymkode: 2c5a7...204
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, emlia skrev: Tror det er en vill pris du har fått. Undersøk andre steder også. Og husk å sjekke om du kan få noe tilbake 👍 Takk, det skal jeg! 😄 Jeg har googla litt, og lurer på om Helfo faktisk dekker inntil en viss sum "alltid" når man må trekke visdomstenner kirurgisk? Mulig jeg er helt ute på bærtur her, men det var slik jeg tolket det - kanskje noen som vet litt bedre ser dette og kan gi meg et svar 😄 8000,- til sammen er iaf lite relevant, haha. Anonymkode: de08b...62b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 Så lenge det er klassifisert som kirurgisk dekker helfo mye. Jeg fikk det. Hvis det derimot er nok å trekke den (ofte i overkjeven) så får du det ikke dekt, men det er jo billigere uansett. Anonymkode: cfe8f...b7c
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så lenge det er klassifisert som kirurgisk dekker helfo mye. Jeg fikk det. Hvis det derimot er nok å trekke den (ofte i overkjeven) så får du det ikke dekt, men det er jo billigere uansett. Anonymkode: cfe8f...b7c Ja, ingenting av tannen er ute eller har vist antydning til å komme ut, så blir vel kirurgisk evt uansett Merker bare et "press" der som jeg ikke har merket tidligere, også er det vondt å tygge av og til. Så Helfo dekker faktisk en del altså? Hadde vært så deilig om jeg kunne fått til dette for kanskje 4000,- eller noe altså... Tenner er dyrt og skummelt Takk for svar! Anonymkode: de08b...62b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 Finn en med avtale! Mulig du trenger henvisning fra din faste tannlege da! Jeg betalte rundt 1500kr for en tann i en sidegate i Marken, resten gikk på frikort 2, noen måneder senere skulle jeg ta tann nummer to, men da hadde jeg nådd frikortgrensen på kort 2 og slapp derfor å betale! Anonymkode: ad71a...054
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Kirurg i fjor, 2 000 kr pr tann Anonymkode: ad2e1...3b0
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finn en med avtale! Mulig du trenger henvisning fra din faste tannlege da! Jeg betalte rundt 1500kr for en tann i en sidegate i Marken, resten gikk på frikort 2, noen måneder senere skulle jeg ta tann nummer to, men da hadde jeg nådd frikortgrensen på kort 2 og slapp derfor å betale! Anonymkode: ad71a...054 Her var jeg http://www.markentann.no/index-2.html Anonymkode: ad71a...054
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finn en med avtale! Mulig du trenger henvisning fra din faste tannlege da! Jeg betalte rundt 1500kr for en tann i en sidegate i Marken, resten gikk på frikort 2, noen måneder senere skulle jeg ta tann nummer to, men da hadde jeg nådd frikortgrensen på kort 2 og slapp derfor å betale! Anonymkode: ad71a...054 Ååå, takk for svar! 1500,- evt hadde jo vært helt fantastisk Husker du hva tannlegesenteret het? Marken Tannlegesenter muligens? Eller kanskje Tannlegene Stangeland og Sæle? Merker jeg har litt klump i magen pga det her fordi jeg er så redd for å måtte betale kjempemye. Ble litt letta av svaret ditt Anonymkode: de08b...62b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her var jeg http://www.markentann.no/index-2.html Anonymkode: ad71a...054 Perfekt, TUSEN takk! 😄 Anonymkode: de08b...62b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 Ca. 5000 for to tenner, fikk etterbetalt ca. 1500 fordi jeg gikk over egenandelsgrensa for frikort 2. Anonymkode: 0df5a...622
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #15 Skrevet 19. oktober 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ca. 5000 for to tenner, fikk etterbetalt ca. 1500 fordi jeg gikk over egenandelsgrensa for frikort 2. Anonymkode: 0df5a...622 Bare å hoppe på og få gjort det i år mtp egenandelsgrensa da altså, takk for svar Anonymkode: de08b...62b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #16 Skrevet 19. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ååå, takk for svar! 1500,- evt hadde jo vært helt fantastisk Husker du hva tannlegesenteret het? Marken Tannlegesenter muligens? Eller kanskje Tannlegene Stangeland og Sæle? Merker jeg har litt klump i magen pga det her fordi jeg er så redd for å måtte betale kjempemye. Ble litt letta av svaret ditt Anonymkode: de08b...62b Dette er et par år siden vel og merke, men du kan jo bare ta en telefon og høre med de forskjellige stedene😊 Anonymkode: ad71a...054
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #17 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg betalte rundt 2000 per tann for å fjerne dem kirurgisk. Det kan nok bli dyrere hvis det er noe spesielt med røttene etc. Smertemessig syns jeg ikke det var noen ting å snakke om. Jeg trengte kun litt Paracet/Ibux senere samme kveld som operasjonen begge gangene, ellers var jeg helt smertefri. Noen får dog litt komplikasjoner eller hevelser i ettertid, men det fikk ikke jeg, og da var det veldig greit. Anonymkode: 6465d...1fb
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #19 Skrevet 19. oktober 2020 Ingenting, eller muligens 10 euro i Praxisgebühr. Fikk fjernet alle fire samtidig i Tyskland under narkose. Anonymkode: 380fc...bd9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #20 Skrevet 19. oktober 2020 Betalte 3000 for å ta begge visdomstennene på venstre side. Kirurgisk. (Skjøre i benet med sirkelsag.) Dette er ca 10 år siden. Anonymkode: fad31...bce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå