AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Vi bor i dag i leilighet sentralt i en storby, men ønsker oss mer plass samt en hageflekk. Vi har en datter på 1år som går i barnehage rett ved der vi bor. Vi vil egentlig helst finne hus/rekkehus I byen, men det er veldig dyrt og lite utvalg. Vi har nå funnet et hus i nabokommunen som har nesten alt vi ønsker oss. Problemet er bare barnehageplass. Vi har ringt alle barnehagene i nærheten av huset, og ingen har ledig plass før august. Så hvis vi kjøper må hun begynne i en barnehage et stykke unna der vi bor og mest sannsynlig blir det en liten familiebarnehage, reisevei til jobb vil fort ta dobbelt så lang tid siden barnehagene med ledig plass ligger i motsatt retning. Vi er nettopp ferdig med innkjøring i barnehagen hun går i nå, og det frister lite å først ta en ny runde når vi flytter og så på nytt i august. Burde vi bare glemme huset og heller krysse fingrene for at det dukker opp noe nærmere? Det vi har råd til i byen vil være endel mindre enn huset vi ser på nå. Budrunden er i morgen og vi klarer bare ikke å bestemme oss:( Anonymkode: 39cd5...b44
Snedig Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Situasjonen med barnehageplass vil jeg egentlig ikke si så mye om. Men er det en ting jeg har lært etter mange år på boligmarkedet og flere budrunder; det dukker ALLTID opp et nytt «perfekt» hus/leilighet. Så prøv og sette opp en liste med fakta for og i mot, og ikke la følelsene om at dette er «the one» stresse dere.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 38 minutter siden, Snedig skrev: Situasjonen med barnehageplass vil jeg egentlig ikke si så mye om. Men er det en ting jeg har lært etter mange år på boligmarkedet og flere budrunder; det dukker ALLTID opp et nytt «perfekt» hus/leilighet. Så prøv og sette opp en liste med fakta for og i mot, og ikke la følelsene om at dette er «the one» stresse dere. Takk for svar. Du har nok rett i at det dukker opp nye boliger som kan passe. Vi fikk bare så god følelse da vi var på visning. Og boligprisene stiger så raskt rundt her at jeg blir litt stressa 😕 Anonymkode: 39cd5...b44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå