AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg går med klump i magen hver dag fordi jeg er redd de ansatte synes bleieskift er det verste. Fælt å tenke på at noen andre må belemres med å skifte bleier på mitt barn. Prøver det jeg kan for å få barnet til å bæsje hjemme, men ikke så lett å styre. Er bleieskift det verste med jobben? Anonymkode: 1b2ea...5a3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 19. oktober 2020 Herregud nei... det værste med jobben er underbemanning, jævlige foreldre, barn med spesielle behov som krever mye, alltid mangel på utsyr hos barna osv.. bleieskift må være den letteste oppgaven ever Anonymkode: 1df19...832 58
minister-mio Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Nei det er absolutt ikke ille. Jeg har ikke noe i mot det egentlig. Du trenger ikke tenke sånn. Hvis man har aversjon mot bleier kan ikke jobb i barnehage være heldig. 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Absolutt ikke det verste!! Det må du ikke være redd for 😊 Vi skifter mange bleier i løpet av en dag, ikke noe vi tenker over. Anonymkode: 9e739...ec1 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Nei. Jeg syns det verste var foreldre. Krvavstore, egoistiske selvsentrerte foreldre. Bæsjebleier var helt uproblematisk. Anonymkode: 60be2...92c 16
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Skrevet 19. oktober 2020 Å tørke opp makrell i tomat som er klint utover bord, stoler og gulv er verre enn bæsjebleier! Så kjære Ts, dropp disse bekymringene dine og ikke stress med å få barnet ditt til å bæsje hjemme! Det kan føre til stress som igjen kan føre til forstoppelse som igjen fører til smerter hos barnet ditt! Anonymkode: 2fa86...343 16
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Skrevet 19. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud nei... det værste med jobben er underbemanning, jævlige foreldre, barn med spesielle behov som krever mye, alltid mangel på utsyr hos barna osv.. bleieskift må være den letteste oppgaven ever Anonymkode: 1df19...832 Trist. Anonymkode: 88cf8...9c8 27
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Skrevet 19. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: barn med spesielle behov som krever mye kvelm av å lese dette Anonymkode: c5d97...456 17
Knots Skrevet 19. oktober 2020 #9 Skrevet 19. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud nei... det værste med jobben er underbemanning, jævlige foreldre, barn med spesielle behov som krever mye, alltid mangel på utsyr hos barna osv.. bleieskift må være den letteste oppgaven ever Anonymkode: 1df19...832 Signerer denne! Og for de som reagerer på "spesielle behov" kan det være noe så smått som allergu mot egg. Eller ikke tåler ull. Men det aller verste er nok underbemanning! Og foreldre som sender syke barn i barnehagen. 10
Skogkløver Skrevet 19. oktober 2020 #10 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg meldte meg alltid til bleieskift på de små. Jobbet i barnehage i begynnelsen av 20årene. Jeg syns det var så koselig. Skikkelig kvalitetstid hvor man får full oppmerksomhet og bygger gode relasjoner med prat og sang 🥰 Litt mindre kjekt med 4åringer som fremdeles bruker bleie og må byttes på stående fordi stellebordet er for kort 🙈 men absolutt ikke det verste med jobben:) 18
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #12 Skrevet 19. oktober 2020 Nei det er en del av jobben det Bleieskift er ikke det værste med jobben i det hele tatt det går så fort Anonymkode: f0232...dc6 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #13 Skrevet 19. oktober 2020 Beste tida med barna er å skifte bleie. Altså, ikke misforstå, liker ikke bæsj eller noe.. Men det er så digg å ha litt tid med barnet alene. Altså, snakke litt, tulle litt, synge litt osv. Det er veldig trivelig! Anonymkode: 25343...073 18
Knots Skrevet 19. oktober 2020 #14 Skrevet 19. oktober 2020 Bleieskift kan ofte være en pust i bakken! Kun ett barn å konsentrere seg om, ta den tiden det tar, synge litt, skravle litt.. 9
Fjaselina Skrevet 19. oktober 2020 #15 Skrevet 19. oktober 2020 Bleieskift er ei god muligheit til å ha nokre øyeblikk med 1-1- kontakt. Egentlig betre enn mykje anna i barnehagen, der det vert mange små å følge opp på samme tid, og litt for lite tid til kvar enkelt. 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #16 Skrevet 19. oktober 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: kvelm av å lese dette Anonymkode: c5d97...456 Tolket det som om det menes på bekostning av resten av barnehruppen. Jobber selv i barnehage og i alle grupper er det noen som trenger litt ekstra. Pga lite ressurser strekker man ikke alltid til og det er utrolig kjipt å måtte ta kjipe prioriteringer gjennom dagen for så å gå hjem og føle at du ikke har fått sett alle barna. Anonymkode: 0cbd1...e29 22
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #17 Skrevet 19. oktober 2020 Nei, absolutt ikke. Det værste er foreldre som tror alt kretser rundt kun deres barn, altså kravstore foreldre. Anonymkode: 96e19...11f 7
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #18 Skrevet 19. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud nei... det værste med jobben er underbemanning, jævlige foreldre, barn med spesielle behov som krever mye, alltid mangel på utsyr hos barna osv.. bleieskift må være den letteste oppgaven ever Anonymkode: 1df19...832 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trist. Anonymkode: 88cf8...9c8 Du siste anonym misforstår. Det verste med å ha barn med spesielle behov er ikke barnet, men det at man ikke har nok personal til å følge opp barnet som trenger det og resten av barnegruppa. Man må velge mellom dem og det er helt grusomt!!!! Anonymkode: 0cb9f...ca0 19
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #19 Skrevet 19. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beste tida med barna er å skifte bleie. Altså, ikke misforstå, liker ikke bæsj eller noe.. Men det er så digg å ha litt tid med barnet alene. Altså, snakke litt, tulle litt, synge litt osv. Det er veldig trivelig! Anonymkode: 25343...073 Akkurat dette skulle jeg skrive og! De fleste barna setter pris på å komme litt ut av avdeling og få litt egentid. Anonymkode: 582c8...2b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #20 Skrevet 19. oktober 2020 Nå har jeg jobbet i barnehage som pedleder i fire år og kan med hånden på hjertet si at skifting av bæsjebleier må være det minst slitsomme som finnes. Barnet har min fulle oppmerksomhet, vi får en rolig stund alene og kan prate sammen der barnet har fullt fokus uten andre barn rundt som vil ha oppmerksomhet. Vi tuller litt, synger litt, snakker om dagen, og så snakker vi mye om det vi gjør underveis, noe som barna elsker og får god språkstimulering av. Det eneste jeg ikke liker med bleieskift, er at jeg må ha på plasthansker. Anonymkode: 8c686...49b 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå