Gå til innhold

Kan jeg levere i barnehagen kl. 13?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På grunn av noen spesielle avtaler denne uka hadde det passet perfekt å ha barnet i barnehagen mellom 13 og 16 en dag. Er det innafor å spørre om å få levere kl. 13 en dag eller blir det rart? 

Anonymkode: c2c7c...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde datteren min i en studentbarnehage, og der var alt superfleksibelt. Men har inntrykk av at det er litt «strengere» i vanlige barnehager, men er vel ikke noe i veien med å spørre. Handler tross alt om et unntak og ikke regelen. Bare spør og forklar, så får du se hva de svarer 😊

Anonymkode: b43ae...174

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor spør du ikke bare i barnehagen? Regner med det er helt ok. 

Skrevet

Du kan jo spørre, men de fleste barnehager opererer med kjernetid av en grunn. Med tilfeldig henting og levering blir dagen veldig oppstykket og det kan være ødeleggende for opplegget, noe som påvirker de andre barna. Selv om hver forelder ikke gjør det ofte vil veldig mange dager bli avbrutt dersom "alle" skulle gjøre det innimellom, særlig i større barnehager. 

Barnehagen er tross alt et pedagogisk tilbud, ikke bare en litt stor og profesjonalisert dagmammavirksomhet/oppbevaringsplass for barn. 

Anonymkode: c8c7c...212

• Liker 10
Skrevet

Det er avtaler barnet skal være med på? Isåfall er det bare til å forklare årsaken og spørre om det er greit!

Anonymkode: ef1fd...cdc

• Liker 3
Skrevet

Regner ikke med det er et problem men du må jo høre med Bhg 

Skrevet

Det er jo berre å spørre i barnehagen. 

• Liker 1
Skrevet

Hva slags utbytte tenker du at barna vil få denne dagen? Er selvsagt avhengi av barnets alder, men enkelte kan oppleve det forvirrende å bli levert et par timer før de andre hentes. 

Anonymkode: b2de5...643

• Liker 3
Skrevet

Klart det er greit 

Anonymkode: 7f72c...98f

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke alle barnehagene som synes det er greit og mener da at det er bedre at barnet er hjemme den dagen når det kommer så sent. Spør dem, ikke her på KG.

Anonymkode: 80d6b...ca9

• Liker 7
Skrevet

I vår barnehage må de komme før halv 10. 

Anonymkode: 5708d...05c

• Liker 6
Skrevet

Hør med barnehagen. Har selv gjort dette ett par dager når barnet har hatt avtaler (fysio, sykehus etc) leverer i 12-1tiden, sånn at pappaen henter når jeg er på kveldsvakt. Tror ikke de hadde likt dette hver uke eller hele tiden 

Anonymkode: 95dc5...4d5

• Liker 2
Skrevet

Spør barnehagen. Det er ulike reglar ute og går.

Anonymkode: 2d803...673

Skrevet

Hvis det er sånn at barnet ikke kan i bhg før kl 13  f.eks pga sykehustime, og du har behov for bhg pga jobb etterpå, så regner jeg med det går bra hvis du spør bhg.
Men om du av en eller ann grunn har behov for bhg kl 13, og skal bare være hjemme før det, så bør du levere om morgenen.

Anonymkode: a07f5...4ff

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I vår barnehage må de komme før halv 10. 

Anonymkode: 5708d...05c

Neida, alle barnehager skal kunne ta i mot barn når det passer 

Anonymkode: 7f72c...98f

• Liker 4
Skrevet

Men kanskje barnet ditt vil være i barnehagen, så hva er  problemet med å levere til normal Tid?

Anonymkode: 7a53e...a9f

Skrevet

I barnehagen vår hadde det ikke vært noe problem, men jeg ville bare spurt på forhånd. Ingen her inne kan vite hva barnehagen din vil svare 🤷‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Jobber i barnehage, og det skulle vært spesielle omstendigheter for at det ikke skulle vært greit! Spesiell tur, aktivitet osv hvor det ikke passer inn, feks.

Men det er lurt å si fra til dem/spørre!  Har jo hatt tilfeller hvor barnet feks har time på helsestasjonen kl 12, og en av foreldrene skal jobbe kveld og de bare trenger barnehagen et par timer mellom mor drar og far kommer hjem. Null stress så lenge det ikke skjer annenhver dag!

• Liker 4
Skrevet

Som de sier over her: Spør barnehagen om det er greit. 
Hvis de skal på tur eller noe er det ikke sikkert det går. Men de fleste er nok fleksible så langt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 07091...407

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sagt at det var greit, så lenge det er noe spesielt 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...