AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Del Skrevet 19. oktober 2020 Kusinen min brukte det og datteren lærte seg å gå veldig tidlig, 10-11 mnd rundt. Lurer på å bruke det samme på min som er 6 mnd nå, står litt når jeg holder og jeg holder veldig lett. Noe for/mot dette? Ønsker jo å stimulere baby til å utvikle seg. Anonymkode: adf60...194 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Del Skrevet 19. oktober 2020 Å gå når man er 10-11 mnd er ikke voldsomt tidlig. Forskning viser at barn som bruker slike "hjelpemidler" begynner å gå seinere enn de ville gjort uten dette. Anonymkode: e868f...0d8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Del Skrevet 19. oktober 2020 Hvis du vil stimulere barnet til å utvikle seg så lar du barnet være på gulvet og utforske, og bruke kroppen sin fritt. I en hoppehuske belastes hofter unødvendig, og barnet kan ikke komme seg ut når det vil eller får vondt. Anonymkode: 2919b...dc1 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Del Skrevet 19. oktober 2020 Imot. Du «lærer» dem til noe de ikke er klar for. La barne finne ut av kropp og motorikk i eget tempo det er det beste. mine barn har fått finne ut av det selv og begynte også å gå så tidlig. Andre barn er senere. Noen snakke tidlig andre sent. Viktigeste er at alle barn får utvikle seg i sitt tempo. Er barnet ditt veldig treig så følger helsestasjon og fysio opp med enkle treningsøvelser Anonymkode: 215e2...78c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Del Skrevet 19. oktober 2020 Fysioterapeuter fraråder vel bruk av det, så ville holdt meg langt unna. Min lærte seg også å gå da han var 11 mnd, helt av seg selv. Det er absolutt ikke noe mål i seg selv at de skal gå tidligst mulig. Det er ikke noen konkurranse. Anonymkode: 3ec06...eca 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Del Skrevet 19. oktober 2020 I mot, det er dokumentert ikke bra for barnet. Skal man da gjøre det for at det skal gå tidligst mulig?🙄👎🏻 Anonymkode: eb3a8...019 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #7 Del Skrevet 19. oktober 2020 Øh, er du seriøs? Hoppehuske er sterkt frarådet. Helt tullete at du vurderer å bruke det kun for å få babyen til å gå tidligst mulig. La babyen din utvikle seg i sitt eget tempo. Det er ingen konkurranse og det er ingen fordeler ved å gå så tidlig som mulig. Anonymkode: 898a0...089 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #8 Del Skrevet 19. oktober 2020 Veldig i mot Anonymkode: 427b9...49b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 19. oktober 2020 #9 Del Skrevet 19. oktober 2020 Mot. Samme med gåstol. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #10 Del Skrevet 19. oktober 2020 Ikke anbefalt. Hvorfor er det viktig at barnet går tidlig? Tipper du er veldig ung? Helt feil fokus. Anonymkode: e4801...d9a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #11 Del Skrevet 19. oktober 2020 Det er ikke anbefalt , og vil heller gjøre at barnet blir forsinket. Det barnet du nevner var nok bare tidlig ute. Min datter gikk som 8 måneders, det et veldig tidlig tror jeg, hun hadde null sånne hjelpemidler! Og vil ikke si at det er en fordel å gå så yidlig, for de har NULL forståelse for hva som er farlig! Like greit at de krabber til over året! Anonymkode: f3c4a...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #12 Del Skrevet 20. oktober 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Øh, er du seriøs? Hoppehuske er sterkt frarådet. Helt tullete at du vurderer å bruke det kun for å få babyen til å gå tidligst mulig. La babyen din utvikle seg i sitt eget tempo. Det er ingen konkurranse og det er ingen fordeler ved å gå så tidlig som mulig. Anonymkode: 898a0...089 Hvorfor er det ikke forbudt om det er så ikke som alle hevder i denne tråden? Anonymkode: adf60...194 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #13 Del Skrevet 20. oktober 2020 Sterkt imot! La barnet ditt bevege seg fritt på gulvet så mye som mulig. Ikke støtt opp med sko innendørs, men la barnet bruke før og føtter til å trene balansen. Da mine var små, var vi mye ute, uten noen spesiell plan eller noe turmål. Barna klatret på steiner og i trær og utforsket terrenget i fred og ro. Vi bodde i utkanten av Oslo da, og gikk hjem etter bhg. Begge har hatt svært god kroppskontroll hele livet, selv om begge var passert året før de gikk. Ikke spesielt tidlig ute på noe. Så mange som trillet store 3-4-åringer rundt i paraplytrille, sikkert for å spare tid... Vi gjør barna våre en bjørnetjeneste ved å stresse sånn! Anonymkode: 7e9c5...399 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #14 Del Skrevet 20. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sterkt imot! La barnet ditt bevege seg fritt på gulvet så mye som mulig. Ikke støtt opp med sko innendørs, men la barnet bruke før og føtter til å trene balansen. Da mine var små, var vi mye ute, uten noen spesiell plan eller noe turmål. Barna klatret på steiner og i trær og utforsket terrenget i fred og ro. Vi bodde i utkanten av Oslo da, og gikk hjem etter bhg. Begge har hatt svært god kroppskontroll hele livet, selv om begge var passert året før de gikk. Ikke spesielt tidlig ute på noe. Så mange som trillet store 3-4-åringer rundt i paraplytrille, sikkert for å spare tid... Vi gjør barna våre en bjørnetjeneste ved å stresse sånn! Anonymkode: 7e9c5...399 Før=tær.... Anonymkode: 7e9c5...399 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå