AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 ... av venninner? Har noen få gode nære venninner som jeg har hatt igjennom tykt og tynt. Disse har jeg enda ❤️. Men meg og min samboer har flere vennepar i sammen som vi har kjent i veldig mange år. I det siste har det plutselig gått opp for meg at jeg blir ghostet og ekskludert. Jeg ønsker ikke å ta opp direkte for det virker litt som jeg er desperat, sårbar og paranoid. Jeg har heller ikke forandret meg, bare litt mer gladere og mer fornøyd med livet. Det har gått litt vår vei i de siste årene. Både jeg og samboer har fått bedre jobber, bedre inntekt. Og andre ting vi har fått til. Dette er noe vi ikke snakker høyt om eller flasher rundt med. Tanken slo meg om det er rett og slett er misunnelse? Jeg var liksom god nok da jeg hadde en lavere status jobb.,, Men nå som jeg har fått karriere (nei, jeg skryter ikke, bare mer fornøyd). Kan dette være rett og slett være grunnen? Også latt merke til denne ene personen nedlatende tone ovenfor meg visst vi er i samme sammenkomster. Også følt at denne personen alltid har sammenlign oss med dem. Hun er veldig konkursene preget person. Samboer merket litt det samme når vi samles. Kom innpå tema angående hans prosjekt. Flere ble litt rare og gikk fort over på et annet tema. Han tar det ikke så tungt, men syns det er litt trist, men kommer til å unngå dette tema fremover. Visst dette er tilfelle, hvordan håndtere dette? Skal jeg konfrontere? Eller bare overse? Jeg ønsker ikke å være nedlatende tilbake. Jeg er ikke en hevngjerrig person, jeg er en person som har litt tro på om visst jeg gjør og sier noe dumt om andre eller til andre så får jeg dobbelt tilbake 🙈 (karma strike back) Anonymkode: 98f4d...947
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Heller enn misunnelse tenker jeg at det kan være usikkerhet. At de er usikre på hva de skal si angående din samboers jobbprosjekt, de føler ikke at de har noe kompetanse på området til å si noe. At de er usikre på om de er gode nok for dere nå som dere har fått så flotte karrierer, og at de er redde for at dere tenker at de er for lav-status for dere. Ta en prat med vennene dine. Spør hvordan de har det. Innvitér dem på middag. Og hvis de svarer at de dessverre er for opptatte for middagsselskap, så ikke tenk det verste med en gang. Det kan jo faktisk være sant at de er for opptatte. Mange småbarnsfamilier har omtrent ikke tid til å puste, det er så mye som må gjøre hele tiden så når helgen kommer vil de bare sove ut. Akseptér at sånn er livet nå, og så kan dere ta opp igjen vennskapet senere i livet når ting har roet seg. Anonymkode: 5994b...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå