Gå til innhold

Tæruddalen- (Skedsmokorset generelt) - for og imot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å flytte til Skedsmokorset grunnet bedre boligpriser enn Gjelleråsen/Nittedal, og lurer på erfaringer fra andre familier med barn/hund.

Noen som er kjent i Tæruddalen for eksempel, eller har andre tips til områder som har gode oppvekstvilkår, og nærhet til naturen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er bedre enn feks lørenskog, som har veldig dårlig miljø for barn og unge. Jeg pleide å bo på skedsmokorset før og barnet mitt hadde en super oppvekst der.

Anonymkode: dd6c2...f47

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er bedre enn feks lørenskog, som har veldig dårlig miljø for barn og unge. Jeg pleide å bo på skedsmokorset før og barnet mitt hadde en super oppvekst der.

Jeg kjenner flere som bor på Lørenskog, og har godt inntrykk av mange områder der. Problemet er høye boligpriser, og mye utbygging. Hvor på Skedsmokorset bodde du?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, kikkas skrev:

Jeg kjenner flere som bor på Lørenskog, og har godt inntrykk av mange områder der. Problemet er høye boligpriser, og mye utbygging. Hvor på Skedsmokorset bodde du?

Der er det mye gjeng aktivitet tror jeg. Tror det er tøffe miljøer på skolene der.

Skrevet
3 timer siden, kikkas skrev:

holt vestvollen

Skrevet

For 20 år siden hadde Tæruddalen ett dårlig rykte på seg. Mye gjenger og kriminalitet. Tror det har blitt jobbet hardt med å få bedre miljø. Tror ikke det er verre der enn andre plasser. 

Anonymkode: ca9c5...dcf

• Liker 1
Skrevet

Ville heller flyttet til nittedal, mye enklere kollektivtrafikk. 

Anonymkode: d40ab...df8

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville heller flyttet til nittedal, mye enklere kollektivtrafikk. 

Anonymkode: d40ab...df8

Det er da mye busser som går til/fra Skedsmokorset. Ingen problem med kollektivtransport her. 

Anonymkode: 1fab7...c41

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke Gjerdrum, 10 minutter unna? Der er det i hvertfall et fantastisk miljø for barn (og ungdom), mye aktiviteter, greie boligpriser og veldig nært skog og mark 😊

Skedsmokorset har jeg bare hørt negativt om, men om det henger igjen fra gammelt av vet jeg ikke. 

Anonymkode: 054c3...86c

• Liker 3
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 20 år siden hadde Tæruddalen ett dårlig rykte på seg. Mye gjenger og kriminalitet. Tror det har blitt jobbet hardt med å få bedre miljø. Tror ikke det er verre der enn andre plasser. 

Anonymkode: ca9c5...dcf

Nå har jeg bodd på Skedsmokorset i over 20 år. Har aldri fått med meg at Tæruddalen har dårlig rykte og mye gjenger og kriminalitet. 

Vet det var noen som prøvde seg på å selge hasj til elevene på Tæruddalen ungdsommskole når datteren min gikk der. Men det fikk mye fokus fra rektor og politi. Hasj får man sikkert tak i hvor man vil, men det ble ikke solgt åpenlyst etter det iallefall. 

Har som sagt hatt 2 barn på ungdomsskolen i Tæruddalen, og har aldri opplevd at det har vært noe bråk og dritt der nede. 

Flott område, kort vei til marka. Eneste negative er at solen blir fort borte der nede i dalen. 

Bor selv på skedsmokorset, og vi stortrives her. Mine barn har bare gode minner herfra, nå når de har flyttet hjemmefra. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke Gjerdrum, 10 minutter unna? Der er det i hvertfall et fantastisk miljø for barn (og ungdom), mye aktiviteter, greie boligpriser og veldig nært skog og mark 😊

Skedsmokorset har jeg bare hørt negativt om, men om det henger igjen fra gammelt av vet jeg ikke. 

Anonymkode: 054c3...86c

Bor du på Skedsmokorset? Jeg har bodd her i over 20 år, og har ikke fått med meg at det er så negativt å bo her. Mine 2 barn har trivdes og hatt et trygt og godt bo- og skolemiljø i alle år. 

Kort vei til marka er det også her. Og litt flere busser som går forbi Skedsmokorset enn fra Gjerdrum. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lett og greit å komme seg til/fra Skedsmokorset med kollektivtrafikk. Bussen går ofte i rushen

Endret av tonebelinda
-
Skrevet
19 timer siden, kikkas skrev:

Vurderer å flytte til Skedsmokorset grunnet bedre boligpriser enn Gjelleråsen/Nittedal, og lurer på erfaringer fra andre familier med barn/hund.

Noen som er kjent i Tæruddalen for eksempel, eller har andre tips til områder som har gode oppvekstvilkår, og nærhet til naturen?

Vi har bodd på Skedsmokorset i over 20 år. 

Jeg har 2 barn som har vokst opp her, godt skolemiljø hele veien for begge 2. De har bare gode minner herfra. 

Vi bor ikke i Tæruddalen, vi bor på andre siden av Skedsmokorsetf enn Tæruddalen. 

Men vi har vært mye i Tæruddalen, både på gåturer i skogen og på ski. Flotte områder rett utenfor døren for de i Tæruddalen. Og kort vei inn til Tærudtjern. 

I tillegg har du idrettshallen rett i området. K

Kort vei til barneskole og barnehager, og ungdomsskolen i samme området. 

Det er mange fine områder på Skedsmokorset, Tæruddalen er et flott område, med marka rett ved. Eneste negative jeg kan si om Tæruddalen, er at sola forsvinner litt tidlig på sommeren. 

Ellers er Vardeåsen et flott område å bo på, stille og rolig. Med nærmiljøsenter neders i åsen. Kort vei til skog og mark her også.

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, tonebelinda skrev:

Lett og greit å komme seg til/fra Skedsmokorset med kollektivtrafikk. Bussen går ofte i rushen

Husker ikke at det var så lett akkurat, ikke om man skal inn til oslo ihvertfall. Det var et svett ræs å komme seg hjem i tide for å hente i bhg. Ofte hentet jeg andres unger fordi de stod fast i traffikken, ja, på bussen. Trafikken stod bom still i rushet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke at det var så lett akkurat, ikke om man skal inn til oslo ihvertfall. Det var et svett ræs å komme seg hjem i tide for å hente i bhg. Ofte hentet jeg andres unger fordi de stod fast i traffikken, ja, på bussen. Trafikken stod bom still i rushet.

Bussen går nå hvert 10 min, så jeg sliter sjelden med å komme meg til/fra jobb i tide. Det er i rushen, går jo såklart ikke like ofte på kvelden. 

Jeg bruker sjelden bil, men har da ikke noe problem med å komme meg dit jeg skal. Buss til/fra jobb daglig. 

Skrevet
19 timer siden, kikkas skrev:

Tæruddalen er veldig fint om du vil bort fra veisusen til E6, men likevel bo forholdsvis nære Nittedal og Lillestrøm. Det ligger jo veldig fint til mtp at man går nærmest rett ut i marka der. Eneste negative jeg kan tenke meg er at det er mindre kollektivtilbud nedi dumpa der enn mer sentralt på Skedsmokorset. Selv bodd på Vestvollen.

Skrevet

Jeg har en datter med familie som bor på Skedsmokorset, de stortrives. Det er godt med kollektivtransport der. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Oppland skrev:

Jeg har en datter med familie som bor på Skedsmokorset, de stortrives. Det er godt med kollektivtransport der. 

Skedsmokorset er veldig spredt altså. 

Skrevet

Det er jeg klar over. Mange plasser bor folk veldig tett der, men det er også god anledning til friluftsliv på Skedsmokorset.

Skrevet

Vi bor i rekkehusfeltet Åsenhagen på Skedsmokorset med barn og stortrives.

Vi flyttet hit pga:

- boligprisene,
- nærhet til kollektivtrafikk (200 meter å gå til direktebuss til Oslo som tar 35 min, og nye kollektivfelt kommer til sommeren så da slipper bussen eventuell kø),
- landlige omgivelser med turmulighetene i Tæruddalen like ved (900 meter til starten av lysløypa),
- mulighet for å ha barnehage og skole i nærheten uten å måtte krysse trafikkerte veier,
- et lite nærmiljøsenter som har det viktigste, 
- flere matbutikker.

De nærmeste naboene våre har bodd her i alt fra 10-50 år og stortrives de også. Vi har masse barn rundt oss og de kan gå til hverandre uten å være redde for trafikk. Naboene våre er blant annet rørlegger, elektriker, avdelingsleder, sykepleier og lærere, helt vanlige folk. Er kjempe fint i rekkehusfeltet i Tæruddalen, er super utsikt fra Vardeåsen og Brånåsen (men prisene er høyere). Er ikke noe mer kriminalitet her enn andre steder på Romerike. Kan absolutt anbefales å bo her ☺️

Anonymkode: d8582...717

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...