AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Er det noen barnehagelærere her som jobber som miljøterapeut? Har forstått det som at de ofte heller vil ha lærere, vernepleiere, sosionomer og lignende. Men er det håp å kunne få jobb som det når man er barnehagelærer? Hvor jobber du, har du ekstra utdanning? Og hvordan er hverdagen nå i forhold til i barnehagen? Anonymkode: 0d6da...4a9
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Hvor vil du jobbe da? Har tidligere jobba på avlastningsbolig og der var det to barnehagelærere som var ansatt som miljøterapeuter Anonymkode: e7833...4bd 1
Valiza Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Har jobbet med to barnehagelærere i avlastningsbolig og nå en på spesialavdeling på skole. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg har gått motsatt vei. Har sosialt arbeid som grunnutdanning, har jobbet som miljøterapeut i mange år (innenfor rus og psykiatri, først og fremst med ungdom og unge voksne) og jobber nå som assistent i barnehage. Jeg tenker at det er en del erfaringer fra de yrkesrollene som overlapper, samtidig som det er mye nytt å lære. Jeg byttet fordi jeg har små barn og ønsket å har arbeidstid i barnehagens åpningstid. Og jeg opplever altså at det er noen likheter i måten å jobbe på. Jeg har hatt to spesialpedagoger med arbeidserfaring fra skole som miljøterapeutkolleger i hvert fall. Og også barnevernspedagoger som har jobbet i barnehage tidligere. Anonymkode: a8413...2fe
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Skrevet 19. oktober 2020 Er ikke helt sikker på hvor jeg vil jobbe, men vil ha en forandring, og prøver å finne ut hva slags muligheter jeg har. Synes f.eks. miljøterapeut på skole ser spennende ut. Anonymkode: 0d6da...4a9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Skrevet 20. oktober 2020 Er det flere? 😊 Anonymkode: 0d6da...4a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå