Heisann_hoppsann Skrevet 19. oktober 2020 #1 Skrevet 19. oktober 2020 Jeg flyttet inn i leiligheten min i juni og var så lykkelig for og endelig leie noe på egenhånd. Men, jeg får konstant røyklukt inn i leiligheten min. Jeg vasker og sprayer duftspray og setter ut duftlys, har bytta filter i ventilasjonen og teipa ventil på badet og rundt rør under kjøkkenbenken. Vinduet står alltid åpent - men lukten fortsetter å komme. Av en eller annen grunn kommer mesteparten av lukten fra inne på badet. Det er så kraftig lukt at det er som om noen nettopp har stått der inne med døra lukket og røykt en hel sigarett.. Det tok meg en god stund å sende mail til borettslaget for jeg liker ikke å være til bry. Og det tok en måned og få svar og de sa jeg måtte bytte filteret til ventilasjonen. Det har jeg gjort, men det er akkurat det samme. Nå er jeg fryktelig ukomfortabel med å sende en ny mail siden jeg skrev veldig utdypende om hvor sjenerende det var men de tok det så useriøst. Klærne mine lukter røyk, og jeg sliter i tillegg med atopisk eksem som ikke gjør det hele noe bedre. Men nå sitter jeg og føler at det eneste jeg får gjort er å flytte så fort jeg har mulighet. Jeg er ikke den typen som tør å si ifra selv til de naboene det skulle gjelde (heller vet jeg ikke hvem det kan være, det er mange som bor i samme blokk). Har noen andre opplevd det samme? Hvordan løste det seg, hva kunne borettslaget gjøre, og hva måtte dere gjøre selv?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Skrevet 19. oktober 2020 Det er meningen at luften skal suges UT av ventilasjonskanalen på badet. Sjekk med et papirark hvilken vei luften går. Den enkle løsningen (som kanskje ikke er så gunstig for naboene dine): Monter denne, og sørg for at luften går riktig vei. Ikke fortell noen om det. https://www.clasohlson.com/no/Flexit-100F-P-baderomsvifte/p/36-4563 Anonymkode: 14201...eb0 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #3 Skrevet 19. oktober 2020 Vet ikke hvor røyken kan komme fra, men teipen på ventilen på badet må du fjerne med det samme. Dette er den sikre måten å lage fuktskader, og det kan bli dyrt for deg. Anonymkode: 7173f...7f6 1
Heisann_hoppsann Skrevet 19. oktober 2020 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ikke hvor røyken kan komme fra, men teipen på ventilen på badet må du fjerne med det samme. Dette er den sikre måten å lage fuktskader, og det kan bli dyrt for deg. Anonymkode: 7173f...7f6 Jeg hadde den kun på en kort periode, men det kom ikke noe mindre lukt så fjernet det helt. Brukte å ta av og på når jeg hadde behov for å få unna damp. Så det skal ikke folk bekymre seg for Ville bare forklare hva jeg hadde prøvd av ting som folk vanligvis sier man kan gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå